Naapuri oli ihmeissään kun keitin perunoita ja kananmunia samaan
aikaan samassa kattilassa. Niin ei kuulemma saa tehdä.
Kommentit (14)
Mä teen aina niin, onneksi naapurit ei pääse mun keittiöön.
Miksi pitäisi keittää samassa kattilassa? Niillä on eri valmistumisaika, sitä paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi keittää samassa kattilassa? Niillä on eri valmistumisaika, sitä paitsi.
Jos mahtuu samaan kattilaan, niin miksi ei. Säästyy sähköä. Ne munat voi laittaa myöhemmin sinne. Tai ottaa pois aiemmin.
Kyllä minäkin olen keittänyt samaan aikaan monta kertaa. Perunat keitän kuorineen ja kuorin ennen syöntiä.
Minäkin keitän samassa kattilassa. Hölmöä olisi keittää eri kattiloissa.
Ja samalla kiehahtaa tee- tai kahvivesi mukavasti. Heikkohermoisten pitää vain muistaa, että mistä ne kananmunat tulevat.
Ratas Ystävä,
sehän on vain välittämistä ja toisesta huolehtimista!!
😂
Opiskeluaikoina minä keitin kahvivettä (kaadoin suodatinsuppiloon ja termariin) , siinä kiireessä keitin samassa vedessä kananmunat. Kerroin eräälle tutulle joka kauhistui "enkö tiedä kananmunan kuorista irtoaa (en enää muista mitä)" no en tiennyt , mutta sen tiesin etten enää keitinjuttujani eteenpäin jaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla kiehahtaa tee- tai kahvivesi mukavasti. Heikkohermoisten pitää vain muistaa, että mistä ne kananmunat tulevat.
No mistäpä tulevat?!
Vierailija kirjoitti:
Samasta kuin sinäkin
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Siksi minä keitänkin perunat ja munani kahvipannussa.
M 38
Kävin pienenä usein kylässä naapurin papalla. Hänellä oli aina päiväruokana pannukahvia ja näkkileipää, jossa oli päällä lenkkimakkaraa ja kananmunaa. Sen munan hän keitti pannukahvissa.
Mahtuisi sinne vielä pussillinen riisiäkin. Valmistuu yhtä aikaa munien kanssa.
Kuka kieltää? Mä teen usein näin jos keitän uusia perunoita.