Miksi sinulla on kotonasi ketsuppia?
Etkö osaa laittaa maistuvaa ruokaa? Etkö osaa maustaa? Pitääkö lapset huijata syömään ketsupilla?
Kommentit (63)
Ostan ehkä parin kuukauden välein lihapiirakan, ja mielestäni ketsuppi kuuluu ehdottomasti lihapiirakkaan. Muuten en käytä ainakaan kotona.
Ei ole kotona ketsuppia, ei tämä ole mikään kaupungin vuokraghetto :)
En tiedä. Itse en ole sitä ostanut, enkä myöskään tykkää sen mausta. En myöskään tiedä, miksi jääkaapissa on pehmispurkkeja, useita kpl.
En tykkää ketsupista, joten ei ole. Eikä sinappiakaan ole.
Makkaraa ja ketsuppia, voi hyvä luoja!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:21"]Makkaraa ja ketsuppia, voi hyvä luoja!
[/quote]
Niin, mitä halusitkaan?
T. Luoja
Miksi minulla ei olisi kotonani ketsuppia?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:19"]
Ei ole kotona ketsuppia, ei tämä ole mikään kaupungin vuokraghetto :)
[/quote]
Kysymys kuuluikin: Miksi sinulla on kotonasi ketsuppia?
Mulla on aina pieni purkki, vaikka ketsuppia syönkin vaan makaronilaatikon, makkaraperunoiden, hamppareiden ja hodareiden kanssa. Eli tosi harvoin, mutta syön kuitenkin.
Hassua, että juuri ajattelin kaupassa jotta pitäiskö ostaa ketsuppia, mutta tulin siihen tulokseen, että ollaan pärjätty monta kuukautta ilman niin tuskinpa sitä nytkään tarvitaan. Yleensä sitä on ollut kun se on muka jostain syystä kuulunut jääkaapin varustukseen ja sitä on laitettu ruokiin kun sitä on sattunut kerta kaapissa olemaan.
Siitä saa tuunaamalla hyvää tomaattikastiketta. Chiliä ja/tai valkosipulia murskana sekaan ja sitten jääkaappiin tekeytymään pariksi päiväksi. Myös tuoretta basilikaa olen laittanut. Ketsuppimerkkini on Lidlin luomu.
Mies teki hampurilaisia ja tykkään nakata väliin myös ketsuppia muden soosien lisäksi.
No toki nyt ketsuppia pitää löytyä joka kodin jääkaapista. Se on ihan terveellistä ja hyvää!
Ostin juuri tänään pitkästä aikaa ketsuppia, sellaisen minipurkin. En itseasiassa hirveästi pidä ketsupista, mutta toivon, että tämä merkki olisi ok, sillä joidenkin ruokien kanssa sitä vain haluaa.
Vastaus kysymyksiisi taas on, että ei, en osaa tehdä hyvää ruokaa enkä maustaa, mutta en minä ketsupilla ruuan makua yritä peittää. Tekemäni pahat ruuat vain nielaisen nopeasti vatsaani :).
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:29"]
Siitä saa tuunaamalla hyvää tomaattikastiketta. Chiliä ja/tai valkosipulia murskana sekaan ja sitten jääkaappiin tekeytymään pariksi päiväksi. Myös tuoretta basilikaa olen laittanut. Ketsuppimerkkini on Lidlin luomu.
[/quote]
Hyvästä ketsupista saa myös kiinalaisen sweet&sour-kastikkeen. Etikkaa, inkiväärimurskaa, hiukan appelsiinimarmeladia ja soijakastiketta. Tämäkin paranee kun saa seistä ainakin muutaman tunnin.
Käytän ketsuppia ainoastaan ranskalaisten kanss ja syön niitä noin kerran kahdessa kuussa. Ketsuppi vaan ei vanhene, niin siksi on kaapissa.
Yksin kotona ollessani teen laiskana päivänä itselle ruuaksi keitettyä makaronia. Se on hyvää ketsupin kanssa. Ruokaa on tullut tehtyä vuosikymmeniä, joten sallin tuon itselleni.
lapset syö purkillisen tai kaksi kuukaudessa, vaikka laitamme ihan hyvää ruokaa. Mutta olen kuullut huhuja, että lisäaineeton ketsuppi on oikein terveellistä, lykopeeni vai mikä se oli...
Sitä on koska haluan käyttää sitä. Makkaran kanssa pitää olla ja hodareitten, pyttärin yms. kanssa myös.