Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kahdesti rokotetun sairastaa korona, jotta vastustuskyky paranee?

Vierailija
24.08.2021 |

Koronan deltamuunnos tarttuu suht helposti myös kahdesti rokotettuihin, mutta aiheuttaa heissä lähes poikkeuksetta pelkkää harmitonta pikku nuhaa. Onko siis rokotetuilla mitään syytä varoa koronaa, koska onhan se kuitenkin niin, että mitä enemmän erilaisia koronaviruksia elimistö kohtaa, sitä paremmaksi vastustuskyky myöhempiä, mahdollisesti vaarallisempia muunnoksia kohtaan kasvaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen pohtinut itsekin. Ainut, mitä pitää huomioida on mahdollinen tartuttaminen vain kertaalleen rokotettuihin ja rokottamattomiin. En murehdi vapaaehtoisesti rokottamattomien terveydestä, mutta kaikki työkaverit ja asiakkaat eivät ole saaneet vielä kahta rokotusta. Muuten kyllä tuntuisi järkevältä, ettei täysrokotetun tarvitsisi välittää saako tartunnan vai ei, koska tauti on lievä ja palkinnoksi saa tavallaan tehosterokotuksen.

Vierailija
2/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toisen rokotukseni työni takia jo toukokuussa ja mietin itsekin, kannattaisiko hakeutua sellaisiin paikkoihin joissa on koronaa. Jos kolmas rokotuskierros tarvitaan, olen silloin jonon hännillä koska olen perusterve parikymppinen ja lopetan työni pian. Tuoreen tutkimuksen mukaan kolmas rokotus lisää vasta-aineiden määrää viisinkertaiseksi kahteen piikkiin verrattuna, ja lievän deltan sairastamalla saatu suoja on luultavasti paljon parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei voi tietää. Joidenkin kannattaa, joidenkin ei, mutta se on sitten tuurissaan vaikka rokote suojaakin hyvin vakavalta tautimuodolta ja long covidilta. Mutta aina on poikkeuksiakin.

Vierailija
4/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuilla (3-87 v)korona on ollut oireeton tai nuhaflunssa, vaikka silloin ei ollut rokotetta kellään. Ei todellakaan mikään influenssa niin kuin thl pandemian alussa pelotteli.

Vierailija
5/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski sairastua on hyvin pieni kahdesti rokotetuilla jos kolmas rokotus halutaan pitäisi se rajoittaa riskiryhmiin.

Vierailija
6/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettelisi että kohta tuotaisiin markkinoille rokote joka sisältää itse virusta, sen verran tehottomia näyttää olevan kuitenkin nää uudet innovaatiot jotka eivät virusta sisällä.

Vierailija
7/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että nyt nuo koronaa hulluna pelänneet tuplarokotetut haluavatkin sen oikean Koronan!

Vierailija
8/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Kehittelemme markkinoille koronapiippua, mistä voi ottaa astmapiipun tapaan annoksen konsentroitua virusta. Meidän koronapiippumme sisältävät kaikki tunnetut variantit.

Vierailija
9/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa että nyt nuo koronaa hulluna pelänneet tuplarokotetut haluavatkin sen oikean Koronan!

Mitä huvittavaa siinä on? Jos en olisi kahdesti rokotettu, koittaisin edelleen vältellä koronaa. Rokotusten ansiosta olen kuitenkin hyvässä suojassa taudin vakavalta muodolta, joten mulla ei enää ole mitään syytä pelätä koronaa. Pelkään enemmän sitä, että kolmas rokotuskierros osoittautuu tarpeelliseksi eikä rokotteita saada silloin ajoissa kaikille halukkaille.

Vierailija
10/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain toisen rokotukseni työni takia jo toukokuussa ja mietin itsekin, kannattaisiko hakeutua sellaisiin paikkoihin joissa on koronaa. Jos kolmas rokotuskierros tarvitaan, olen silloin jonon hännillä koska olen perusterve parikymppinen ja lopetan työni pian. Tuoreen tutkimuksen mukaan kolmas rokotus lisää vasta-aineiden määrää viisinkertaiseksi kahteen piikkiin verrattuna, ja lievän deltan sairastamalla saatu suoja on luultavasti paljon parempi.

Hitto te olette kujalla! Ei ihme että tämä ”pandemia” jatkuu ikuisesti.

Terveyttä hoidetaan nimenomaan noin, ottamalla piikit ja yritetään vielä saada kaupan päälle korona. Oikein delta, se herkästi leviävä nuhavirus.

Itse en ole ottanut rokotteita ja pidän huolta oikeasti terveydestäni, en todellakaan luota Pfizerin cocktaileihin joista he itsekään eivät tiedä mitä tarjoilevat. Sen sijaan vahvistan omaa puolustuskykyäni sekä välttelen kaikkia viruksia, sillä en kaipaa edes delta-nuhaa vaikka se ikäiselleni varmasti lievä olisikin.

Ottakaa vaan piikkiä lisää ja kokeilkaa hakea koronaa. En vaan tajua miten ihmiset voi olla näin pihalla omasta terveydestään!

Vierailija
11/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuilla (3-87 v)korona on ollut oireeton tai nuhaflunssa, vaikka silloin ei ollut rokotetta kellään. Ei todellakaan mikään influenssa niin kuin thl pandemian alussa pelotteli.

Kun on informaatiota annettu alusta asti että osa sairastaa oireettomasti ja lievästi, niin se on kyllä sinun ongelmasi jos et sitä ole ymmärtänyt. 

12/14 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen voi levittää koronaa - vaikka olisi rokotettu miten monta kertaa tahansa, hän ei vaan ehkä tiedä viruksestaan. Rokottamaton voi tietysti tartuttaa, mutta vasta sitten, kun on sairastunut ja oireilee.

Rokote on uudella tavalla ja tosi nopeasti valmistettu ja emme tiedä mitä se pitkällä tähtäimellä aiheuttaa autoimmunisuuteemme.

Nopeasti tuli mutta missä ne syöpärokotteet ja rokote Hivirukseen???

Jotku tutkijat ovat sitä mieltä, että geeniteknologisen mRNA-pistoksen kaltainen ”rokote” herättää ihmisissä mielikuvan vanhoista, hyvin tutkituista tuhkarokko- ym. rokotteista, jotka toimivat toimintakyvyttömäksi heikennetyn viruksen välityksellä. Tämä on täysin uusi rokotteen valmistamismetodi.

Ikävää on se, että jotkin rokotetut henkilöt luulevat etteivät voi saada virusta. Tauti ei puhkea, mutta virus voi elää heissä. Miksi muuten desinfioisimme käsiämme, vaikka ajattelemme, että kuolleilta pinnoilta virus leviää mutta ihmisen eläviltä ihosolujen pinnoilta ei (jos on rokotettu henkilö).

Rauhallisesti vaan ja vähemmän vihaa rokottamattomia kohtaan. Rokottaminen on oikeutesi, mutta se ei tee sinusta sankaria.

wwwer3

Vierailija
13/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepohjahan ei ole mikään Ihan uusi ja jos mietit vaikka puhelimien kehittymistä viime vuosina, niin voit ymmärtää että muutkin asiat kuten rokotteiden valmistus kehittyy.

Vierailija
14/14 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä haittaakaan ole, kunhan ei saa tartuntaa juuri kun on matkalle lähdössä. Varmaankin vastustuskyky paranee entisestään. Mutta ei tarvitse erikseen sitä tartuntaa kärkkyä, kyllä sen luultavasti jokatapuksessa saa jossain vaiheessa. Voipi olla että on jo ollutki korona, ei vaan tiedä siitä jos ei ole mitään oireita ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän