Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****TAMMIMAMMAT JA -TENAVAT 11.8.-17.8..*****

11.08.2008 |

Moikka!

Tässä uusi pino.

Edellinen täällä:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kohta lisää!

T: Miukkis&Milla 3.1.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuvan kun tuo näköjään lähetti tuon tekstin.

Siis kuva meijän ilmeilijästä :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fb4001cf-6b4e-11dd-a34f-…!

Vierailija
22/27 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sanainen: lyhyitä ja sekavia kommentteja tiedossa. Mutta kukaan tuskin huomaa eroa suhteessa mun muihin kirjoituksiin.

Moi,

meikästä ei ole hetkeen kuulunut. Miehen loman aikana taisin osittain vieroittua näistä kirjoitteluista. Se ei tosin ole mikään tavoitetila.

Teidän kirjoituksia lueskellessa taas hymy levisi pariin otteeseen.

Miukkis: kommentti siitä, että olet eroamassa miehestäsi joka viikko.. (ei siinä sinänsä ole YHTÄÄN mitään hauskaa, mutta kommentti sopi myös meidän talouteen, tosin nyt on ollut hieman rauhallisempi kausi.

Onneksi kaikilta tuntuu muuten yhä katoavan hiuksia. huh.. Mulla ei olekaan mitään päänahan sairautta. vielä. Strutsi, sulla tosiaan on paksu tukka muistaakseni. Eli miehesi saattaa puhua ihan totta. Uskon omaa miestäni melkein kaikessa muussa kuin tälläisessä: "et näytä yhtään lihoneelta..."

Myös Ipun kommentointi anopin vierailusta - tai lähinnä kommentoimatta jättäminen- oli mahtavan lyhyt, ytimekäs ja sarkastinen kommentti.

Maitohappobakteereista: myös meikä veti niitä koko raskauden säännöllisesti. Ei auttanut allergioihin meilläkään.

HEI MISSÄ FRIMMY ON??!!!! Olenko missannut hänen jonkun kirjoituksen? Ohtohan oli ollut aika itkuinen ja huolestuttaa onko jotain tämän tiimoilta tai miten Frimmy itse on jaksellut?

Me yritetään myös hakea kahden päiväunen rytmiä. Kahtena päivänä on onnistunut: T nukkui 2 x 2 tuntia. Nämä ovat ne Jorvin suositukset. Juttelin noiden uniasioiden merkeissä perhetyöntekijöiden kanssa, joihin sain yhteyden neuvolan kautta. Kilonpuiston päiväkodissa järjestetään 27.8 avoin unikoulu. Sinne mennään ja meidän unikoulun ajankohta siirtyi siksi eteenpäin (HUOM PAJUNKUKKA!, ei siis vielä ajankohtaista)

Eivän myöskään suositelleet meille unikoulua ennenkuin T syö lihaa ja puuroa kasvis- ja hedelmäsoseiden lisäksi. JA me edetään hitaasti. Lempeä riisipuuro jäi juuri pois. Se helpotti taas öitä. Viime yönä T konttasi aivan fiilarissa sängyssää pariinkin otteeseen about tunnin kerrallaan... Muuten nukkui ihan hyvin. Ollaan vaihdettu matkasänkyyn, koska alkoi nousta pinnasängyn pinnoja pitkin. Nyt siellä ne matkasängyn verkot vain rapisee, kun T yrittää päästä. On nykyisin kyllä aika vekkulijätkä. Ihan eri mies kuin aikaisemmin. Tosin noi epäsopivat ruoat aina verottaa meidän kaikkien jaksamista. Ne kun on yöunista pois. Ja ollaan kaikki tosi väsyneitä sekä turhautuneita. Vielä unikoulusta: Suosittelivat siis tuota Jorvin ohjeen mukaista päivärytmiä ja kunnolla kiinteitä. Musta 4 tuntia päiväunta on silti Tomakselle liikaa. Se valvoo sitten yöllä ja treenaa entistäkin enemmän tuota liikkumista, koska on virkeä. ME EI! Ei me sille yöllä seuraa pidetä ja annan välillä itkeskelläkin (jos on enemmän sellaista tekoitkumeininkiä), mutta en mä nukuttua saa kun pitää käydä kääntämässä jätkää ja tuttia suuhun. Muuten se riehuu aamuun asti.

Mä muuten ihmettelen noita sairaalan suosituksia päivärytmistä: HEI HALOO, eikö jokainen lapsi ole erilainen ja rytmit siltä pohjalta?? Tietysti siinä on hyvä lähtökohta, mut entä jos tuntuu että meillä se ei toimi sellaisenaan. Pitääkö potea huono omaatuntoa jos sooloilee?

Noniin, palataan ja maanantaina nähdään. Harmi, että Miikaro ehti jo kotiutua. TOipumista teillekin flunssasta. Ja toipumisen jatkoja Justuksen sekä Xenan koteihin.

Magda ja velmuT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/27 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna siis treffit. Kuten sanoin, joudun ottamaan esikoisen mukaan, toivottavasti se sopii teille? On kyllä kovin vauvarakas ja osaa olla varovasti pienten kanssa.

Magda, en saanut tuota sun kuvaa auki, tuli vain tyhjää... Mikaelin kuva aukesi, joten outoa.

Mulla on ollut yltiösosiaalinen viikko, ihan pelottavan sosiaalinen. Kavereita käynyt kylässä ja eilen oltiin anoppilassa (!) ja kohta lähdetään mun vanhemmille. Huoh. Kämppä odottaa siivoustaan ja Sisun soseet tekemistään.

Ensi viikko myös yhtä menoa ja meininkiä, joka päivä saa olla tukka putkella menossa. Okei, tukka on harventunut kuten muillakin, joten siitä ei tuulenvastusta juuri ole ;)

Bonuksena tälle härdellille taisin eilen murtaa varpaani. Potkaisin sen keittiön pöytään vahingossa. Sattui ihan sikana. Nyt se on tosi kipeä ja mustunut ja kävely on aika ikävää. Joten toivottavasti huomenna ei ole vaunulenkkejä suunnitelmissa????? Sitten mun pitää jättää suosiolla väliin...

ipu

Vierailija
25/27 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipu: tietty otat esikon mukaan!! Ei tosiaan häiritse, eiks nää oo tammimammatreffit, ei kai niiden lapsien syntymäkuukausilla/vuosilla mitään väliä ole!? Ja en usko, että vaunuillaan, jos säätiedotus pitää paikkansa....

Ai niin, pajunkukalle vielä sellainen, että toivottavasti sopii, että me majaillaan Millan kaa teillä about 16 saakka... Mies tulis töistä suoraan hakeen meitä, ni ei tarvi julkisilla köörata molempia suuntia. Reittioppaan mukaan matka kestää nimittäin noin 1 h 20 minsaa yhteen suuntaan ovelta ovelle :D

Magda: 2 x 2 h päikkärit ja 12 h yöunta...? Utopiaa!! Luin jostain, että 6 kk (muistaakseni tai sit 7 kk, mut ei kai niin välii) nukkuu keskimäärin 14 h/vrk. Meillä nukutaan yöllä myös suurinpiirtein 12 h (20-8) ja olen ihan tyytyväinen jos menee 2 X 1 h päikkärit.

Huomiseen!

M&M 3.1.

Vierailija
26/27 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda jo ehti kaipaamaan... Ihan meillä on kaikki ok, olin vaan 10pv nettipimennossa lapin reissun takia. Tänään tultiin iltapäivällä kotiin. Teidän muiden kuulumiset selasin, mutta mitään ei paljon jäänyt muistiin. Pitää selata huomenna uudestaan paremmalla aikaa (onko sitä?). Kamaliakin juttuja oli kyllä ollut, toivottavasti kaikilla asiat menee parempaan päin. Mäkin ehdin jo muuten viestiketjua selatessa ihmetellä että missä Justus, ja mitä heille kuuluu, mutta tulihan sieltä se justuksenkin viesti sitten.

Ohtolla ei vieläkään hampaita, eikä mitään syytä selvinnyt siihen huutoon. Reissussa itseasiassa se huuto loisti poissaolollaan. Ohto ei ollut pitkään aikaan edennyt missään liikkumisessa tai muussa, nyt se tuon reissuviikon aikana oppi sitten

-istumaan ilman tukea

-nousemaan konttaus-asentoon ja hytkymään siinä

-vilkuttamaan

-nousemaan "karhunkävelyasentoon" ja ottamaan askelia siinä, kädet yhä paikallaan

-ryömimään

-nousemaan itse istumaan

-nousemaan polvilleen tukea vasten ja ottamaan hyllyltä lelun

-askeltamaan ihan kunnolla kun kainaloista pitää kii

Ihme tyyppi siis, pitkään aikaan ei mitään, mut sitten lähes kerralla oppi kaikkea mahdollista. Ääntelyynkin on tullut uutta sävyä, vaikka enimmäkseen kiljumista se on yhä.

Nyt kotiinpalattua oli taas huuto-ilta (mies lähti jo töihin). Ehkä se on reissu-stressin purkautumista, toisaalta mulla on ihan huono-äiti olo.. Siis kun reissussa kaikki ok kun ukki ja mummo ja isäkin paikalla, heti kun jää mun kaa kahden niin huuto alkaa. Ihankuin mä en osais tai jotain... Mut yritän muistutella itseäni että oli se reissussa ne ajat ihan hyväntuulinen kun oltiin aika paljon kahdestaan sielläkin kun muut oli esim kalastamassa.. Että ei se kai minusta johdu. Ohto on kai vaan vähän vaativampi tyyppi, valittaa kun ei olekaan nyt useita viihdyttäjiä ja seuraa joka minuutti (koska pitää mun välillä muutakin tehdä kuin leikkiä!). Sittenhän se on tyytyväinen kun sitä möyhentää non-stoppina..

Tuo viihdyttämisen puutteesta itku ei kyllä silti selitä sitä huutoa ennen reissua, silloin se huusi vaikka miten viihdytettiin.. Kurjaa kun ei osaa tämän paremmin tulkita omaa lastaan. :(

Mut ihan kiva reissu meillä oli, voin kertoa myöhemmin lisää! Ja kommentoida hieman teidänkin juttuja, nyt ei tosiaan pysty vielä kun kaikki meni niiiin ohi. Mulla on vielä melkei kaikki tavarat purkamatta, väsyttääkin älyttömästi. Unet oli aika huonot reissun ajan. Ekat 4-5yötä Ohto vierasti matkasänkyä, heräili usein. sitten just kun oppi nukkumaan, siellä lomapaikassa alkoi "jytinää jänhkällä-tapahtuma", eli pari tuhatta moottoripyörää pärisi ja papatti ikkunan alla yöt läpeensä.. Se oli kyllä tosi kurja, ei tiedetty etukäteen että siellä semmoinen tapahtuma on.

Vierailija
27/27 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipu: Totta kai esikoisesi voi tulla mukaan! :) Muistan hänet kyllä niiltä yksiltä treffeiltä, hänhän on tosi ihana ja vauvarakas :) Ja ei olla kyllä suunniteltu mitään kävelyretkiä, ellei sitten joku halua käydä tuossa puistossa vauvaa keinuttamassa - puisto on kyllä ihan meidän talon vieressä melkein.

Miukkis: Juu kyllä meillä voi olla totta kai! :)

Laitoin muutama päivä sitten Magdalenalle postia, että antaisi minulle teidän yhteystietonne tai toisinpäin, niin että saisin teille numeroni - että jos jotain tulee (eksymisiä esim.) niin saisitte muhun yhteyden... mutta Magdalena ei ole tainnut käydä lukemassa postejaan nyt :) Mutta saattehan varmaan sitten häneen yhteyden, jos jotain on :)

Nähdään!

-sini :)