rintojen pienennys
Onko teistä kukaan käynyt pienentämässä rintoja? Olen ajatellut että haluaisin pienemmät rinnat. Kahden lapsen jäljiltä kuppikoko on D/E ja toinen rinta isompi. Lisäksi olkapää ja niska kipeä. Mutta minne mennä ensiksi yksityiselle vai terveyskeskuksen kautta? Ja kannattaako alata pienennyttämään, kuinka kivut ym. Ja mitä maksaa? Tietysti ylipainoa on kanssa 20 kg että jos saisi painoa alas niin pieneneekö rinnat vai alkaako roikkua entistä enemmän?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:38"]
Tyytyväinen, julkisellako pienennytit?
[/quote]Julkisella. Nopeasti pääsin, olisiko ollut neljä kuukautta odotusaika. Siis vuonna 2010.
Kuusi kuukautta on hoitotakuun aika.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:19"]
Tietysti ylipainoa on kanssa 20 kg että jos saisi painoa alas niin pieneneekö rinnat vai alkaako roikkua entistä enemmän?
[/quote]
Pienenee mutta alkaa myös roikkua.
Minulla pienennettiin julkisella puolella vuonna 2008. En itse asiassa tiedä, että mikä virallinen kuppikokoni oli ennen leikkausta koska häpesin isoja rintojani ja tungin ne aina liian pieniin sporttiliiveihin. Isot rintani kuitenkin olivat, kirurginkin sanojen mukaan, ja niistä poistettiinkin 500 gr/rinta. Rintojen pienennys oli yksi parhaista asioista joita olen elämässäni tehnyt, ei enää kipeitä hartioita/yläselkää, liikkuminen helpottui ja häpeä katosi. Leikkauksen jälkeen kuppikokoni on B.
Suosittelen ap:ta hakeutumaan ihan terveyskeskukseen asian tiimoilta jos haluaa leikkauksen julkisella puolella. Googlasin nopeasti ja esim. tuohon blogiin on kopioitu kriteerit joilla pääsee julkisen puolen leikkaukseen: http://eveliinap.blogaaja.fi/rintojen-pienennysleikkaus/ Leikkaus kaikkineen tuli maksamaan parisen sataa (?), yksityisellä puolella se on useita tuhansia euroja.
Mitä kipuun tulee niin se ei ollut ollenkaan niin paha mitä olin pelännyt. Ihan tavallisilla särkylääkkeillä menin muistaakseni vajaan viikon eikä kipu ollut missään vaiheessa mitään infernaalista. Rintakehä oli ihan mustelmilla ja sekin tietysti jonkun verran sattui, mutta ei pahasti.
Leikkaus kaikkineen on niin sen arvoista, että pienen (ja isommankin) epämukavuuden kestää kun lopputulos parantaa elämänlaatua huomattavasti.
Sen ratkaisee painoindeksi ja rintojen pitkä mitta. Jos on tosi paljon ylipainoa,julkisella puolella ei leikata. Kun painoindeksi on kohdillaan,ja ne muut haittatekijät todetaan,niin minulle plastiikkakirurgi kirjoitti lähetteen julkiselle puolelle. Pääsin n.5 kuukauden kuluttua. Molemmista rinnoista otettiin 1 kg pois. Olin vrk sairaalassa. Kotona paraneminen kesti n. 3 kk. Jouduin välillä käymään leikkaavan lääkärin luona,kun haavat eivät parantuneet. Käytettiin hopealaastaria rintojen alla muutaman viikon. Kipuja ei ollut. Olen tyytyväinen. Maksamaan tuli plastiikkakirurgi,yksityisellä n. 60€, sairaala 38€, lääkärikäynnit 2x28€. Tulin pois Kelan taxilla sairaalasta ja se maksoi 14€. Ei ollut kallista. Ehdottomasti kannatti.
Pienennytin neljä vuotta sitten. Gyneni itse ehdotti. Maksoi tuon gynen käynnin, yhden käynnin polilla sairaalassa sekä parin vuorokauden sairaalamaksun. ( jouduin olemaan vuodon takia vuorokauden ylimääräistä)
Riskinä on tuo vuoto. Selvisin kuitenkin hyvin kun heti huomattiin ja leikattiin uudestaan.
Kipuja ei juurikaan ollut. Nykyään en käytä liivejäkään,kuin kotoa poistuessa. ( ovat nimittäin niin terhakat, että nännit kuultavat pelkän t- paidan läpi. Talvella tietty voin taas jättää liivit pois kokonaan, jos haluan.
Hurjan näköiset olivat pari viikkoa, kun nänneissä oli satoja tikkejä, itsestään putoilivat pois ja joitakin poistin itse. Mustelmia toki myös. Kivuttomuus yllätti. Sain myös symmetriset kauniit rinnat.
Nyt ei enää minkäänlaisia arpia näy. Olen todella tyytyväinen! Koko oli 70 E tai F Nyt en edes tiedä, kun käytän noita toppeja.
T. Tyytyväinen
Tyytyväinen, julkisellako pienennytit?
Mikä on raja että pääsee julkiselle tai yksityiselle? Onko se joku tietty grammamäärä per rinta vai kuinka?
Mikä oli kuppikokosi ennen ja jälkeen leikkauksen?