Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku synnyttää lapsen köyhänä?

Vierailija
24.08.2021 |

On todella edesvastuutonta edes ajatella lapsentekoa jos ei ole tulot kunnossa. En voi ymmärtää että kuka synnyttää lapsen köyhänä ja täten pilaa sen lapsen lapsuuden. Mitä elämää se on että lapsi ei pääse matkustelemaan tai saa iphoneja tai muita asioita? Onneksi omat vanhemmat olivat viisaita ja paiskivat kovasti töitä joten rahaa oli ja isovanhemmilta sain vielä enemmän rahaa sen päälle. Eli miksi ihmeessä joku tekee lapsen köyhänä? Mikä ihmeen järki siinä on?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen miettinyt tätä. En tarkoita että vain rikkaat olisivat oikeutettu tekemään lapsia, mutta pitäisi talous kyllä olla kunnossa siten että olisi vara tarjota sille lapselle välttämättömyydet, eli

- puhtaat ehjät vaatteet (vaikka sieltä kirpparilta)

- terveellistä monipuolista ruokaa

- perus hygienia (vaipat, peseytymis välineet ym)

- turvallinen koti jossa elintilaa tarpeeksi jokaiselle siellä asuvalle

- ehjiä puhtaita leluja/kirjoja ikätason mukaan

- terveyspalvelut (vara lääkäriin/ sairaalahoitoon kun sairastuu/ tapahtuu onnettomuus)

- vara niihin elämyksiin kerran kesässä, esim retki paikalliselle jäätelökioskille tai pyöräretki läheiselle uimarannalle

- perus harrastusvälineet (polkupyörä/sukset/ luistimet vaikka sieltä kirpparilta)

Paljon on perheitä joilla ei ole varaa perus elämiseen edes itselle, saati sitten tarjota tasapainoista elämää sille lapselle. Rakkaus ei maksa mitään, mutta onko se hyvää elämään jos kaikki tämä täytyy ruinata sossun luukulta/ ilmaiseksi kirppisryhmistä/seurakunnalta. Siksi olisi hyvä, jos siihen lapsen tuloon olisi edes hieman valmistauduttu. Muussa tapauksessa kannattaisi käyttää sitä ehkäisyä…

Vierailija
22/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin olen miettinyt tätä. En tarkoita että vain rikkaat olisivat oikeutettu tekemään lapsia, mutta pitäisi talous kyllä olla kunnossa siten että olisi vara tarjota sille lapselle välttämättömyydet, eli

- terveyspalvelut (vara lääkäriin/ sairaalahoitoon kun sairastuu/ tapahtuu onnettomuus)

- vara niihin elämyksiin kerran kesässä, esim retki paikalliselle jäätelökioskille tai pyöräretki läheiselle uimarannalle

- perus harrastusvälineet (polkupyörä/sukset/ luistimet vaikka sieltä kirpparilta)

Paljon on perheitä joilla ei ole varaa perus elämiseen edes itselle, saati sitten tarjota tasapainoista elämää sille lapselle. Rakkaus ei maksa mitään, mutta onko se hyvää elämään jos kaikki tämä täytyy ruinata sossun luukulta/ ilmaiseksi kirppisryhmistä/seurakunnalta. Siksi olisi hyvä, jos siihen lapsen tuloon olisi edes hieman valmistauduttu. Muussa tapauksessa kannattaisi käyttää sitä ehkäisyä…

Kyllä noihin kaikilla Suomessa on varaa. Jos siis osaa elää varojensa mukaisesti. Ongelmahan ei Suomessa ole kovinkaan monella tulojen vähyys, vaan se, ettei osata suhteuttaa menoja tuloihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syntyy pennittömänä maailmaan eikä käärinliinoissa ole taskuja.

Vierailija
24/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin naiivia kuvitella, että a) ehkäisy toimii 100% varmuudella, b) elämässä ei koskaan tapahdu mitään yllättävää lapsen syntymän jälkeen. 

Vierailija
25/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muutoin rikkaiden lapset joutuisi niihin paskaduuneihin.

Toisaalta nyt tämä ne Corona piikin yhteydessä pistetään ehkäisypiikki ja noin puolet naisista tulee steriileiksi.

Toivottavasti myös miehet tulevat steriileiksi

Ei se auttaisi yhtään mitään väestön liikakasvun hillitsemiseen. Synnyttäjät ovat naisia, toistaiseksi.

Vierailija
26/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain viidakon savimajassa varmaan kovasti harmittaa, kun ei voi ostaa lapselle iphonea....

Elämä pilalla, tuskin mitään minkä vuoksi kannattaa jatkaa..

Vierailija
27/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta nyt tämä ne Corona piikin yhteydessä pistetään ehkäisypiikki ja noin puolet naisista tulee steriileiksi.

Toivottavasti myös miehet tulevat steriileiksi

Ei se auttaisi yhtään mitään väestön liikakasvun hillitsemiseen. Synnyttäjät ovat naisia, toistaiseksi.

Miten ajattelin saada lapsen alulle, jos mies on steriili? Hedelmöityshoitoihin tuskin on köyhällä varaa. 

Vierailija
28/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin oon nähnyt rikasta vastasyntynyttä. Itseasiassa en koskaan. Tuohon sun otsikkoon vastaan.

No itse asiassa vaikka nyt jollain Englannin kuninkaallisilla on melkoinen omaisuus heti syntyessään.

Vierailija
29/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hyvin toimeentuleva nelikymppinen, eikä mulla ole koskaan ollut iPhonea 🤣 Mitä helvettiä mä sillä tekisin?

Vierailija
30/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei synny. Lapsen nimiin voi laittaa omaisuutta jo ennen hänen syntymäänsä. Rikkaissa suvuissa niin tehdäänkin usein. 

Vierailija
31/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noihin kaikilla Suomessa on varaa. Jos siis osaa elää varojensa mukaisesti. Ongelmahan ei Suomessa ole kovinkaan monella tulojen vähyys, vaan se, ettei osata suhteuttaa menoja tuloihin. 

Tämä. Vähävarainenkin vanhempi voi tarjota lapselle kaiken edellisen kirjoittajan listaaman, jos osaa nipistää OMISTA asioistaan, kuten vaikka kampaajakäynneistä (joihin oikein vähävaraisella ei muutenkaan ole varaa), ja sitten niistä yleisimmistä, kuten tupakasta ja alkoholista, joihin monilla stereotyyppiköyhillä kyllä tuntuu olevan varaa, vaikka lapselle ei saada luistimia/suksia/kenkiä ym.

Vastuullinen vanhempi ymmärtää luopua omastaan, jotta lapsi saa tarvitsemansa. Enkä tarkoita, ettei koskaan saisi itseään kampaajalla hemmotella, tai itselleen uutta neuletta ostaa, jos sille on tarvetta, tai ei saisi yhtä olutta joskus juoda, mutta jos tupakkaan uppoaa monta kymppiä kuussa, niin sillä rahalla hankkii sieltä kirpparilta lapselle vaikka mitä. Osan jopa uutena, jos ei kirppareilla tarjontaa ole, mutta yleensä on. Ei ehkä just siinä koossa, mitä juuri nyt tarvitaan, mutta aina voi ennakoida etenkin perusvaatteiden kanssa. Just ostin säkillisen tavaraa kirpparilta 28 eurolla. Vaatteet ei olleet juuri sitä kokoa, mitä vauva nyt käyttää, mutta lapselle voi ostaa etukäteen jo parikin kokoa isompaa vaatetta, jos/kun halvalla saa. Tällä tavalla olen alusta asti ostanut lapselle tavaraa; jo ennen syntymäänsä ostin vaatteita jopa 74 kokoon saakka aina silloin, kun halvalla löysin. Ulkovaatteita ja kenkiä ei tietenkään voi ennakoida, koska ovat vuodenajasta riippuvaisia, mutta perusvaatteita, legginssejä ym. Sitten kun tarvitsee ne luistimet/sukset tai vastaavat, on rahaa kun ei mene vaatteisiin.

Vierailija
32/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo huudella jos itsellä lähtökohdat olleet hyvät. Etkö ymmärrä että eivät kaikki saa työtä jos on ruma, taidoton tai ei ole muuten vain sosiaalinen? Eikä kaikilla ole sukua joka auttaa. Siitä sitten töitä hakemaan ja kun ei onnistu niin ei onnistu. Jos sattuu puolison löytämään niin ainakin mahdollisuus perheestä on ja siihen köyhä tarttuu koska kaikilla on oikeus omaan lapseen. Ajattele jos joku sinulle sanoisi että et saa lasta kun olet tuollaisesta perheestä, sori.

Vierailija
33/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pystyy tarjoamaan työtönkin.

Vierailija
34/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apualisiksi perunannostoon, kun ei ole maksullisiin palvelijoihin varaa.

Vierailija
35/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apualisiksi perunannostoon, kun ei ole maksullisiin palvelijoihin varaa.

Työvoiman saatavuudesta valittavat työantajatkin voisivat itse tehdä omat pikku apuaisensa minusta.

Vierailija
36/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisypiikki? Höpö höpö.

Vierailija
37/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin oon nähnyt rikasta vastasyntynyttä. Itseasiassa en koskaan. Tuohon sun otsikkoon vastaan.

No itse asiassa vaikka nyt jollain Englannin kuninkaallisilla on melkoinen omaisuus heti syntyessään.

Tietääkseni Englannissa lapset eivät saa edes perinnöstä lakiosaa, jos vanhemmat eivät sitä halua antaa. En usko, että vastasyntyneet automaattisesti omistavat mitään, toki lahjoja ja arvonimiä kertyy heti ensiparjaisun jälkeen.

Vierailija
38/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei synny. Lapsen nimiin voi laittaa omaisuutta jo ennen hänen syntymäänsä. Rikkaissa suvuissa niin tehdäänkin usein. 

missä maassa? En usko nyt ihan helposti, eihän lapsella ole edes sitä nimeä jolle laittaa omistuskirjoja

Vierailija
39/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä maassa? En usko nyt ihan helposti, eihän lapsella ole edes sitä nimeä jolle laittaa omistuskirjoja

Voi lapselle antaa nimen jo ennen syntymää. Esim. Amerikassa se on hyvinkin yleistä. Ja ainahan voi kikkailla laittamalla vaikka säätiön nimiin, jos suora omistusoikeus ei onnistu. 

t. eri 

Vierailija
40/53 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä mahaankaan voi jättää eli pakko se vauva on synnyttää.