Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon kannattaa laittaa rahaa auton ostoa varten?

Vierailija
24.08.2021 |

Kannattaako olla aina uusi vai onko käytetyt turvallisia? 10-15 vuotta vanhoja saisi ostettua edullisesti, mutta onko näissä yleensä vielä käyttöikää jäljellä ja paljon ylimääräisiä kuluja?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. vuoden vanha. Hinta vähintään 30t. Sillä saa hyvän käytetyn auton.

Vierailija
2/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole käsirahaa laittaa, suosittelen uuden auton hankintaa diilillä, jossa on nollakorot ja nollakulut. Ja suosittelen sitä, vaikka olisikin käsirahaa, sillä se raha kannattaa mieluummin laittaa kasvamaan korkoa esimerkiksi indeksirahastoon.

Olennaista on joka tapauksessa, että lainan kk-erä jää tasolle, jonka kanssa et heti joudu vaikeuksiin esim. työttömyyden kohdatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max. vuoden vanha. Hinta vähintään 30t. Sillä saa hyvän käytetyn auton.

Vanhoihin ei yleensä saa yhtä hyviä rahoitusdiilejä. Vuoden vanha voi korkoineen ja kuluineen siksi tulla jopa kalliimmaksi kuin uusi (tietysti riippuen tarvittavan lainan määrästä).

Vierailija
4/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanhat noin 100 000 ajetut ovat yleensä luotettava valinta ja käyttövuosia on vielä rutkasti jäljellä.

Vierailija
5/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Vai halusitko kysyä paljonko?

Vierailija
6/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha 2000-luvun corolla, Avensis tai Volkswagen golf tai joku vastaava perusauto, ettii vaan hyvän yksilön. Halpoja kilsoja ja helppo korjata myös itse. Autot ennen 2000-luvun alkua ja sen jälkeen ovat huonompia.

Uudemmat eivät kestä, vanhemmat kestävät mutta ovat turvattomia ja saastuttavat.

Vierailija
7/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 250e Focus, jonka kulut on alle 500e vuodessa ja olen ajanut sillä nyt toista vuotta. Jos siihen tulee vika ajan sen jobbarille ja hankit huutokaupasta uuden noin samalla hinnalla.

Vierailija
8/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat autot on luotettavampi valinta.

Vierailija
9/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 2007 vuoden bemarini maksoi 3 tonnia sillä on ajettu 446 tuhatta. Vielä kestää reilusti ajella.

Vierailija
10/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Vanhan Punton pohjaa sai viedä hitsattavaksi joka kevät katsastushylkäyksen jälkeen. Pari vuotta sitten uutena ostamalleni Focukselle ei ole tarvinnut toistaiseksi tehdä YHTÄÄN mitään. Onhan siinä vissi ero.

Vierailija
11/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku 10v alle 200tkm ajettu japanilainen. Huolettomia kilometrejä vielä saman verran edessä. vanhaan saksalaiseen älä koske edes pitkällä tikulla.

Vierailija
12/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan 2002 Avensiksella. Maksoi 5v. Sitten 1300€. Nyt mittarissa 360tkm. Eilen kävin sen katsastamassa. Ei ruostetta, ilmastointi on ja toimii. Itse ajanut 55tkm. Ja sinä aikana ei ole ollut yhtäkään vikaa. Matka-ajossa kulutus on 6l\100km. Pääsee sitä halvakkin, jos haluaa ja jos osaa itse tehdä perushuollot

Vierailija
13/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään mittarilla katsottuna.

Vierailija
14/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 - 1200€ saa vuosiksi luottopelin jos ajaa vaan 20 000 km/v

Vierailija
15/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Vanhan Punton pohjaa sai viedä hitsattavaksi joka kevät katsastushylkäyksen jälkeen. Pari vuotta sitten uutena ostamalleni Focukselle ei ole tarvinnut toistaiseksi tehdä YHTÄÄN mitään. Onhan siinä vissi ero.

Uuden auton arvo laskee pari tuhatta euroa vuodessa. Sillä rahalla tekee vähän käytettyyn autoon paljon remppaa. Voi hyvin laskea, että kymmenen vuotta vanhaan autoon kannattaa teettää se yksi remontti vuodessa. Tulee vielä selvästi kannattavaksi.

Vierailija
16/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisikin kestää. Takuu rauennut huoltojen puutteeseen.

Vierailija
17/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automiesten mielestä aina. Kymmenen vuotta sitten olivat sitä mieltä että sen ajan uudet autot eivät kestä mitään vaan vasta 10 vuotta vanhemmat. Nyt nuo samat tietäjät vakuuttavat että juuri ne 10 vuotta vanhat ovat kestäviä mutta nykyautot taas ovat epäluotettavia. Tätä sitten voi toistaa loputtomiin.

Vierailija
18/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Corolla maksoi 4000e ja ilman vikoja oon ajellu sillä jo seittemän vuotta. Ja paljon. Vm.2000.

Vierailija
19/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan 3-4 vuotta vanhan, ajan sillä 5-7 vuotta ja myyn. Sitten ostan taas 3-4 vuotta vanha.

Vierailija
20/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 - 1200€ saa vuosiksi luottopelin jos ajaa vaan 20 000 km/v

Todenäköisimmin ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan