Onko minulla näillä mitoilla mitään mahdollisuuksia? Laihdutusasiaa.
Täytin juuri 42.
Olen 170 cm pitkä ja painan enemmän kuin koskaan, 110 kg. Painoindeksi on 38 jotain.
Normaalipainoon on matkaa 40 kg.
Asiaan. Onko edessäni väistämättä roikkoihon leikkaus? Vai onko joku tässä iässä laihtunut tuollaisia määriä ja iho palautunut edes jotenkuten?
Ajatus on kurja, mutta onko siihen valmistauduttava väistämättömästi?
Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksia kokeneemmilta, miten on käynyt?
Kommentit (18)
Niin ehkä pitää vielä tarkentaa, olin ehkä epäselvä aloituksessa.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia laihtua normaalipainoon siten, että iho vielä palautuisi itsestään? Se on se suurin huoli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko minulla mitään mahdollisuuksia laihtua normaalipainoon siten, että iho vielä palautuisi itsestään? Se on se suurin huoli.
Ap
Toki, vhh-ruokavaliolla se onnistuu.
On mahiksia ilman roikkoja ruokavaliosta huolimatta. Koita välttää kuitenkin todella nopeaa laihtumista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toki, vhh-ruokavaliolla se onnistuu.
Olen sitä joskus kokeillut ja se ei sopinut. Miksi se nimenomaan on edullinen ihon palautumisen kannalta?
Ap
Riippuu siitä miten rasva on asettunut sun kehoon. Jos suht tasaisesti jokapuolelle, niin tuskin jää isoja lerpukkeita. Jos taas mahassa on monta makkaraa tai todella paksut olkavarret niin luultavasti jää löysää nahkaa. Sekin vaikuttaa palautumiseen onko ihossa paljon raskausarpia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurempi huoli on nyt se ylipaino kuin roikkuva iho.
Ei ole. Tiedän pystyväni laihduttamaan. Iho on asia, johon en voi kauheasti vaikuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten rasva on asettunut sun kehoon. Jos suht tasaisesti jokapuolelle, niin tuskin jää isoja lerpukkeita. Jos taas mahassa on monta makkaraa tai todella paksut olkavarret niin luultavasti jää löysää nahkaa. Sekin vaikuttaa palautumiseen onko ihossa paljon raskausarpia.
Raskausarpia on jonkin verran. Raskauksista ei jäänyt, mutta reisissä on lihomisesta.
Mielestäni läskiä on tasaisesti joka puolella, mutta maha on iso. Se nyt tuskin palautuu täysin, sen ymmärrän, mutta sen vielä kestää jos ei koko kroppa riipu ja roiku.
Ap
Joo, ei kannata edes yrittää, kun kuitenkin jää jotain. Jatka samaan malliin ja kas, kohta olet 150 kg.
Kyllä sitä varmaan jonkun verran jää roikumaan, itsellä mahaan tulee jäämään jonkin verraan mutta itseä ei kyllä haittaa, kunhan mahtuu 36 koon vaatteisiin, niin riittää mulle. Itse olen tiputtannut 30kg, ihan hyvin pysynyt iho mukana vaikka tämä painonlasku tapahtunut 8kk aikana eli hyvin raju painontiputus mutta paino vaan lähti terveellisesti syömällä. Ikää 38v.
Jätät kaiken ylimääräisen hötön pois, ja syöt hyvää perusruokaa. Herkkujen ostamattomuudesta säästyneillä rahoilla kustannat itsellesi plastiikkakirurgin, ja pääset eroon ylimääräisestä nahasta.
Vierailija kirjoitti:
Jätät kaiken ylimääräisen hötön pois, ja syöt hyvää perusruokaa. Herkkujen ostamattomuudesta säästyneillä rahoilla kustannat itsellesi plastiikkakirurgin, ja pääset eroon ylimääräisestä nahasta.
Jos jää tosi pahat roikot, niin julkisellakin puolella voi onnistua pääsemään hoitoon.
Miten olisi aloittajalle olla edes pyrkimättä normaalipainoon, vaan tyytyä esim. lievään ylipainoon? Se ei vielä muodosta merkittävää terveydellistä riskiä, mutta ihon roikkumisen riski pienenisi. Liikkua kannattaa paljon, eikä kiirehtiä laihtumisen kanssa.
Nää on yksilöllisiä juttuja. Toisilla iho palautuu paremmin ja toisilla ei ollenkaan. Ihotyyppi ja genetiikka vaikuttaa. Varaudu kuitenkin roikkuvaan ihoon. Se tulee jos se tulee. Ei ole mitään keinoa välttää sitä jos lääkäriltä kysyt. Kai haluat olla mieluummin terve roikkuvalla iholla kuin sairas? Leikkaukseen voi sitten mennä jos tarvitsee.
Vhh-ruokavaliolla onnistut.