Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärir hoi: PCO ja välivuodot

Vierailija
22.09.2014 |

Minulla diagnosoitiin puoli vuotta sitten PCO joka olikin syy siihen, miksei kuukautisia tullut puoleen vuoteen pillereiden lopettamisesta kuin ainoastaan Teroluteilla.

Olen siis Teroluteja syönyt n. 8 kuukautta, välissä muutama testikuukausi josko ne kuukautiset tulisivat itsestään.

Ilman Teroluteja ei ole yli vuoteen tullut MITÄÄN muotoa kuukautisista, ei välivuotoa, tuhruvuotoa, ei mitään - paitsi nyt. Olen syönyt vähä hiilihydraattisesti vähän yli 4kk, vähentänyt maidon, kananmunien sekä punaisen lihan osuutta ruokavaliossani ja lisännyt D-vitamiinin (100ug) sekä vehnänalkioöljyn käyttöä.

Viime kierrossa alkoi tuhruvuoto kp 40 jota jatkui siihen asti että kierto katkesi Teroilla. Nyt limainen vuoto alkoi kp 17.

Voiko tämä mahdollisesti merkitä sitä, että kroppani hormonitasapaino olisi parantumassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:43"]

3: Ootko lukenut kirjallisuutta aiheesta? Mm. Kaisa Jaakkolan "Hormonitasapaino" oli aivan loistava ja silmiä avaava kirja. Siinä valotettiin ihan selkokielellä mistä esimerkiksi PCO/PCOS johtuu ja miten oireyhtymää saa korjattua ruokavalio- sekä elämäntapamuutoksilla (uni, muoviastiat, kosmetiikka ym.). Ja minä en ole tosiaan minkään homeopatian/vaihtoehtohoidon/tms. sanansaattaja, mutta näin vuoden raskautumattomuuden jälkeen olen avartanut tietämystäni myös joillain edellämainituilla tavoilla :D -AP

[/quote]

En oo lukenut kyseistä kirjaa, mutta voisi laittaa lukulistalle. :) Miten ne muoviastiat siis liittyy PCO:hon? Itselläkin raskaus toiveissa mutta vähän mahdottomalta tuntuu raskautua kun kuukautiset tulee niin harvoin eikä ovista tapahdu. :( itsellä yksi IVF-lapsi jo tosin olemassa. :)

-3
[/quote]

Onnea lapsestasi :)

Täällä näyttää olevan valloillaan aika negatiivinen ja kapeakatseinen ajatusmaailma, tuntuu siis hieman tympeältä kertoa juurikin mm. MUOVIASTIOIDEN (=niiden sisältämien ksenoestrogeenien) vaikutuksesta estrogeenidominanssiin ja tätä kautta PCOhon.

-AP

Vierailija
2/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Hienolta vaikuttaa :) Minulla myös PCO ja kuukautiset tulee 0-3 kertaa vuodessa. Itsekin yritin vähähiilarista ruokavaliota ja jaksoin kaiken kaikkiaan n. 2kk, sitten repsahdin. Sinä aikana tuli kuukautiset heti kerran. Hyvin todennäköisesti ruokavaliolla on vaikutusta. Onnea vielä :)

Vierailija
4/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Ootko lukenut kirjallisuutta aiheesta? Mm. Kaisa Jaakkolan "Hormonitasapaino" oli aivan loistava ja silmiä avaava kirja. Siinä valotettiin ihan selkokielellä mistä esimerkiksi PCO/PCOS johtuu ja miten oireyhtymää saa korjattua ruokavalio- sekä elämäntapamuutoksilla (uni, muoviastiat, kosmetiikka ym.).

Ja minä en ole tosiaan minkään homeopatian/vaihtoehtohoidon/tms. sanansaattaja, mutta näin vuoden raskautumattomuuden jälkeen olen avartanut tietämystäni myös joillain edellämainituilla tavoilla :D

-AP

Vierailija
5/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vittu. Pco mistään muoviastioista johdu. Lue mielummin oikeita lääketieteellisiä opuksia aiheesta.

Vierailija
6/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaavalta kuulostaa.

Vierailija
7/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:55"]Voihan vittu. Pco mistään muoviastioista johdu. Lue mielummin oikeita lääketieteellisiä opuksia aiheesta.
[/quote]

Ei johdu ei, tiedän kyllä. Lue sinäkin aiheesta josta kerroin, saatat yllättyä.

Vierailija
8/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muoviastiat. anna mun kaikki kestää.

Vierailija
9/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:36"]muoviastiat. anna mun kaikki kestää.
[/quote]

HUOH! Tämähän se pointti tosiaan olikin :)

Vierailija
10/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:43"]

3: Ootko lukenut kirjallisuutta aiheesta? Mm. Kaisa Jaakkolan "Hormonitasapaino" oli aivan loistava ja silmiä avaava kirja. Siinä valotettiin ihan selkokielellä mistä esimerkiksi PCO/PCOS johtuu ja miten oireyhtymää saa korjattua ruokavalio- sekä elämäntapamuutoksilla (uni, muoviastiat, kosmetiikka ym.). Ja minä en ole tosiaan minkään homeopatian/vaihtoehtohoidon/tms. sanansaattaja, mutta näin vuoden raskautumattomuuden jälkeen olen avartanut tietämystäni myös joillain edellämainituilla tavoilla :D -AP

[/quote]

En oo lukenut kyseistä kirjaa, mutta voisi laittaa lukulistalle. :) Miten ne muoviastiat siis liittyy PCO:hon? Itselläkin raskaus toiveissa mutta vähän mahdottomalta tuntuu raskautua kun kuukautiset tulee niin harvoin eikä ovista tapahdu. :( itsellä yksi IVF-lapsi jo tosin olemassa. :)

-3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän