STRESSITÖN AMMATTI?
Mahdollisimman stressitön ammatti hakusessa. Heittäkääpä jotain. Ajokorttia ei ole, joten ne työt ei käy jossa sitä tarvitaan.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:29"]Kierratystavaratalon tyontekija. Terveisin stressaantunut opiskelija, joka lauantaisin rentoutuu toissa :) vanhalla tavaralla ei ole mikaan kiire, ja kaikki myynti on plussaa. Tukityollistettyjen joukossa palkollistenkaan ei tarvitse juosta paa kolmantena jalkana, ja maalaisjarki ja pieni liansietokyky riittaa tyon hallitsemiseen.
[/quote]
Asiakkaana olen huomannut saman. Puoli tuntia ennen sulkemisaikaa jätkät istuu vieri vieressä sohvalla ja kassat haukottelee, ettei voi sulkea vielä, kun hitsi täällä on asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:48"]Farmaseutti, ainakin minusta. Ylipäätään joku omaa tasoa alempi ammatti ei silleen stressaa, jos ei ole joku ihan hikipaskaduuni.
[/quote]
Farmaseuteillakin on myyntitavoitteet.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:17"]Joku piirtelijä, kirjoittaja. Yrittäjä, missä teet töitä omaan tahtiisi, mutta rahaakaan ei sitten tule kovin nopeasti. Ehkä joku personal trainer, hieroja tai vastaava, missä saa valita miten paljon tekee?
[/quote]
Stressiä tulee siitä, kun tienaa vähän ja rahat ei riitä elämiseen. Luova työ ei parane ahdingossa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:39"]Menet jonnekin numeropalveluun vastaamaan puhelimeen.
[/quote]
Vastatut puhelut lasketaan päivittäin ja kaikilla on tarkat tavoitteet. Näin kaikissa call centereissä. Ruoska viuhuu, jos ei ole tarpeeksi hyvä.
Koulun kanslisti. Ministeriön virastomestari. Kirjastonhoitaja.
Siivooja jossain firmassa. Siis kahdeksan tuntia aikaa siivota joku pulju, jonka siivoaa kolmessa tunnissa. Itse siivosin aikoinaan vedenpuhdistamolla. Epä olisi voinut leppoisampaa olla. Välillä kävin ottamassa torkut siivouskomerossa.
Jos pitää työstään, niin se ei yleensä stressaa vaikka tahti ja tavoitteet on kovia.
Sen sijaan jos joutuu tekemään arvojensa vastaisesti tai vaikka tosiaan tylsistyy, niin se ahdistaa ja stressaa.
Mä olin joskus nuorena töissä yritysten respassa, töitä oli tasan verran jos joku siihen tuli tai puhelin soi. Päivän työaika oli nettona 1-2 h, se oli tosi stressaavaa kun oli koko ajan siinä esillä, mutta ei voinut mitään tehdä. Mä tein paljon mieluummin vaikka jotain baarityötä, sikakiire, vuorotyöt, känniset asiakkaat, jne. Mutta ainakin oli töitä ja vuoro eteni.
Bingoemäntä. Tosin jos tylsyys ja saman loputon toistaminen stressaa, niin sitten ei.
Mä sanoisin, että ihan missä tahansa työPAIKASSA tulee stressi jos hommaa ei hoideta kunnolla. Olen ollut töissä sekä liukuhihnalla, palveluammateissa että konttorihommissa ja kaikissa näissä on ollut sekä stressiä että rentoja hommia. Pahiten pää on hajonnut sellaisissa helpoissa hommissa, joissa työpaikan ilmapiiri on ollut jotenkin vaikea. Pomo pingottaa, työkaverit lintsaa ja puukottaa selkään. Tällä hetkellä teen aika vaativaa työtä, mutta stressiä on aika vähän koska meillä on hyvä tiimi ja kaikki tukee toisiaan. Ei tarvitse pelätä sanovansa jotain tyhmää, työkavereihin ja pomoon voi luottaa yms.
Eli ap:lle. Hanki sellainen ammatti, joka alana kiinnostaa. Sen jälkeen etsit itsellesi soveltuvan työpaikan. Jälkimmäinen on se paljon vaikeampi tehtävä.
Jokin suojatyöpaikka valtion virastossa kuten apulaisosastotarkastaja kalatakousvirastossa. Delegoit vielä vittumaiset työt muille niin vot!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:20"]
Jokin suojatyöpaikka valtion virastossa kuten apulaisosastotarkastaja kalatakousvirastossa. Delegoit vielä vittumaiset työt muille niin vot!
[/quote]
Nää on aina niin hauskoja ehdotuksia. Valtion leivissä onkin yleensä tosi leppoisaa ja mukavaa. Varsinkin kun saa nauttia tällaista arvostusta...
Riippuu ihan ihmisestä. Kyllä joka työstä voi stressiä ottaa tai sitten joku ei stressaa työtä, jota moni muu stressaa.
Onko lähihoitajan työ stressitöntä?
Olin joskus töissä puusepänteehtaalla, hioin kahdeksan tuntia päivässä lautoja hiomakoneella, kuuntelin musiikkia ja ajattelin omia juttuja. Ei tarvinut mitään koulutusta kun siellä perehdyttivät. Ei siinä pahemmin stressanut kun oli aivot pois päältä.
Itse pakkasin ja tein kesätyönä valmisruokaa ja jauhelihaa ja välillä teinkin sitä koneellisesti. Se oli leppoisaa, jos koneet meni rikki niin vaan odoteltiin, koska sille ei voi tehdä mitään jos koneet on rikki, rempparit korjaa.
Yksitoikkoinen työ ei ole stressitöntä, stressi tulee myös siitä, että työ on pitkäveteistä. Siten joku tuollainen puhelinkeskustyö tms. työ, jossa ei tarvitse kauheesti ajatella, ei ole pitemmän päälle stressaamatonta. Toisaalta varmaan myös luonnekysymys.