Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputoritavaran palautus?

Vierailija
06.09.2014 |

Voi dääm, olen tehnyt paljon kauppaa mm. nettikirpparilla ja myin sitten uudehkon Reiman haalarin niillä tiedoilla mitkä minulla oli - ostaja tuli katsomaan, sovitti ja tarkasti puvun moneen kertaan, tinkasi vielä hinnasta 5e pois ja kaupat tuli.
No, nyt sitten ei haluakaan haalaria, koska siinä ei ole tec ominaisuutta. Kaupoista on yli viikko aikaa jo. Soittelee, viestittelee ja juoksee ovella - en ole kuuluma ainut kenen kanssa käynyt näin :( periaatteesta en haluaisi purkaa kauppoja, koska tämä on kaiketi hänen yleinen toimintatapa. Poliisilla uhkailu tosin ei ole kauhean kivaa.. Mitä te tekisitte?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan moka ellet ollut ilmoittanut että on tec. Jos tulee vielä ovelle, sano että soitat poliisit. Älä vastaa viesteihin

Vierailija
2/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No can do. Kirpparitavaralla ei ole palautusoikeutta. Kehota myymään eteenpäin, jos ei miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin ilman muuta palauttaa. Jos ihmisellä on esim mt-ongelmia, niin en haluaisi pitkäaikaiseksi riesaksi tuollaista.

Vierailija
4/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään velvollisuutta purkaa kauppaa ja olet vielä toiminut ihan korrektisti, kun ostaja on saanut tarkastaa tuotteen ennen ostoa. Eli sori vain ostajalle mutta sinun ei tarvi suostua.

Vierailija
5/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitta "niillä tiedoilla mitkä minulla oli"?

Vierailija
6/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peruisi kauppoja. Ostin kerran kirpparilta lapselleni kumpparit, mustat ja koko 27. Hintalapussa oli Nokian kumisaappaat 12e - en edes älynnyt katsoa onko Nokian logo vaan iskin vaan koppaan ne. Kotona manasin tarkastellessani että jaahas, ovat PAX saappaat. Kävin kirpparilla kysymässä palautuksesta ja ystävällinen myyjä totesi että täällä täytyy tuotteet tarkistaa itse. :) eli oma vika oli.

Vierailija
7/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ostaja tuntee tulleensa huijatuksi? Jos olet myynyt sen vedenpitävänä, niin silloin olet huijannut. Jos ostaja tarkisti moneen kertaan, koska oli epäilevä sinun tiedoista. Uskoi kuitenkin, mutta myöhemmin huomasi olleensa oikeassa. 

Vierailija
8/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirpparillakaan saa huijata, sanoi myyjä mitä tahansa.

Vierailija
9/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haalari on Reiman ja sitä on käytetty 4-5 kertaa, ei ole reikiä, tahroja tai kulumia. Haalari oli minun ja se oli viime talvena tytölläni mummola haalarina mutta mummon mukaan käyttö jäi 4-5 kertaan.

Ja ostaja sovitti ja syynäsi haalarin perusteellisesti, avopuolisonikin oli kotona tätä todistamassa. Eli en myynyt sikaa säkissä :)

Vierailija
10/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:14"]Oletan, että ostaja tuntee tulleensa huijatuksi? Jos olet myynyt sen vedenpitävänä, niin silloin olet huijannut. Jos ostaja tarkisti moneen kertaan, koska oli epäilevä sinun tiedoista. Uskoi kuitenkin, mutta myöhemmin huomasi olleensa oikeassa. 
[/quote]

Jos on ostanut ap:n tuotteen tutkimisen jälkeen niin en ymmärrä miksi palauttaa? On saanut selvästi sovittaa ja näpertää tuotetta, olisihan voinut jättää kaupat tekemättä?

Vierailija
11/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään oikeuksiahan ostajalla ei enää tuossa ole.

Mutta mitä kautta kaupat sovittiin? Jos Huuto.netistä, niin varaudu siihen että saat negatiivisen palautteen aiheetta. Jos näin sattuu käymään, niin ei huolta. Ole ylläpitoon yhteydessä ja kerro tilanne. Jos haluat, voit ennakoida ja olla nyt jo ylläpitoon yhteydessä ja kysyä heiltä neuvoja.

Jos fb:n kirppiksen kautta, niin vaihda ihmeessä asetukset niin ettei kukaan muu kuin oikea kaverisi näe tietojasi ja seinääsi eikä myöskään pääse kirjoittamaan seinällesi.

Sitten on tuokin mitä joku mainitsi. Jos on joku mt- potilas - haluatko todella hänet riesaksesi? Voi olla helpompi suostua kaupanpurkuun.

Vierailija
12/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:15"]Ei kirpparillakaan saa huijata, sanoi myyjä mitä tahansa.
[/quote]

Itse pidän Kirpputoria Etelä-Suomessa, toisinaan myyjille jotka tuovat tavaransa myyntiin on ollut Hintalapussa väärä tuotemerkki tms (harvoin!). Joskus ostajat tulevat kertomaan tästä, joskus ovat ehtineet ostaa tuotteen. Meillä ei kuitenkaan ole palautusoikeutta vaan säännöissäkin sanotaan että -ostajan vastuulla on tarkistaa tuotteen kunto ENNEN ostoa-. Yhden kerran olen lukenut tapauksen jossa asiakas osti nettikirpparilta tuotteen, haki sen mutta totesi että ei ollutkaan sellainen kuin oli kuvitellut -> oli ottanut yhteyttä poliisiin mutta eiväthän poliisit näitä tutki kun itse on tuotteen noutanut ja tarkistanut.

Vierailija
13/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, en edes ajatellut että tuosta voisi paha riesa tulla :( Tori.fi:n kautta tein kaupat.. Mutta nettikirpparilta kuulin että tykkää valittaa / palautella tavaroita jälkikäteen.
Meillä tosiaan oli sovittamassa ainakin 20-30min, tutki kaikki saumat, sisäosan, lahkeet jne. Sovittiin 5e alennusta hinnasta ja kaupat tuli. Ja nyt alkanut tämä into purkaa kaupat..

Vierailija
14/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 on siis AP

Vierailija
15/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kertomasi perusteella sinulla ei ole mitään syytä perua kauppoja.

Ostaja sanoo palautushalunsa syyksi, että haluaakin toisenlaisen tuotteen kuin hänen ostamansa on. Edes kaikki lastenvaatekaupat eivät ota palautuksia ellei tuotteessa ole virhettä. Luulen, että ostaja on löytänyt jonkun toisen haalarin esim. halvemmalla ja siksi haluaa perua. Mutta sinun ei tosiaan tarvitse tehdä mitään. Pistäköön haalarin kiertoon.

Vierailija
16/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peruisin kaupat ja myisin seuraavalle sillä alkuperäisellä hinnalla :)

Meidän kirpputorilla saa kyllä palauttaa, jos on ostanut viallisen tuotteen. Siitä on ihan mainintakin kirpparin sivuilla. Ostin kerran itkuhälyttimen, ei toiminut, meinasin jo heittää roskiin, kun maksoi huimat 7 euroa. No, vein kuitenkin takaisin kirpparille ja sanoivat että tottakai saa palauttaa, jos ei kerran toimi. Saman päivän aikana siis palautin, ei välttämättä ois enää myöhemmin onnistunut.

Vierailija
17/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, pakko ei ole tehdä enää mitään, mutta haluatko siitä hullusta riesan? Yksi vastaava tapaus lopulta veti avaimella railon autoni kylkeen. En tietenkään voi todistaa että oli juuri hän, mutta siihen loppui hänen yhteydenottonsa sopivasti. Väitti mun kolhineen hänen autoansa. Vaikka todistin etten ole (täysin eri väritkin jäljissä) jatkoi silti häiriköintiä. Autoja näytettiin jopa puolueettomalle viranomaiselle. Puoli vuotta siinä mentiin ennen tuota niin ettei millään uskonut :-(

12

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:28"]

Hyi kamala, en edes ajatellut että tuosta voisi paha riesa tulla :( Tori.fi:n kautta tein kaupat.. Mutta nettikirpparilta kuulin että tykkää valittaa / palautella tavaroita jälkikäteen. Meillä tosiaan oli sovittamassa ainakin 20-30min, tutki kaikki saumat, sisäosan, lahkeet jne. Sovittiin 5e alennusta hinnasta ja kaupat tuli. Ja nyt alkanut tämä into purkaa kaupat..

[/quote]

Vierailija
18/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: siis aivan käsittämätöntä! Ja tämä mielipuoli oli vielä aikuinen ihminen? :O

AP

Vierailija
19/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latoisin hänelle tekstiä yksityisten välisestä kaupankäynnistä ja sanoisin, että kuluttajan suojaa siinä ei ole, saati palautusoikeutta. Ja sillä sipuli. En vänkäisi enempää tai selittäisi. Laki joka asian määrittelee puhukoon puolestaan. Kuluttajaneuvonnan tms sivuilla luulisi tulostettavaa asiasta löytyvän, tai linkkiä tai copy pastettavaa.

Vierailija
20/23 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antoi 5 euron alennuksen, mutta mikähän oli se varsinainen myyntihinta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän