Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nina kuolee jos ei löydy kantasoluluovuttajaa pian

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tippa kaukana raavaankaan miehen silmäkulmasta tuota lukiessa. Valitettavan paska säkä monellakin tavalla. 

Vierailija
2/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv 18-35v ihmiset Menee nyt sankoin joukoin luovuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo 37-vuotias ettei tarvitse mennä luovuttamaan.

Vierailija
4/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin kantasoluluovutus ja siellä luki että suurinosa luovutuksista tulee ulkomailta. Entä voiko testata ihmisiä etukäteen, kenen solut käyvät ja kenen ei. Pitäisikö siis etsintäkuuluttaa ulkomailta jos suomesta ei saa, ajoissa.

Vierailija
5/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löytyy luovuttaja. Käykäähän kaikki kantasolu luovuttajana jos mahdollista. Itsekin sairastan leukemiaa, mutta minulle ei valitettavasti kantasolu siirtoa voida tehdä,tulisin menehtymään siihen.

Vierailija
6/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie mitä sie maksat? Mulla olis kuninkaallisten soluja mutta hintakin on kuninkaallinen.

Vierailija
7/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin kantasoluluovutus ja siellä luki että suurinosa luovutuksista tulee ulkomailta. Entä voiko testata ihmisiä etukäteen, kenen solut käyvät ja kenen ei. Pitäisikö siis etsintäkuuluttaa ulkomailta jos suomesta ei saa, ajoissa.

Kyllähän ne etsii myös ulkomailta, tottakai. Joskus vaan on niin huono tuuri ettei löydy rekisteristä yhtään luovuttajaa.

Vierailija
8/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä tuossa järjestelmässä on älytöntä, että jos et ole rekisterissä, niin ei edes tutkita, olisitko sopiva luovuttaja.

Vierailija
9/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitaisiin tutkia, jos et ole rekisterissä? Lähisuvunu (sisarukset jne) soveltuvuus kyllä selvitetään aina.

Yhdellä opiskelukaverilla (23v) oli tappava syöpä. Sai siskoltaan (18v) kantasoluja ja jäi henkiin.

Vierailija
10/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin heti luovuttamaan, jos pystyisin. Harmittavan kun en tajunnut asiaa ajoissa, nyt olen yläikäinen.

Vierailija
11/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään pystytä jo kasvattamaan ihmisen omia kantasoluja? Taitaa vain olla jossain jenkeissä ja Israelissa koeasteella ja aivan helevetin kallista puuhaa.

Vierailija
12/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiv 18-35v ihmiset Menee nyt sankoin joukoin luovuttamaan

Taitavat mennä. Veripalvelun sivuilla (jossa voi ilmoittautua kantasolurekisteriin) luki, että tänään sivuilla on ruuhkaa. Itsekin koetan ilmoittautua (pitää erikseen kysyä yhden terveysasian tiimoilta, olenko kelpoinen). Täytän joulukuussa 36, joten ehdin juuri. Onneksi tämä tuli juuri nyt vastaan!

Vierailija
13/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eräs poliitikko sanoikaan? Ei me voida kaikkia auttaa.

Vierailija
14/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IL:n jutusta: ”Suomalaisten kudostyyppi on harvinainen, joten suomalaisille potilaille ei välttämättä löydy sopivaa luovuttajaa Suomen ulkopuolelta.”

Eli toivottavasti nyt saadaan suomalaisia mukaan. Hyvä tallainen lehtijuttu lisäämään tietoisuutta, näitä saisi olla useamminkin.

Vierailija
15/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tuo estelistaus. Paino alle 50kg? Eli pienikokoinen ihminen ei kelpaa. Ymmärrän ettei anorektikko käy, mutta lyhyt normaalipainoinen ihminen, joka painaa alle 50kg?

Vierailija
16/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän rekisteriin ei voi liittyä yli 35-vuotiaana, kun rekisterissä voi kuitenkin olla 56-vuotiaaksi jos on riittävän nuorena liittynyt? Tämä karsii monia mahdollisesti sopivia luovuttajia.

Vierailija
17/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse googlasin tuon jutun perusteella heti, miten voin liittyä rekisteriin. Valitettavasti se on minun osaltani myöhäistä koska olen nelikymppinen, vaikka muuten olen terve ja hyväkuntoinen. Ihmetyttää tuo ikäraja.

Vierailija
18/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi liittyä, kun painan alle 50 kg, olen aneeminen enkä muutenkaan aivan perusterve :(

Vierailija
19/24 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän neronleimaus lienee sen taustalla, että luovuttajaksi rekisteröityminen on vapaaehtoista? Jotenkin irvokasta, että jotakuta ei vaan kiinnosta, vaikka toinen on kuolemassa ja että tämän piittaamattoman ihmisen oikeus kieltäytyä auttamasta on katsottu tärkeämmäksi kuin toisen ihmisen oikeus elää.

Vierailija
20/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tuo estelistaus. Paino alle 50kg? Eli pienikokoinen ihminen ei kelpaa. Ymmärrän ettei anorektikko käy, mutta lyhyt normaalipainoinen ihminen, joka painaa alle 50kg?

Sama kuin verenluovutuksessa. Kantasolujen luovuttaminen ei ole mikään pikkujuttu, joten halutaan varmistaa, ettei luovuttajalle tule mitään jälkioireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi