Vanhempien käyttöoikeus tiliini?
Miksi vanhemmillani on käyttöoikeudet pankkitiliini, vaikka olen yli 18?? Eikö niiden pitäisi poistua kun täyttää 18???
Kommentit (31)
Ei poistu automaattisesti, se pitää itse hoitaa kun on täysi-ikäinen. Itse en antanut kenellekään käyttöoikeuksia.
Itse asiassa riippuu pankkiryhmästä. Joissain pankeissa poistuu automaattisesti vanhempien käyttöoikeus 18veenä, toki sen voi halutessaan itse lisätä uudelleen. Toisissa pankeissa taas käyttäoikeudet pitää itse poistaa kun tulee 18 mittariin.
Nordeassa ainakin poistui automaattisesti sinä päivänä kun lapsi täytti 18v. Tili ei näkynyt enää nettipankissakaan.
Meillä poika oli heti aamulla pankissa hoitamassa tiliasioitaan täytettyään 18 v. Tämä oli OP.ssa.
OP:ssa ei ainakaan poistu automaattisesti, vaan asiakas saa itse päättää tultuaan täysikäiseksi.
Itsellä on nordeassa pankkitili, eikä äitini käyttöoikeus lakannut automaattisesti. Sen voi muistaakseni muuttaaa (tai ainakin poistaaa) verkkopankissa
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:24"]
Itsellä on nordeassa pankkitili, eikä äitini käyttöoikeus lakannut automaattisesti. Sen voi muistaakseni muuttaaa (tai ainakin poistaaa) verkkopankissa
[/quote]
Mistä sen pystyy siellä verkkopankissa poistamaan? Ja tuleeko sanomista jos menen sen poistamaan?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:24"]
[/quote]
Mistä sen pystyy siellä verkkopankissa poistamaan? Ja tuleeko sanomista jos menen sen poistamaan?
[/quote]
Siis kenen puolelta sanomista?? Siellä on ohjeet, siis verkkopankissa siihen poistoon
Sun tili, sä päätät kuka sitä saa käyttää. verkkopankissa valitset kyseisen tilin ja sieltä etsit asetukset ja klik, se on sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:47"]
Sun tili, sä päätät kuka sitä saa käyttää. verkkopankissa valitset kyseisen tilin ja sieltä etsit asetukset ja klik, se on sillä selvä.
[/quote]
Eipä sieltä kyllä mitään aasetuksia löydy...
Danskessakin poistuu automaattisesti sinä päivänä, kun lapsi täyttää 18.
Pankissa voit poistaa ne paikan päällä tai laita verkkoviesti ja kerro asiasi, neuvovat sitä kautta.
Poistin just muutama vuosi sitten äidiltäni käyttöoikeuden tiliini nim. Kohta 40 vee :D. Ei siksi että olisi tarvinnut vaan pankissa kysyttiin enkä katsonut sitä enää tarpeelliseksi
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:16"]Nordeassa ainakin poistui automaattisesti sinä päivänä kun lapsi täytti 18v. Tili ei näkynyt enää nettipankissakaan.
[/quote]
Ei muuten poistu. Lapsesi on vaan käynyt heti poistamassa oikeutesi hänen tiliinsä.
Kun täytin 10 vuotta sitten 18, piti käydä konttorissa poistamassa äidiltä oikeus tiliin. Pankkivirkailija oli tästä jostain syystä aika hämmästynyt. Miksiköhän?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:16"]Nordeassa ainakin poistui automaattisesti sinä päivänä kun lapsi täytti 18v. Tili ei näkynyt enää nettipankissakaan.
[/quote]
Ei muuten poistu. Lapsesi on vaan käynyt heti poistamassa oikeutesi hänen tiliinsä.
[/quote]
Mielenkiintoista! Hävisi nimittäin oikeasti tasan sinä päivänä kun lapsi täytti 18v noin puoli vuotta sitten.
Meillä lapsella tilit sekä Danskessa että Osuuspankissa ja molemmat katosivat näkyvistäni verkkopankeissa sinä päivänä kun lapseni täytti 18v.
Mullakin näkyy että isällä ja äidillä on käyttöoikeus tiliini. Olen 27v. EN ole jaksanut poistattaa tuota, mulla Nordea. Voiko olla jotain haittaa tosta? Mun vanhemmat ei ole köyhiä, eivätkä puhaltaisi mun rahoja.
Meillä poistui automaattisesti. 18-vuotispäivänä.
Sinä saat ihan itse päättää, kenellä on tiliisi käyttöoikeus. Eikö sitä ole kysytty pankissa kun täytit 18 v? Aika moni jättää/antaa tilinkäyttöoikeuden jollekin muulle siltä varalta että esimerkiksi pitemmän matkan tai vaikka sairastumisen aikana joku muu voi maksaa laskut.