Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö omaa vanhempaa automaattisesti kunnioittaa?

Vierailija
22.09.2014 |

Vaikka olis millasta käytöstä, kun oma isä sano esim. että pitää muistaa kuinka isälle puhutaan.!! Eli automaattinen kunnioitus vaikka olis kuinka kusipää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kunnioitus pitää ansaita.

Vierailija
2/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mutta kunnioitus voi teoista vähentyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa kunnioitusta ei saa pyytämällä eikä vaatimalla, eikä se lankea kenenkään osaksi luonnostaan. Ansaita se pitää, ja vielä monta kertaa uudestaan.

Vierailija
4/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isäs on tehnyt, riippuu paljolti siitä? Jos se asettaa sulle kotiintuloajat ja vahtii myös niiden noudattamista, niin kyllä. Mutta jos se hakkaa sut niin ei.

Vierailija
5/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen isä. Itse on raivotautinen juoppo sekopää, joka on vähät välittänyt lapsistaan... Lapsista, jotka otettiin huostaan jo pieninä ja edelleen aikuisina kärsivät isänsä takia.

Vierailija
6/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:08"]Mitä se isäs on tehnyt, riippuu paljolti siitä? Jos se asettaa sulle kotiintuloajat ja vahtii myös niiden noudattamista, niin kyllä. Mutta jos se hakkaa sut niin ei.
[/quote] Kyse ei oo mistään kotiintuloajoista..:D Vaan sen käytöksestä väkivaltanen juoppo jne.

Vierailija
7/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ketään voi väkisellä kunnioittaa, ei edes omia vanhempia, jos ne eivät sitä kunnioitusta tosiaan ansaitse omalla käytöksellään. Mutta kyllä heitä kohtaan voi, ja pitääkin olla ainakin näennäisen kohtelias ja neutraali. Rajut riidat vaan repivät ihmistä ja ovat taakkana ikuisuuden, aina elämän loppuun asti. Perintöriidatkin voi ratkoa raastuvassa korrektisti. Niinpä niin, vaikeaahan se on laittaa ne kiivaat tunteet sinne järjen taakse, mutta se nyt vaan kuitenkin on kaikkia kohtaan paras vaihtoehto.

Mulla äiti suosi koko elämänsä 10 vuotta nuorempaa veljeäni, ja olen ikuisen katkera. Äitiini pistin totaalisesti välit poikki kymmeniä vuosia sitten. Kuolemansakin sivuutin kokonaan, en edes tiedä mihin on haudattu.  Katkeruus on ollut elämässäni läsnä aina, mutta ainakaan en ole koskaan riidellyt.

Rakkaan poikansa kanssa tekivät vielä luottokorttivelat ja nekin meinasivat jäädä minun maksettavaksi. Todellakin, kunnioitus täytyy ansaita.

Vierailija
8/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän ketään voi väkisellä kunnioittaa, ei edes omia vanhempia, jos ne eivät sitä kunnioitusta tosiaan ansaitse omalla käytöksellään. Mutta kyllä heitä kohtaan voi, ja pitääkin olla ainakin näennäisen kohtelias ja neutraali."

Mä kanssa ajattelen, että kunnioitus on hyvää käytöstä ja sitä ettei tietentahtoen nolaa toista tai levittele ikäviä asioita. Kunnioitus ei ole nöyristelyä, mielivaltaan suostumista tms.

Vierailija
9/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina pitänyt vastenmielisenä juuri tuota ajatusmallia, että vanhempia pitää kunnioittaa jotenkin erityisen paljon. Siis mitä erikoista siinä on? Harrastat seksiä ja siinä sulla on lapsi siis vau. Ja nyt lapsen pitää kunnioittaa vaikka mitä tekisit? Ei. Juttu on niin, että lähtökohtaisesti jokaista ihmistä tulee kunnioittaa ja jos kunnioitusta väärinkäytetään niin silloin se vähenee. Kunnioituksen on aina oltava molemmin puolista. 

Vierailija
10/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei tarvitse kunnioittaa automaattisesti vaan kunnioitus pitää ansaita. Se että olet jonkun vanhempi tai olet tietyn ikäinen ei tarkoita sitä että olisit automaattisesti ansainnut kunnioituksen.

Vierailija
11/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä, mutta kunnioitus voi teoista vähentyä.

Kunnioitus pitää ansaita. Sitä ei ikinä voi saada automaattisesti

Vierailija
12/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lapsi ansaitsee kunnioituksen ehdoitta. Aikuisten on se omalla käytöksellään ansaittava.