Laestadiolainen, voitko vastata tähän
Ei väliä minkä suunnan laestadiolainen olet, sillä kaikilla on kuitenkin se usko, että vain oman suunnan lestadiolaiset pääsevät taivaaseen.
Laestadiushan eli 1800-luvulla eli herätysliike on silloin saanut alkunsa. Eikö ennen sitä kukaan päässyt taivaaseen? Oliko paratiisi typösen tyhjä, kunnes Laestadius kohtasi Lapin Marian?
tähän toivon vastausta
Kommentit (63)
Joo ja hauskinta on vl-tulkinta, että ainoa oikea usko on kulkeutunut Pohjanmaalle, ihan Raamatusta löytävät perustelut tälle..sori, ei pahalla, mutta kun suvussa on paljon lestoja, niin tiiän aika paljon ko. uskosta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:31"]
Mä en vaan kertakaikkisesti tajua näitä OT-pellejä. Mitä järkeä on tulla kommentoimaan ketjuun, jos ei pysy edes suurinpirtein asiassa? Tai mitä järkeä on haukkua aina jotain?
T: OT:eiden OT
[/quote]
Mitä järkeä on uskonnoissa?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:31"]
Mä en vaan kertakaikkisesti tajua näitä OT-pellejä. Mitä järkeä on tulla kommentoimaan ketjuun, jos ei pysy edes suurinpirtein asiassa? Tai mitä järkeä on haukkua aina jotain?
[/quote]
Mä taas en tajua näitä lestoja jotka ei kunnioita ihmisoikeuksia.
J U M A L A A E I O L E OL E M A S S A
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:33"]
Joo ja hauskinta on vl-tulkinta, että ainoa oikea usko on kulkeutunut Pohjanmaalle, ihan Raamatusta löytävät perustelut tälle..sori, ei pahalla, mutta kun suvussa on paljon lestoja, niin tiiän aika paljon ko. uskosta.
[/quote]
Ja miksi se olisi mahdotonta? Monta muutakin perimätietoa on kulkenut maailmankolkalta toiselle historian saatossa.
Onneksi jokainen uskoo niinkuin haluaa. Ja on uskomatta, jos niin haluaa. Eipä tarvitse muiden ihmisten huolia siitä, onko jollain väärä usko vai ei.
T: 6
Eikö vanhoillislestojen mielestä ole ristiriitaa siinä, että vl-uskoinen voi toimia pappina evankelis-luterilaisessa kirkossa? Miten pappi voi ohjata seurakuntaa "tietäen" samalla, että nämä kaikki rassukat ovat matkalla kadotukseen kun eivät ole oikeassa uskossa?
Minua oikeasti kiinnostaa tämä ehkäisyäasia. Se on kuitenkin se mistä vanhoillisia eniten kritisoidaan, koska sillä oikeasti alistetaan naisia. Kuitenkaan esikoiselle tämä asia ei ole ongelma.
Vanhoiliswt, ovatko esikoiset siis väärässä, ja tekevät syntiä?
Toinen kysymys vanhoillisille: televisiohan on kielletty. Miksi kuitenkin saa katsoa ohjelmia tietokoneelta? Näin tehdään, tiedän sen.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:02"]Minua oikeasti kiinnostaa tämä ehkäisyäasia. Se on kuitenkin se mistä vanhoillisia eniten kritisoidaan, koska sillä oikeasti alistetaan naisia. Kuitenkaan esikoiselle tämä asia ei ole ongelma.
Vanhoiliswt, ovatko esikoiset siis väärässä, ja tekevät syntiä?
[/quote]
En ole vl, mutta jonkun verran ko liikettä tuntevana, niin Tottakai he ajattelevat noin. Ei sitä tietysti kukaan halua ääneen sanoa, vaan voidaan vastata jotain että "vain jumala näkee ihmisen sydämen" tms. Vl ovat omasta mielestään ainoat oikein uskovat, ja siksi pelastetut.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:07"]
Toinen kysymys vanhoillisille: televisiohan on kielletty. Miksi kuitenkin saa katsoa ohjelmia tietokoneelta? Näin tehdään, tiedän sen.
[/quote]
Ne on idiootteja.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:07"]Toinen kysymys vanhoillisille: televisiohan on kielletty. Miksi kuitenkin saa katsoa ohjelmia tietokoneelta? Näin tehdään, tiedän sen.
[/quote]
Tähänkin 32 voi vastata lestojen puolesta: Tietokoneelta voit valita mitä katsot, telkusta voi aina tulla jotain sopimatonta. Kyllä ne itsekin tietävät kuinka ontuva perustelu tämä on, mutta se on haluttu kaikessa hiljaisuudessa hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:10"]
[/quote]
Ne on idiootteja.
[/quote]
Ken toista haukkuu, on itse. Eiks se näin mene jo lastentarhassakin...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:20"]
[/quote]
Ne on idiootteja.
[/quote]
[/quote]
Servasit itses. Onneksi olkoon! :D
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:21"]
[/quote]
Ne on idiootteja.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti mä olen kuitnekin sen verran idiootti, etten nyt ihan ymmärtänyt mistä tässä onnitellaan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 11:21"]
[/quote]
Ne on idiootteja.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti mä olen kuitnekin sen verran idiootti, etten nyt ihan ymmärtänyt mistä tässä onnitellaan.
[/quote]
HAHHAHAAAA :D
Teinit ovat saapuneet. Eikö teidän pitäisi olla koulussa?
No kyllä itse voi valita myös minkä ohjelman televisiota katsoo. Yhdenkin Alexandria pankkiiriliikkeessä työskentelevät lestamiehet katsoivat aina diilin jaksot jälkikäteen netistä, kun telkkarista ei voinut katsoa. Minusta huvittavaa.