Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastentarhanopettaja/lastenhoitaja päiväkodissa: tykkäätkö oikeasti työstäsi

Vierailija
22.09.2014 |

Tätä ihmettelen joka aamu: päiväkodin hoitajat ottavat lapset iloisina vastaan ja puuhaavat jos jonkinlaista lasten kanssa (siis extraa perusrutiineihin). Miten ihmeessä jaksatte ja viihdytte parinkymmenen vieraan lapsen kanssa päivän? Mikä työstä tekee kivan? 

Itse huokaan joka aamu kun saan sulkea päiväkodin oven, mennä työhuoneeseen ja tehdä hiljaa koneella töitä. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rankkasade piiskaa tuulen kanssa suurilla pisaroilla niin kyllä se lto:kin ulkoilupukuun pystyy ja imeytyy läpi ja kastelee sisävaatteet. Luulis tässä vaiheessa tekevän jo mieli sisään kun alkaa kylmää vettä tulla takin sisään, läpimärkä huppu liiskaantuu päähän ja housut reisiin.

Vierailija
2/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:10"]

Kun rankkasade piiskaa tuulen kanssa suurilla pisaroilla niin kyllä se lto:kin ulkoilupukuun pystyy ja imeytyy läpi ja kastelee sisävaatteet. Luulis tässä vaiheessa tekevän jo mieli sisään kun alkaa kylmää vettä tulla takin sisään, läpimärkä huppu liiskaantuu päähän ja housut reisiin.

[/quote]Näin oli ehkä vuonna kivi ja keppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä tunnin sateessa ulkoilun jälkeen minulla oli juuri tuollainen olo. Ulkona lämmintä 5-10 astetta, vettä satoi koko ajan kunnolla mutta ei kuitenkaan kaatamalla. Päällä oli urheilukaupan vettähylkivä hupullinen tuulipuku, sen alla verkkarityyppiset sisävaatteet ja alusvaatteet. Tunnin sateessa liottamisen jälkeen olin kastunut paitaan asti ja oli olo niin märkä ja viluinen että todellakin teki mieli sisään.

Vierailija
4/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä koskaan keljuta mennä ulos kun sataa ja tuulee ja kastutte läpimäräksi?

Vierailija
5/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, olen koulutukseltani lto, mutta opiskelen tässä töiden ohessa luokanopettajaksi. Koulu on sentään fiksumpi työpaikka.

Vierailija
6/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelin 15v lto:na ja pidin työstäni. Ihanan luova työpaikka. Lapset oli ihania. Jatkoin opintojani aluksi harrastuksena, myöhemmin mulla oli niin paljon opintoja kasassa, että ajattelin opintojen valuvan hukkaan, jos en jatka uuteen tutkintoon asti.Opiskelin luokanopeksi ja maisteriksi.

Oon nyt kuudetta vuottani luokanopen duunissa. Rakastan tätäkin,  vaikka paljon välienselvittelyjä ja erilaista yhteistyötä vnhempien kanssa, kun painottuu enemmän viestittelyyn. Päiväkodisssä näki vanhemmt päivittäin.

Koululaisten kanssa ihanaa tehdä projekteja ym., kun osaavat monenlaista, lukea ym.

Välilllä kaipaan niitä pikkulasten aitoudenpuuskia ja lapsen kehityskulun seuraamista. Työajat tosin sopii opena mulle paremmin. Mut joka tapauksessa - kasvatustyö on se mun juttu!

Vierailija
7/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:15"]Eikö teitä koskaan keljuta mennä ulos kun sataa ja tuulee ja kastutte läpimäräksi?
[/quote]
Jännä juttu, mutta aivot oppii kaipaamaan happea. Varusteet on hyviä nykyään.

Vierailija
8/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan mun työtä. Omia lapsia ei ole, joten jaksan päivät töissä ihan täysillä, jos kotona odottaisi omat lapset niin tilanne saattaisi olla toinen. Palkka on aika huono, mutta joka päivä on mahtavaa mennä töihin. 

LTO

Vierailija
9/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Lasten kanssa on ihana jakaa maailma, heitä ei ole vielä elämä myrkyttänyt. Ilot ja surut ovat aitoja ja asioista jutellaan niiden oikeilla nimillä. Ihan pienten lasten kanssa parasta on se kehityksen nopea kaari ja lasten vilpittömät läheisyyden osoitukset. Ei sellainen aamu voi olla huono, kun lapsen hymy ottaa vastaan. Isompien lasten kanssa taas oikeasti ihan eri elämän ilmiöistä juttelu on antoisaa. Lapset ovat tosi kiinnostuneita asioista, haluavat oppia uutta ja nauttivat siitä, että heidän asiansa ovat tärkeitä. Hassuttelu on se mikä yhdistää kaiken ikäisiä päiväkodissa. Minun onneni on myös hyvä työyhteisö.

Jotkut vanhemmat ovat tosi epäluuloisia ja ilkeitä, se on työn varjopuoli. Ja joskus se, kun huomaa, että jostain lapsesta eivät omat vanhemmat juurikaan välitä. Saatetaan olla jopa tosi julmia verbaalisesti ihan päiväkodin työntekijänkin kuullen.

Vierailija
10/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aarteita <3 minustakin tietenkin omat lapset ovat ihania, mutta en jaksaisi niitä 19 muuta... Ihan huippua, että jaksatte ja teette työtänne sydämellä. Kiitos! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi