Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laestadiolainen, voitko vastata tähän

Vierailija
23.09.2014 |

Ei väliä minkä suunnan laestadiolainen olet, sillä kaikilla on kuitenkin se usko, että vain oman suunnan lestadiolaiset pääsevät taivaaseen.

Laestadiushan eli 1800-luvulla eli herätysliike on silloin saanut alkunsa. Eikö ennen sitä kukaan päässyt taivaaseen? Oliko paratiisi typösen tyhjä, kunnes Laestadius kohtasi Lapin Marian?

tähän toivon vastausta

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama usko on ollut aikojen alusta, Aatamista ja Eevasta lähtien. Lestadiolaisuus on "nykyajan nimitys" sille uskolle koska Lestadiuksella oli niin suuri vaikutus herätykseen aikanaan. Usko ei ole hänen perustamansa, sai sen osakseen "lapin Marian" välityksellä. Eli sillä Marialla oli se sama usko jo myös, ja lukemattomilla sukupolvlla ennen heitä. 

Raamatusta löytyy ennustukset sanan kulkeutumisesta maailman ääriin. 

Tässä jotain alkuunsa....

Vierailija
2/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset uskovat, että oikea usko on kulkenut alusta asti milloin minkäkin nimikkeen alla. Nyt se on lestadiolaisuus. Lapin Mariakin oli siis lestadiolainen, vaikka lestadiolaisuskoa ei tuolloin nimitetty samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat on fasisteja.

Vierailija
4/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä eri suunnat, vanhoilliset, esikoiset, uudestiheränneet. Kaikki perustavat samoihin lähtökohtiin uskonsa. Kukas niistä sitten on oikeassa, ja miksi?

Vierailija
5/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen esikoislestadiolainen ja uskon kyllä siihen että millään seurakunnalla ei ole väliä pääseekö taivaaseen vai ei. Merkitys on sillä, uskooko että Jeesuksen sovitustyöhön. Lestadiolainen seurakunta on ainakin itselleni tapa harjoittaa uskontoani, ylläpitää sitä. Tiedän myös että koko lähipiirini, mieheni, perheemme ja ainakin suurin osa ystävistämme uskoo myös näin, eihän kukaan täällä ole kelvollinen tuomitsemaan tai arvioimaan kenenkään taivaspaikan varmuutta. Elävää uskoa on vaikeampi, ainakin itselle, ylläpitää yksin, siksi monet tarvitsevat seurakunnan tai jonkin yhteisön tukea.

Vierailija
6/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 09:46"]

Lestat on fasisteja.

[/quote]

Niin on!

t. ex-lesta

Vierailija
7/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrolle 6 kysymys jos sulla on tyttöjä niin eikö ole sääli jos he aikuisina joutuvat tekemään lapsia liukuhihnalta?

Vierailija
8/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:03"]

Mä olen esikoislestadiolainen ja uskon kyllä siihen että millään seurakunnalla ei ole väliä pääseekö taivaaseen vai ei. Merkitys on sillä, uskooko että Jeesuksen sovitustyöhön. Lestadiolainen seurakunta on ainakin itselleni tapa harjoittaa uskontoani, ylläpitää sitä. Tiedän myös että koko lähipiirini, mieheni, perheemme ja ainakin suurin osa ystävistämme uskoo myös näin, eihän kukaan täällä ole kelvollinen tuomitsemaan tai arvioimaan kenenkään taivaspaikan varmuutta. Elävää uskoa on vaikeampi, ainakin itselle, ylläpitää yksin, siksi monet tarvitsevat seurakunnan tai jonkin yhteisön tukea.

[/quote]

Jumalaa ei ole olemassa, idiootti.

Vierailija
9/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se käsitys että vain vahoillisilla on näitä jättiperheitä. Tunnen joitain esikoista ja heillä on ihan normaaleita lapsilukua. Onko ehkäisyn suhteen eri opetuksia eri ryhmien välillä?

Vierailija
10/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. vastaa: Mä odotan ensimmäistä joten ei,ole tyttöjä. Eikä mua säälitä, koska kasvatamme lapset (kuten nykyisin suuri osa esikoisista) niin että lapsia ei tarvitse saada yhtään enempää kuin itse niitä jaksaa kasvattaa. Näin on myös mua kasvatettu, samoin mieheni, eli mitään ehkäisykieltoa ei kyllä esikoislestadiolaiset joudu kokemaan.
Ja kiitos tiedosta sinulle, joka sanoit ettei Jumalaa ole. Mielestäni aika tähän keskusteluun kuulumaton kommentti, idiootti.

Vierailija
11/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhoillisille ehkäisy on synti. Näin ollen vanhoilliset uskovat että esikoiset tekevät syntiä kun saavat ehkäistä. Onko näin?

Vierailija
12/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus sinulle nro 10: esikoislestadiolaisuudessa ehkäisyasioista ei juurikaan puhuta, siitä ei ole tehty mitään kynnyskysymystä ainakaan nykypäivänä. Jokainen tekee omat ratkaisunsa asian suhteen, jotkut siis käyttävät ehkäisyä ja jotkut eivät koe tarpeelliseksi käyttää. Toki tiedän joitain ihmisiä joiden mielestä Se on myös väärin mutta ei siitä ole yleistä painetta.
t. Nro 6

Vierailija
13/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:07"]

[/quote]

[/quote]

Miksi sinä et ole idiootti, kun et usko Jumalan olemassa oloon, mutta joku muu on, kun uskoo? Onko tämä sitä kuuluisaa suvaitsevaisuutta..

t.ohis

Vierailija
14/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Lutherkaan löytänyt rauhaa luostarista vaan elävästä uskosta.. Se sama usko on kulkenut halki aikojen suusta suuhun, päätyi aikanaan Ruotsin Lappiin, jossa Laestadius-niminen pappi jo virkansa puolestakin pystyi sitä näkyvästi levittämään.

Muuhun en ota kantaa. 

Vierailija
15/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:14"]

Mutta vanhoillisille ehkäisy on synti. Näin ollen vanhoilliset uskovat että esikoiset tekevät syntiä kun saavat ehkäistä. Onko näin?

[/quote]

tähän olisi kiintoisaa saada vl- kommentti

Vierailija
16/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12: voi olla. Mutta myös vanhoillisten piirissä on paljon ihmisiä jotka ehkäisevät ja eivät pidä sitä vääränä. Erona on vain Se että yleensä näitä paheksutaan yhteisössä. Mulla on muutamia hyviä ystäviä vanhoillisia, jotka eivät itse käytä mutta eivät myöskään tuomitse.
t. 6.

Vierailija
17/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:07"]

[/quote]

[/quote]

Miksi sinä et ole idiootti, kun et usko Jumalan olemassa oloon, mutta joku muu on, kun uskoo? Onko tämä sitä kuuluisaa suvaitsevaisuutta..

t.ohis

[/quote]

Mutta minä uskonkin joulupukkiin ja keijukaisiin.

Vierailija
18/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt on harhaoppisia. Kääntykää Suomen muinaisuskoon kunnioittakaa Ukko ylijumalaa!

Vierailija
19/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolainen: Lestadius tapasi Lapin Marian, Lapin Maria oli tavannut x:n, x y:n, y z:n..... aina Lutheriin ja apostoleihin asti.

Vierailija
20/63 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars Levi Lestadius oli sovinistisika ja todennäköisesti narsisti. Lestat on tämän narsistin uhreja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme