Mistä harrastuksesta aikuinen löytäisi kaverin?
Yksinäisille aina ehdotetaan esim. jonkun harrastuksen aloittamista, että sieltä voisi saada kavereita. Nyt kysynkin, että mikä se sellainen harrastus sitten olisi? Olen käynyt salilla ja ryhmäliikuntatunneilla, mutta ei niissä ainakaan kehenkään tutustu. Kaikki tekee sitä omaa juttuaan kuulokkeet korvilla, menee pukkariin, vaihtaa vaatteet ja lähtee kotiin. Olen 25v Turkulainen nainen, ja haluaisin siis aloittaa harrastuksen josta voisi köytyä ystäviä. Haluaisin siis jotain ikäiselleni sopivaa, mieluiten urheilullista mutta jokin muukin kyllä voisi käydä. Urheilussa ainoa ehto on, että pallopeleistä en pidä! EI jalkapalloa, koripalloa, lentopalloa, ringetteä, pesäpalloa, salibandya jne. Uskoisin, että kaupungissani pitäisi kuitenkin olla ihan ok harrastusmahdollisuudet. Joten ehdotakaa nyt sitten jotain sellaista harrstusta, jonka voi aloittaa nän aikuisena ja jossa tutustuu ihmisiin eikä tehdä vain sittä "omaa juttua" kuten salilla...
Kommentit (26)
No entäs teatteri? Minä olen niistä saanut paljon ystäviä.
toki se tutustuminen vaatii sen, että juttelet ihmisille ja jossain vaiheessa uskallat ehdottaa tapaamista muissakin merkeissä. esim jos harrastat käsityötä, pyydät mukavaa tyyppiä vaikka käsityömessuille tai vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:24"]
googleta Turku harrastus ja katso vaikka tämä.
[/quote]
Kiitos, hyvä linkki, en tiennytkään tuollaisesta! Harmi vaan, että kaikki ilmoitukset olivat aika vanhoja, ja hakijatkin useimmiten n.40 vuotiaita.... :(
[/quote]
Laita oma ilmoitus sinne. Muita harrastuksia joissa itselle on tullut kavereita ovat tähti ja luontoharrastukset, pääasiassa valokuvaan.
Menot ja ihmiset -ryhmä Facebookissa
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:38"]
Kieliopinnot, kahden kulttuurin väliset yhteisopinnot (esim. kielikurssit, joissa molemmat opettavat toisilleen omaa kieltä), valokuvaus, käsityöringit, lukupiirit, ystävätoiminta (SPR ym.) ja muu vapaaehtoistyö, kokkauskurssit, koiraharrastukset (yleensä jo koiran hankkiminen laajentaa ystäväpiiriä, vaikka ei mihinkään aktiiviharrastukseen osallistuisikaan...), muut eläinharrastukset kuten ratsastus - ja vaikka ei harrastus olekaan niin lapsen hankkiminen ja lapsen avulla toisiin äiteihin ja perheisiin tutustuminen...
Mutta tottahan se on, että aikuisena on aika vaikea saada ns. hyviä ystäviä enää, monilla menee kuitenkin suuri osa ajasta perheen pyörittämiseen ja työn ja perheen yhdistämiseen, harrastukset on se pieni kiva oma juttu siinä muussa pyörityksessä mutta aika monelle se on just vaan se harrastushetki eikä sen kummempaa ystävyyttä sieltä haeta. Toki nuo kuntosali- ja jumppatouhut nyt on viimeinen tapa hankkia minkäänlaisia kavereita, moni muu harrastus siinä parempi!
[/quote]
Äh, nyt tulee sellainen olo että "kieltäydyn" kaikesta ihan huvikseni tai olen tosi hankala ihminen, mutta kiitos ehdotuksistasi. Silti: Mitään varsinaista "opiskelua" en halua aloittaa, sillä opiskelen yliopistossa ja siinä on jo opiskelua tarpeeksi, eläinharrastuksia en voi aloittaa, sillä mies on tosi pahasti eläimille allerginen enkä siis voi tuoda mitään koiraa kotiin. Lapsia mulla jo onkin kaksi kappaletta, mutta en ole yrityksestä huolimatta päässyt mihinkään äitiporukoihin mukaan vaikka ollaan muskareissa, perhekeroissa ja kahviloissa, vauvajumpassa ja askartelukerhossa molempien lasten kanssa käyty. Ehdotuksistasi valokuvaus kiinnostaa kyllä, mutta miten siinä tutustuu kehenkään? Vapaaehtoistyö olisi tietysti myös yksi hyvä vaihtoehto... :)
[/quote]
No mitä jos kokeilisit saada ystäviä sieltä yliopistolta tai perhekerhosta tms. Juttele, tee aloite, kysy vaikka kuulumisia, kommentoi luennon aihetta, säätä, pyydä kahville jne.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:25"]
Lavatanssit ja tanssiseurat.
[/quote]
En ehkä näe ikäistäni lavatansseissa. Tai en ainakaan usko, että sieltä kovin helposti löytyisi ystäviä kun ikähaitari ehkä vähän väärä? Joku muu tanssi voisi kyllä ollakin, mutta onko niissäkään sellaista yhteisöllisyyttä vai hiooko jokainen omat tanssimuuvinsa kuntoon ja lähtee harkkojen jälkeen äkkiä kotiin?
[/quote]
Oot kyllä ihan väärässä. Mutta itsehän tiedätkin paremmin.
[/quote]
Sehän riippuu ihan paikasta. Jotkut lavat on kuulemma tosi sisäsiittosia. Samat naamat tanssii vaan keskenään.