Alkuraskauden ihottuma
Hei vaan kaikille!
Sellanen tilanne itsellä että menkat 3-5 pv myöhässä eikä ehkäsyä ole ollut pariin kuukauteen minkäänlaista eli raskaus mahdollinen.. eilen tein testin mutta negatiivista näytti, tosin tein sen illalla ja olin tunnin aikana käynyt pissalla ehkä 3 kertaa niin en tiedä kuinka luotettava tulos.. tänä aamuna kun heräsin ja katsoin peiliin niin naamassa kummaa ihottumaa lähinna poskilla mutta myös muualla. Hieman polttelevaa ja kutisevaa punaista laikkua. Allergista ihottumaa on kyllä ollut aiemminkin mutta ihan eri näköistä eikä koskaan naamassa.
Haluaisin siis tietää että teillä kellä on ollut alkuraskauden aikana ihottumaa niin minkälaista ja missä? jostain keskustelusta luin että jotkut olivat jopa ihottumasta arvanneet että olivat raskaana.
Sen verran vielä että menkat mukamas "alkoivat" mutta loppuivat heti kuin seinään. Tuli siis ihan vähän vaan verta eikä sen jälkeen mitään.. kummallista.
Toivottavasti joku jolla omaa kokemusta omaava lukisi tämän ja vielä viitsisi vastatakkin :)
Mulla lähestulkoon ihan samat oireet kuin sulla!! Menkat muutaman päivän myöhässä ja aamuisin on ollut aivan kauhea laikukas kutiseva ihottuma käsissä, kämmenselissä, ranteissa. Myös toisena aamuna polvissa. Mulla pienestä pitäen attoopista ihottumaa ja ruoka-allergioita mutta tämä ei mielestäni vastaa ollenkaan niihin syihin. JA menkkojen poisjääntiä tai myöhästymistä edelsi kummallinen pari päivää kestävä pienehkö tiputteleva verenvuoto. Tein eilen raskaustesin oli tosin negatiivinen. Itse kuitenkin veikkaisin että olen raskaana ;)
mites sinulla meni?