Lapsi 11 v ei ole koskaan nähnyt unta
Voiko olla mahdollista? Olen usein kysynyt mitä unta hän on nähnyt yöllä? Sanoo aina, ettei mitään. Ei myöskään ole koskaan herännyt yöllä painajaiseen. Näkeekö kaikkine muiden lapset unia? Itse näen joka yö.
Kommentit (8)
Näen ja lapsi alkoi kertomaan unistaan 4vuotiaana. Mieheni ei näe unia. Hän ei muista että olisi koskaan nähnyt. Ihan normaali ihminen hän silti on :)
Jokainen näkee unia, suurin osa kuitenkin unohtaa ne heti herätessään.
Mistähän tuo johtuu, että itse muistan joka aamu, mitä unta näin. Ja jotkut ei sitten muista ikinä. Jännä juttu. Myös nuo painajaiset. Kun jotkut lapset näkevät usein ja omani ei ilmeisesti koskaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:41"]
Mistähän tuo johtuu, että itse muistan joka aamu, mitä unta näin. Ja jotkut ei sitten muista ikinä. Jännä juttu. Myös nuo painajaiset. Kun jotkut lapset näkevät usein ja omani ei ilmeisesti koskaan. Ap
[/quote]
Minä olen nähnyt painajaista kolme kertaa eläessäni, ja olen 45-vuotias. Varmasti olen useammankin kerran nähnyt, mutta en vain muista. Kaikki näkevät unia, mutta on yksilöllistä kuinka hyvin ne muistaa/muistaako ollenkaan.
Niin ihmiskohtaista. Itse näen ja muistan paljon unia (kirjoitin joskus ylös 60 erilaista unta yhdeltä istumalta vuosien takaa, ensimmäiset muistan tarhaiästä.) Isäni ei taas koskaan muista uniaan, tietää että näkee niitä mutta ei koskaan muista nähneensä. Jotkut näkevät ja muistavat paljon,
On tutkittu että KAIKKI ihmiset näkee unia mutta jotkut vain nukkuu niin sikeästi että eivät niitä muista. Ihminen muistaa vain ne unet jotka on nähnyt juuri ennen heräämistään eli kun uni on jo keventynyt eikä nuku "raskaasti".
Kaikki näkevät unia, osa ihmisistä ei vaan muista niitä.