Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut kutsuttiin synttäreille...

Vierailija
23.09.2014 |

Kaverini kutsui minut juhliinsa. En oikein tiedä, miten pitäisi suhtautua.

Juhlat ovat kotonaan, melko pitkän matkan päässä (en omista autoa). Junalla pääsee kuitenkin. Vieraiksi on minun lisäkseni tulossa ympäri Suomea muitakin hänen kavereitaan, joita en tunne. Ensin olisi tarkoitus aloitella iltaa kaverilla ja sitten lähteä tanssimaan. Harmi vaan, että tässä vaiheessa iltaa minut potkittaisiin seurueesta ulos: viimeinen juna menee näihin aikoihin, enkä minä kuulemma mahdu millään kaverin luo yöksi. Kaikki muut juhlijat mahtuvat kyllä.

Sain lisäksi neuvon ostaa tietyn paikan lahjakortin lahjaksi.

Menisitkö itse tämmöisiin juhliin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ethän tosiaan noille synttäreille mene? Pidä muutenkin rajasi tuon kaverisi suhteen.

Vierailija
2/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sano ihan suoraan, ettet halua tulla, koska joudut yötä vasten lähtemään pois. Ihan suoraan sanot ja jos ystäväsi alkaa selitellä, ettet "voi voi kun et mahdu" sinne yöksi, niin sano että joo juuri siksi et tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu vain lahjakortin takia.   

milloin aikuiset ovat ruvenneet antamaan lahjatoiveita tyyliin monsterimorsiamet???  

ei juhlista potkita ketään ja olla tarjoamatta yöpaikkaa.

t. mies 

Vierailija
4/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 00:38"]No et mene. Kuullostaa sisäsiittoiselta.
[/quote] No eihän.

Vierailija
5/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne toiset vielä pidemmästä matkasta kun sinä? No joka tapauksessa en menisi jos ei huvittas. Kysyitkö lahjatoivetta ( minä teen niin jos ja kun saan kutsun aikuisten synttäreille) tosin joskus ne toiveet ovat aika kohtuuttomia (eräs kaverini toivoo aina tietynlaista mariakoolia,ne on aika kalliita joten annan pienen lahjakortin tai osallistun yhteiseen lahjakortiin)

Vierailija
6/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on käytöstavaton. On aika noloa, että on vaatimassa lahjaa ja samalla osoittaa, ettet oikeastaan ole edes tervetullut.

Jos kaveruutenne on oikeasti ollut ennen hyvää, voit sanoa, että hänen käyttäytymisensä on muuttunut. Vaikuttaa, että yrittää osoittaa noiden muiden olevan nyt parempia kavereita. Ei ystävät noin toimi.

Vierailija
7/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et mene. Kuullostaa sisäsiittoiselta.

Vierailija
8/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi.

Vierailija
9/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kiitos kutsusta. Sattuukin olemaan toinen meno samana iltana.

Millainen kaverisuhteenne on muuten?

Vierailija
10/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisuhteemme on mielestäni muuten ollut ihan hyvä, mutta viime viikkoina kaveri on ollut jotenkin tylyn puoleinen ja tuntunut siltä, ettei halua nähdä vuokseni juuri vaivaa. Tavallaan siis tehnyt asiassa niin kuin se hänelle sopii ja omassa tahdissaan ihan oletusluontoisesti. ap

Vierailija
11/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Aika kohtuutonta ystävältä ettei tarjoa yöpaikkaa. Kuka nyt haluaa pikkutunneille juhlimisen jälkeen alottaa vielä kotimatkan junalla. Ja juna-asemaltakin on useimmilla matkaa kotiin.

Vierailija
12/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni reilusti käyttäytyvät ihmiset eivät toimi noin... Koko porukasta sinä saatkin sitten lähteä kotiin, kun muut jatkavat juhlimista. Vaikuttaa, että kutsuisi sinut vain saadakseen haluamansa lahjakortin. Tosin uutta ainakin minulle, että synttäreillekin laitetaan tiukat lahjatoiveet...

-4-

Vierailija
13/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt asiaa ja aion ottaa tämän puheeksi kaverin kanssa paremmalla ajalla. Ei todellakaan reilu järjestely. ap

Vierailija
14/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 00:47"]Kaverisuhteemme on mielestäni muuten ollut ihan hyvä, mutta viime viikkoina kaveri on ollut jotenkin tylyn puoleinen ja tuntunut siltä, ettei halua nähdä vuokseni juuri vaivaa. Tavallaan siis tehnyt asiassa niin kuin se hänelle sopii ja omassa tahdissaan ihan oletusluontoisesti. ap
[/quote]

Älä ole itsestäänselvyys!

Vierailija
15/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi todellinen ystävä, joko hän priorisoisi reilusti niin, että yöpaikan saavat kauimpaa tulleet kuten sinä... tai vähintäänkin järkkäisi vaikka patjoja lainaan ja käskisi tuoda makuupussin. Siis jos todella haluaisi sinut sinne, yhdessä mietittäisiin, miten se saadaan onnistumaan.

Älä lähde tuollaisen "ystävän" takia.

Vierailija
16/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa ymmärtää tai hyväksyä tuollaista että porukasta YKSI tyyppi joutuu ulos kesken kaiken! Ihan varmasti pieneenkin yksiöön mahtuu vielä yksi vieras lisää, jos ne muutkin mahtuvat- jossei muun, niin vieraanvaraisuuden nimissä. En ikinä kehtaisi kutsua itse porukkaa koolle ja sitten todeta että yhden näistä pitää lähteä jollain vikalla junalla kotiinsa??

Vierailija
17/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 01:06"]Olen miettinyt asiaa ja aion ottaa tämän puheeksi kaverin kanssa paremmalla ajalla. Ei todellakaan reilu järjestely. ap
[/quote]

Mulle tulisi kyllä tuollaisesta "kutsusta" sen verran kypsähtänyt olo, että löytäisin parempaakin tekemistä. Kirjoittamasi perusteella pitäisin kaveriasi ihmisenä, joka nyt yrittää pompottaa. En sen kummemmin kyselisi asiasta, vaan ihan vaan kepeästi toteaisin, etten pääsekään tulemaan.

Vierailija
18/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 01:14"]Minä en jaksa ymmärtää tai hyväksyä tuollaista että porukasta YKSI tyyppi joutuu ulos kesken kaiken! Ihan varmasti pieneenkin yksiöön mahtuu vielä yksi vieras lisää, jos ne muutkin mahtuvat- jossei muun, niin vieraanvaraisuuden nimissä. En ikinä kehtaisi kutsua itse porukkaa koolle ja sitten todeta että yhden näistä pitää lähteä jollain vikalla junalla kotiinsa??
[/quote]

Sepä se. Vaikuttaisihan tuo kummalta myös niiden muidenkin vieraiden näkökulmasta.

Vierailija
19/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata osallistua. Tuli mieleen vanha juttu. Hyvä ystäväni piti kavereilleen bileet ja pyysi muakin käymään. Oikein erikseen soitti, että tulenhan pian. Kun menin sinne kaikki oli tosi kivoja mulle ja oli mukavaa. Kunnes tämä " ystäväni" tuli sanoon mulle kahden kesken, että voisinko nyt lähteä, jotta hän saisi olla rauhassa kavereidensa kanssa. Olin siis ollut siellä ehkä tunnin ja tietysti lähdin pyynnöstä. Muut pyysivät jäämään ja ihmettelivät minne lähdin. Tää ystäväni vaan sano, et mun pitää nyt mennä. Olin niin typertynyt hänen käytöksestään, että lähdin vähin äänin. Vasta myöhemmin tajusin, että hän oli siis kutsunut mut paikalle vain jotta voi heittää mut ulos. Oltiin parikybäsiä. Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin. No, se ystävyys arvatenkin tuli tiensä päähän. Enkä siis ollut häiriköinyt tms. Käsitin, että hän vaan halusi osoittaa mulle jotain paikkaa tms.

Vierailija
20/20 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, "ystäväsi" käytös vetää aika apeaksi. Tuollainen toiminta "ystävältä" on jotenkin niin käsittämätöntä ja kaksinaamaista selkäänpuukottamista... Onneksi olet päässyt tuollaisesta ihmisestä eroon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän