Kuinka nopeassa ajassa oot laihtunut 10 kg?
Kommentit (71)
Mulla sama pituus ja vatsa on litteä, kun painoa 59 kg. Mulle tuo aiemman ehdottama 55 kg on liian vähän. Parhaimmalta mielestäni näytän, kun paino n. 57-58 kg.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:00"]Hei! Olen n.165cm ja n.62kg. Olen normaalipainoinen,mutta läskiä kyllä löytyy(paksut jalat,pömppövatsa yms.) Paljon suunnilleen pitäisi laihtua,että saisi litteän vatsan?:)
[/quote]
Riippuu lihaskunnosta ja vartalotyypistä. Keskimäärin <55kg.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:09"]Mulla sama pituus ja vatsa on litteä, kun painoa 59 kg. Mulle tuo aiemman ehdottama 55 kg on liian vähän. Parhaimmalta mielestäni näytän, kun paino n. 57-58 kg.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:00"]Hei! Olen n.165cm ja n.62kg. Olen normaalipainoinen,mutta läskiä kyllä löytyy(paksut jalat,pömppövatsa yms.) Paljon suunnilleen pitäisi laihtua,että saisi litteän vatsan?:)
[/quote]
Riippuu lihaskunnosta ja vartalotyypistä. Keskimäärin <55kg.
[/quote]
[/quote]
Ai noin 3kg riittänee
[/quote]
Vastatkaa pliis
N. 1kk 62-52, ihan normaalilla ruualla. Vähemmän herkkuja, enemmän liikuntaa. Olin tosin tuolloin 18... Raskauksien jälkeen mennyt ehkä vähän pidempään, toisaalta en ole tarkoituksella koskaan raskauden jälkeen laihduttanut, ja herkkujakin vetelin kaksin käsin.
Lähti 1,5 kuukaudessa. Töissä niin kiire ettei syömään kerennyt ja kotiin päästyä suoraan nukkumaan :/ ja ei ole kilot takasin tullu. Ruokahalu on 1/3 siitä mitä oli ja lähinnä salaattia syön. Raskas ruoka saa aikaan pahoinvointia
Kuudessa viikossa 80kg---> 70kg.
Söin noin 1000kcal päivässä ja kävin kuntosalilla ihan kunnon treeniä tekemässä 5 kertaa viikossa. Jätin kokonaan pois myös alkoholin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:27"]
N. 1kk 62-52, ihan normaalilla ruualla. Vähemmän herkkuja, enemmän liikuntaa. Olin tosin tuolloin 18... Raskauksien jälkeen mennyt ehkä vähän pidempään, toisaalta en ole tarkoituksella koskaan raskauden jälkeen laihduttanut, ja herkkujakin vetelin kaksin käsin.
[/quote]Oho. Toivoo siis on. Kuinka rankkaa liikuntaa?
Vähän päälle kuukaudessa, sairastin tosin silloin anoreksiaa ja olin nuori. 2kk kuulostaa mahdolliselta jos laihtuu hieman päälle kilon viikossa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:23"]
Onko 2 kk utopistinen tavoite?
[/quote]
nyt -9.5kg ja aikaa mennyt 2.5kk
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:23"]
Onko 2 kk utopistinen tavoite?
[/quote]
menee jos ei syö mitään herkkuja ja urheilee aktiivisesti
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:27"]
[/quote]Oho. Toivoo siis on. Kuinka rankkaa liikuntaa?
[/quote]
Ihan vaan kävelylenkkejä, ja paljon arkiliikuntaa. Ei mitään hikitreenejä. Olin just muuttanut pois kotoa, joten ruokavalio oli ehkä aika askeettinen, ei ollut muita syöjiä taloudessa tuolloin. Laihtuminen ei ollut itsetarkoitus, nälässä en ollut. Muutama kilo tuli takas seuraavien 10 v aikana, raskauksien jälkeen painoksi jäi 55, mikä on aika sopiva.
Kolmessa kuukaudessa 74->64. Syömällä terveellisemmin ja liikkumalla. Myöhemmin tuosta vielä 6kg pois pidemmällä aikavälillä.
Vesimeloni-kurkku-dietillä + n. 4h jokapäiväisellä hikitreenillä putosi paino 10kg/2vko. Kyse oli silloin vedosta ja tienasin 500 egee tuosta kärvistelystä. Söin vain iltaisin puolikaan kurkun ja pari viipaletta vesimelonia. Puolessa välissä vetoa aloin nähdä tähtiä silmissäni, näkö sumeni totaalisesti 5 min. päästä. Konttasin sänkyyn, nukuin pari tuntia. Ja taas jatkui. Paino tippui vauhdilla, mutta enpä enää tekisi niin. Raha tuli tarpeeseen... Pystyy siis tuohon, mutta miksi ihmeessä tekisit niin? Normi ruokaa, sopivasti liikuntaa, niin paino putoaa n. kilon viikkovauhtia terveellisesti.
Muutaman kerran kuukaudessa.
Ekan kerran söin päivässä vain jälkiruokalulhollisen spagettia ja kastiketta. Toisen kerran suklaalevyn päivässä.
Kolmannella kerralla paastosin pepsimaxilla ja lauantaisin söin kaikkea mitä halusin.
Joka kerta laihduin kuukaudessa hieman vajaa tai yli 10 kg ja tuohon kuului joka päivä ainakin jonkinlaista liikuntaa kunnollisesta (ei mitään korttelikierrosta), reippaasta kävelylenkistä spinningiin. Ikinä kilot eivät tulleet hetkessä takaisin, 1-2 kiloa syömisen aloituksen jälkeen, mutta ajan ja huonojen ruokatapojen kanssa.
Nyt olen vaahterasiirappisitruuna-dieetillä sen takia, kun 1/2 vuoden liikunta ei ole tiputtanut painoa.
Eihän nuo mun painon tiputtamiset ole suositeltavia, mutta mun ainoa keino laihtua. Kaikenlaista muuta kokeillut, enkä kestä laihista tai elämäntapamuutosta missä painoa tippuu 1/2 kiloa viikossa ja kun kerran repsahdan, niin painoa tulee useampi kilo pois ja se jämähtää muhun.
Vähän riippuu, että haluutko sä pudottaa painoo läskistä vai lihaksesta ja mistä mitoista lähdetään. Jos ei ympärysmitoilla, kehonkoostumuksella tai tulosten pysyvyydellä ole niin väliksi, niin parista viikosta 2 kuukauteen on varmaan mahdollinen. Jos taas haluat eroon pelkästä rasvasta, niin optimaalinen pudotusaika kymmenelle kilolle lienee siinä viitisen kuukautta tai vieläkin hitaammin.
Ite olin 127 kg 20 v poika ku alotin laihduttamaan ..
1,5 kk ja olin tiputtanut sen 27 kg
Okei noniin mites sais nopeesti laihduttus sillå mulla loppuu ideat kesken 12v ja lieväsyömishäiriö
Kyskys kirjoitti:
Okei noniin mites sais nopeesti laihduttus sillå mulla loppuu ideat kesken 12v ja lieväsyömishäiriö
12-vuotiaaksi sulla on kovat promillet veressä.
Ihmiset ei tajua , ett samalla menettää valtavan määrän lihasta, jos pudottaa painoa nopeasti. Läski palaa hitaasti. Neste lähtee myös kehosta helposti, eli litra hikoilua ja olet kilon kevyempi, tosin ilman aiempaa turvotusta kärsit jo nestevajauksesta, ja pidemmän päälle esim. munuaiset voivat ottaa osumaa.
Toisekseen lihas kuluttaa levossakin energiaa, joka estää siis läskin kertymistä elimistöön. Jos poltat lihaksesi rääkkidieetillä pois tarkoittaa se tulevaisuudessa läskin kertymistä helpommin, jos palaat suurempiin energiansaantimääriin.
Ei ole taikakeinoja "laihtua" eli polttaa rasvaa nopeati, jos haluaa tehdä sen turvallisesti ja terveellisesti säästäen samalla lihaskudosta. Jos jätät ruokavaliosta pois proteiinin niin elimistö alkaa ottamaan proteiinin omista lihaksistasi, jos jätät pois rasvat se sekoaa hormonaalinen puolesi kehosta, joka on riippuvainen rasvasta. Myös hiilareita tarvitaan terveenä pysymiseen. Jos syöt yksipuolisesti alat kärsimään puutoksista, joten joku kurkku-vesimelonidieetti on jopa hengenvaarallinen, sillä siinä jää pois esim. tärkeitä suoloja.
Turvallinen ja terveellinen painonpudotusvauhti on noin 250-500 grammaa viikossa, ellei ole sitä nesteturvotusta kehossa, joka voi pudottaa painoa aluksi paljonkin kun aloittaa esim. liikunnan. Mutta omapa on terveytenne ja kehonne. Paikkoja voi rikkoa aina sisäelimistä asti rankalla laihdutuksella. Sydän ja munuaiset lienevät ne, jotka ensimmäisenä ottavat osumaa. Sydänhän on lihas ja munuaiset taas tarvitsevat kuonanpoistoon nestettä.
2 vuotta.