Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies, vauva, vapaa-ajan jako?

Vierailija
22.09.2014 |

Mies on koulussa ja minä päivät kotona vauvan kanssa.
Mies on joka ikinen ilta lähdössä jonnekin, eikä näytä ymmärtävän että sama oikeus koskee minuakin, ja hänen pitäisi välillä jäädä kotiin.
Miten saan viestin perille?
Välillä haluaisin olla vaan kotona ja vaikka neuloa, mutta ns vapaa-aikaa se ei ole, kun mies tekee kaikkea muuta ja vastuu vauvasta jää jälleen minulle.

ps. Oltiin kyllä juteltu nämä asiat läpi ennen vauvan tuloa, talk is cheap.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Jos haluat lähteä johonkin, ilmoita, että lähdet huomenna johonkin. Jos haluat kotona vaikka neuloa, sano miehelle, että haluat nyt neuloa, ole sinä vauvan kanssa. Ja kerro hänelle, että tämä nykyinen meno ei tunnu sinusta hyvältä. Kerro ihan mukavaan sävyyn ja yritä välttää syylistämistä. Tähdennä myös, että lapsenne ja hänen isänsä suhteen kannalta olisi hyvä, että isä olisi aktiivisempi ja viettäisi myös kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa, ja tietenkin, että viettäisitte aikaa yhdessä perheenä!

Vierailija
2/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 17:09"]

Juttele uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Jos haluat lähteä johonkin, ilmoita, että lähdet huomenna johonkin. Jos haluat kotona vaikka neuloa, sano miehelle, että haluat nyt neuloa, ole sinä vauvan kanssa. Ja kerro hänelle, että tämä nykyinen meno ei tunnu sinusta hyvältä. Kerro ihan mukavaan sävyyn ja yritä välttää syylistämistä. Tähdennä myös, että lapsenne ja hänen isänsä suhteen kannalta olisi hyvä, että isä olisi aktiivisempi ja viettäisi myös kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa, ja tietenkin, että viettäisitte aikaa yhdessä perheenä!

[/quote]

Tuo välttää syyllistämistä ei toimi, vaikka kuinka kiltisti koitat asian ilmaista yleensä vastuun pakoilijat ottaa marttyyri asenteen.

Vierailija
4/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihansama mies harrastaa viikossa 4-5krt 2-3 tuntia kerralla ja aina kun pyydän omaa aikaa niin sanoo että voithan säki käydä vaikka lenkillä iteksesi, kumma vaan että ei ikinä käy että ilmoitan lenkistäni vaikka tuntia ennen tai jos joku soittaa kerran kahteen viikkoon minua extempre kahville niin ei ethän sä nyt voi lähtee!! rasittava, pakko yrittää tehä pelisääntöjä selvemmiksi..

Vierailija
5/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte sopia ne illat kun olette kotona tai kun mies menee ja kun sinun vuoro mennä.
Jos minun mies ei antaisi minulle omaa aikaa vaan aina keikkuisin kotona niin sanoisin että muutetaan kokonaan eri osoitteisiin.
Missä on miehen mielenkiinto sinua ja lastanne kohtaan jos mies ei ole koskaan kotona?
Jos mies ei vahdi lasta niin käytä tukiverkkoa; mummot, kummit ja ystäväsi. Ehkä sitten kiinnostaa jos viet vauvan miehen äidille toistuvasti. .

Vierailija
6/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieskään ei sen kummemmin selittele menojaan, ei sinunkaan tarvitse. Kun tulee töistä kotiin, lähdet samalla oven avauksella.

Vedä järkyttävät kilarit ja lähde vauvan kanssa muualle yöksi.

Uhkaa erolla.

Meillä on ihan hyvä parisuhde, mutta joskus sen toisen silmien avaamiseen tarvitaan järeämpiä aseita kuin puhuminen. Puhua nyt voi illasta toiseen, mutta jos mikään ei muutu, on se ihan turhaa. Toinen ei vaan välttämättä millään tajua, että JUURI tämä asia on tärkeä sinulle.

Vierailija
7/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:03"]Meillä ihansama mies harrastaa viikossa 4-5krt 2-3 tuntia kerralla ja aina kun pyydän omaa aikaa niin sanoo että voithan säki käydä vaikka lenkillä iteksesi, kumma vaan että ei ikinä käy että ilmoitan lenkistäni vaikka tuntia ennen tai jos joku soittaa kerran kahteen viikkoon minua extempre kahville niin ei ethän sä nyt voi lähtee!! rasittava, pakko yrittää tehä pelisääntöjä selvemmiksi..
[/quote] Tässäkin voi kokeilla miehen äitiä lastenvahtina! Ota häneen oooooikein läheinen suhde ja mies voi sitten vaikka hakealapsen syömään iltaruokaa ;)

Vierailija
8/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tulee kotiin, lykkää ulkovaatteisiin puettu vauva vaunuineen eteen ja totea että käykää lenkillä heippa, työnnä ovesta ulos ja sulje se. Tai pakkaa puikot ja langat laukkuun, kotiin tullessa lähde kirjastoon samalla ovenavauksella. Näin kärjistäen, mutta ymmärtänet pontin: Ilmoita meneväsi nyt omille menoillesi äläkä kysele että pääsisitkö vai et. Normaali ihminen kyllä tajuaa tuosta olleensa hieman ajattelematon, vaikka olisikin mies ;) Jos ei niin kannattaa vetää omat johtopäätöksensä. Ja toivoa että oma muksu alkaisi kiinnostaa edes sitten kunhan (molemmat) vähän kasvaa.

Vierailija
9/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset nyt 3v ja 5v ja sama keskustelu jatkuu edelleen... Ollaan nyt saatu sovittua molemmille yksi vaki-ilta viikosta "omaksi illaksi", jolloin saa etukäteen ilmoittamatta tehdä mitä lystää ja toinen hakee lapset hoidosta ja hoitaa niin iltaruuan kuin nukkumaan laitotkin. Mutta silti olen huomannut, että saadakseni oikeasti vapaata, minun pitää keksiä jotain tekemistä kodin ulkopuolelta. Sillä jos tulen kotiin, ajatuksena vaikka käpertyä sohvan nurkkaan kirjan ja suklaalevyn kanssa, niin voin olla varma, että hetken päästä minua pyydetään tekemään asia x lapsiin liittyen, jotta mies voi vaikka soittaa juuri sillä hetkellä välttämättömän työpuhelun. Mutta siis: sopikaa molemmille omat viikonpäivät, joista sitten pidetään kiinni, vaikka vauva olisi kipeä tms.

Vierailija
10/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja MIES oli siis varmaan taas se joka sen vauvan halusi, eikö?

Vierailija
11/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:19"]

Ja MIES oli siis varmaan taas se joka sen vauvan halusi, eikö?

[/quote]

mies varmaan oli "tekemessä" vauvaa, joten vastuu kuuluu hänelle yhtälailla, jos ei halua ottaa vastuuta silloin pitää kieltäytyä.

Vierailija
12/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehen pitää opiskelun lisäksi hoitaa vauvanne. Juu, reilua miten paljon ajattelet miehen vapaa-aikaa.