Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt mä en jaksa enää... hengenahdistus...

Vierailija
20.09.2014 |

Mies reissussa. 2v saanut spiralla astmalääkettä jo kolme kertaa illan aikana. Yskii eikä pysty nukkumaan.

Mä EN jaksa lähteä päivystykseen. 

ps. kyllähän mä oikeesti meen jos on pakko...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:51"]

Mies reissussa. 2v saanut spiralla astmalääkettä jo kolme kertaa illan aikana. Yskii eikä pysty nukkumaan.

[/quote]

Miten teillä on koton spira? Tarkoititko babyhaler?

Vierailija
2/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:51"]

[/quote]

Miten teillä on koton spira? Tarkoititko babyhaler?

[/quote]

Meillä on ollut jo vuosia spira kotona. JOstain syystä meillä ei pienenä lapsille auta suihkeet vaan tarvitsevatavaavan ja hoitavan spiralla. 

Tilanne on muilla helpottanut siinä 2v tienoilla, mut kuopus on kohta 3 ja edelleen tarvii päivittäin avaavaa spiralla. Yleensä 1-2 kertaa riittää, pahimmillaan voi infektion aikana mennä 12 annosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se edelleen pyörii ja yskii

Vierailija
4/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä copd?

Vierailija
5/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luulin, että kysymys on miehestäsi, sorry. Lapsi päivystykseen tai soita lanssi

Vierailija
6/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin vielä yhden spiran... josko se helpottais.

Montaa en voi enää antaa, vaan sit pitää lähtee ajelemaan. Matkaa on n. 30km niin ei oikein huvittais.

Vierailija
7/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:41"]

Annoin vielä yhden spiran... josko se helpottais. Montaa en voi enää antaa, vaan sit pitää lähtee ajelemaan. Matkaa on n. 30km niin ei oikein huvittais.

[/quote]

Ambulanssi ei ole häpeä, muistathan kuitenkin sen.

Jos joudut lähtemään ajamaan niin Jeesuksen suojaava voima ja enkelit olkoon kanssanne!

Vierailija
8/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30km menee hujauksessa:) Soita vaikka terveysneuvontaan ja kysy apua puh. 0910023.

Paranemisia!

Vierailija
9/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ambulanssikuntoinen onneks ole ainakaan vielä... Ähisee ja puhkuu ja yskii.

Vierailija
10/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuolta ulkoa kuului joku pamaus. Laukaus? Voi 17v neidille olla vähän ikävä tilanne jäädä lapsenlikaks jos mä lähden tuon pikku-ukon kans päivystykseen..

Vierailija
11/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä venytä lähtöä, lapsella on kurja olo.

Vierailija
12/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liä laukauksia mutta toi yskii niin, että pakko on mennä.

Vierailija
13/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveen karmeeta. Mä varmaan asuisin lapsineni sairaalan naaapurissa, jos olis tuollaista vaivaa.Toivottavasti tälläkin pikkuisella helpottaa tuo tulevaisuudessa.

Vierailija
14/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanani pohdin omani kanssa samaa. Kannattaa lähteä mielellään herkemmin. Pieni ei jaksaa hirveän kauan sitä raskasta yskää ja hengityksen työtä.
oma lapseni meinasi kuolla. Ensiavussa oltiin ja myös lääkäri jännäsi tokeneeko. Rasella vai ei.

Vierailija
15/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään epäröi, niin päivystykseen kannattaa aina lähteä. Itselläni on vaikea astma, ja se tunne kun ei saa henkeä, se on helvetti maan päällä. Sitä ei voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut. 

Vierailija
16/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni hyvin.

Nyt otetaan taas spiraa.

Tiedän itsekin miltä hengenahdistus tuntuu. Ja annan lääkettä jo alkaviin oireisiin, en vasta kun tilanne on jo paha.

Yksi lapsistani meinasi pienenä kuolla kun oli rs-virus ja astma puhkesi samalla. Osaan siis varoa.

Kuten aiemmin kirjoitin. Meillä on sairaalatason lääkitys kotona, joten pikaista helpotusta ei lääkärin lähtiessä ole lapselle tiedossa, (jos oliskin niin menisin helpommin. ) vaan tilanne ehtii yleensä vielä hankalammaksi jonotuksineen ja matkoineen. Siksi odottelen aina kotona jonkin aikaa, että helpottaako tilanne vai ei.

Ambulanssin osaan soittaa jos tarve vaatii, olen soittanutkin, tosin en tälle lapselle.

Minulla on 8 vuoden ja 5 astmalapsen kokemus tästä ongelmasta, joten uskon osaavaani.

Lisäksi tiedän miltä hengenahdistus tuntuu, ja pyrin aina hoitamaan tilanteen hyvin, niin että lasen olisi hyvä olla, eikä vain niin että säilyy hengissä. Pidän astmalääkkeen pihtaamista pahempana kuin pahoinpitelyä....

Vierailija
17/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten voi olla yhteen perheeseen noin paljon astmalapsia. Onko hometta?

Vierailija
18/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:55"]

Aikanani pohdin omani kanssa samaa. Kannattaa lähteä mielellään herkemmin. Pieni ei jaksaa hirveän kauan sitä raskasta yskää ja hengityksen työtä. oma lapseni meinasi kuolla. Ensiavussa oltiin ja myös lääkäri jännäsi tokeneeko. Rasella vai ei.

[/quote]

Missä asut? Mikä ensiapu? Erityisesti miksi Rasea? Se on nimittäin ensisijaisesti kurkunpääntulehduksen ei astmatyyppisen hengenahdistuksen lääke. Hengenahdistukseen annetaan Ventolinea, joissain paikoissa vielä spiralla (auttaa paremmin arkikokemuksen mukaan, osa lääkäreistä on toista mieltä). Osassa paikoissa ventoline annetaan babyhalerilla ja sitten päästään noihin hätäilanteisiin, kun lääke ei autakaan. 

Ventoline  auttaa kostutuksen kanssa paremmin, babyhalerissa ei ole höyryä, joten sitten annetaan rasea spiralla lisäksi ja saadaan siitä se kosteus.

Rase on kuitenkin Raseeminen adrenaliini, eli ei ihan mikään mieto lääke... Onneksi meidän lääkäri uskoo vielä spiran käyttöön. =)

Vierailija
19/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 08:33"]

En tajua miten voi olla yhteen perheeseen noin paljon astmalapsia. Onko hometta?

[/quote]

Ollaan asuttu kolmessa paikassa tänä aikana ja aina vaan jatkuu. Huonot geenit!

Vierailija
20/22 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Hengitys rauhoittui ja poika nukahti. Jälleen kerran lääkkeen teho on paras vasta vähän 'myöhässä'. Eiköhän tää yö nyt mee ihan ok. =)