Uskaltaako Pohjois-Haagassa käydä pimeällä lenkkipolulla lenkillä?
Totta kai, ne lenkkipolut on valaistut mutta kuitenkin... :)
Tai ylipäätään Helsingissä?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:08"]
Viikonloppuiltaisin en ehkä lähtis. Mutta mä oonkin tämmöinen säikky.
[/quote]
Mut kuka luuhais viikonloppusin lenkkipolulla?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:18"]
Mahtavatko nuo lenkkipolut kuitenkin olla jonkinlainen myytti? Raiskauksia sattuu ihan keskellä kaupunkia, muilla urbaanialueille ja puistoissa. Oma osansa ovat sitten ne, jotka lähtevät käyntiin yökerhossa tai ravintolassa tapahtuneesta huumauksesta.
Noissa lenkkipoluissahan on se hyvä puoli, että oikein varustautunut uhri voi periaatteessa suolistaa hyökkääjän siihen paikkaan eikä silminnäkijöitä luultavasti ole yhtään, joten sanktioiden todennäköisyys on varsin pieni, jos DNA ei ole rekisterissä tai muuta sellaista. Jos on useampi hyökkääjä, asiat ovat sitten vähän monimutkaisempia. Tuo voikin olla yksi syy siihen, miksi lenkkipoluilla ei paljon hyökkäillä; uhrin käytännöllinen vaatetus, valpas mielentila, urheilullisuus, mahdolliset itsepuolustusvälineet jne.
Ja tietysti se, että siellä piilossa töröttäminen on varmasti todella tylsää ja ankeaa.
-Mies 29v-
[/quote]
Puhut ihan asiaa. !
Voi ei, tänään päästin yhdeksänvuotiaani yksin PohjoisHaagan skeittipuistoon, kun en ymmärtänyt että olis jotain pelättävää!
No, asun Pohjois-haagassa ja ainoa kohta jota vältän iltaisin on ne vanhat juoksuhaudat siinä runar sschildt:n puistossa. Päivisin olen lasten kanssa joskus käynyt siellä kurkkimassa ja se paikka on ollut täynnä neuloja ja hylsyjä.
Pari viikkoa sitten kävelin siitä ohi ja taas oli tuoreita neuloja ja pakkauksia. Eli taitaa olla jonkun vaki porukan paikka? Jotenkin epäilyttää huumeiden käyttäjät kun voivat olla arvaamattomia.
Tai ylipäätään missään? Pimeillä, mutta valaistuilla lenkkipoluilla lenkkeilee useimmiten muitakin ihmisiä, että sikäli uskaltaisin. Pohjois-Haagahan on ihan hyvää aluetta noin muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:53"]
Tai ylipäätään missään? Pimeillä, mutta valaistuilla lenkkipoluilla lenkkeilee useimmiten muitakin ihmisiä, että sikäli uskaltaisin. Pohjois-Haagahan on ihan hyvää aluetta noin muutenkin.
[/quote]
Mä en oo ainakaan pimeään aikaan tuolla kauheesti ketään muita nähny...
Juokse kovaa niin sua ei saada kiinni.
Miksei uskaltaisi? Aika vaikea olisi lenkkeillä syksyllä jos valoisaa pitäisi aina olla. Koirankusettajia ja lenkkeilijöitä lenkkireiteillä lähinnä liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Mä yleensä kävelen lenkillä. :)
[/quote]
[/quote]
Aika jännää, kun siellä on kuitenkin varmaan joka toisessa asunnossa koira ja kuitenkin hyvät lenkkimaastot vieressä. Ehkei kannata kuitenkaan keskiyöllä lenkkeillä?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Mä yleensä kävelen lenkillä. :)
[/quote]
No nyt kannattaa juosta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:58"]
Miksei uskaltaisi? Aika vaikea olisi lenkkeillä syksyllä jos valoisaa pitäisi aina olla. Koirankusettajia ja lenkkeilijöitä lenkkireiteillä lähinnä liikkuu.
[/quote]
Pelkään et joku raiskaa mut... Neekeri tai ählämi...
Ja totta, mä lähen yleensä kuitenkin lenkille siinä klo 21-23 aikaan..
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
Aika jännää, kun siellä on kuitenkin varmaan joka toisessa asunnossa koira ja kuitenkin hyvät lenkkimaastot vieressä. Ehkei kannata kuitenkaan keskiyöllä lenkkeillä?
[/quote]
Niin.. joskus muutama koira yrittänyt mun kimppuunkin hyökätä... kun pimeällä siellä yleensä kuletetaan ne kaikista sekopäisimmät rakit...
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"] Juokse kovaa niin sua ei saada kiinni. [/quote] Mä yleensä kävelen lenkillä. :) [/quote] No nyt kannattaa juosta.
[/quote]
Öö, miksi?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"] Juokse kovaa niin sua ei saada kiinni. [/quote] Mä yleensä kävelen lenkillä. :) [/quote] No nyt kannattaa juosta.
[/quote]
Öö, miksi?
[/quote]
Ettei sua saada kiinni.
Viikonloppuiltaisin en ehkä lähtis. Mutta mä oonkin tämmöinen säikky.
Mahtavatko nuo lenkkipolut kuitenkin olla jonkinlainen myytti? Raiskauksia sattuu ihan keskellä kaupunkia, muilla urbaanialueille ja puistoissa. Oma osansa ovat sitten ne, jotka lähtevät käyntiin yökerhossa tai ravintolassa tapahtuneesta huumauksesta.
Noissa lenkkipoluissahan on se hyvä puoli, että oikein varustautunut uhri voi periaatteessa suolistaa hyökkääjän siihen paikkaan eikä silminnäkijöitä luultavasti ole yhtään, joten sanktioiden todennäköisyys on varsin pieni, jos DNA ei ole rekisterissä tai muuta sellaista. Jos on useampi hyökkääjä, asiat ovat sitten vähän monimutkaisempia. Tuo voikin olla yksi syy siihen, miksi lenkkipoluilla ei paljon hyökkäillä; uhrin käytännöllinen vaatetus, valpas mielentila, urheilullisuus, mahdolliset itsepuolustusvälineet jne.
Ja tietysti se, että siellä piilossa töröttäminen on varmasti todella tylsää ja ankeaa.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"] Juokse kovaa niin sua ei saada kiinni. [/quote] Mä yleensä kävelen lenkillä. :) [/quote] No nyt kannattaa juosta. [/quote] Öö, miksi? [/quote] Ettei sua saada kiinni.
[/quote]
Liian huono kunto tohon hommaan...