Vinkkejä juoksuvaatetukseen
Hei,
Olen ajetellut että aloitan juoksu harrastuksen. Kävin jo ostamassa hyvät juoksulenkkarit. Olen 19v nuori mies ja kysyn että onko täällä juoksun harrastajia paikalla? Oisko ideoita juoksuvaatetukseen?
Kommentit (5)
Hanki teknistä materiaalia olevat paita ja housut. Lähinnä kehottaisin välttämään puuvillapaidassa juoksemista, koska se on huono hikoillessa.
Mut aloittaa voit ihan hyvin muuten juoksuharrastuksen vaikka vanhoissa verkkareissa, jos sellaiset löytyy. Aloitus ei oikeasti ole vaatteista kiinni. Musta vaatteita on helpompi ostaa sitten, kun on vähän aikaa jo kokeillut ja tietää, minkä verran vaatetusta kaipaa ja mitä ei ainakaan halua. Esim. tuulihousuissakin voi hyvin juosta mutta jos se vaatteena ärsyttää, niin on ehkä viisaampi siinä vaiheessa kun menee kauppaan.
Tällä ilmalla itse juoksen teknistä materiaalia olevassa t-paidassa ja caprimittaisissa juoksutrikoissa. On sit makuasia, haluaako että paita on pitkähihainen. Minkä tahansa laiset housut hankkiikin, kannattaa olla tasku.
Mä en ymmärrä, mitä vikaa verkkareissa on... Paidaksi suosittelen teknistä paitaa minäkin.
Juoksutrikoot hengittävästä, teknisestä materiaalista.
Kesälle teknisestä materiaalista kevyt ihonmyötäinen paita ja syksylle pitkähihainen. Kannattaa valita sellainen pitkis jossa on peukaloille kolot (sopii säälle jolloin ei tarvitse hanskoja, mutta voi vetää hihat hieman lämmittämään).
Kylmille keleille laadukas juoksutakki jossa HEIJASTIMET! Ja muutama Buffi kannattaa ostaa - helppo heittää kaulaan suojaamaan viimalta, nopea vetäistä pään suojaksi jos tulee kylmä tuuli.
Hanskoista kannattaa valita sellaiset, joissa on avaintasku jos takista tai housuista ei löydy vetoketjullista taskua.
Unohda nyt ainakin aluksi ne hirveät VERYTTELYHOUSUT. *puistatus*
Niillä jos millä saat taatusti tapettua juoksukipinän.
Eli hengittävät climalite juoksutrikoot ja samaa sarjaa paita ja takki. Juoksukengät on ne tärkein asuste ja ne kannattaa valita asiantuntijan opastuksella. Juoksun alussa on hyvä olla pikkusen viileä. Hiki tulee kumminkin.