Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kissat arvaamattomia...

Vierailija
20.09.2014 |

Lapsiperheessä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat arvaamattomuudella? Kerro pari konkreettista esimerkkiä vaikka.

Vierailija
2/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläimet on jos sille päälle sattuvat.
Meiliä ei ole ollut ongelmia kun lapselle on tehty selväksi että kissa ei ole lelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on arvaamattomia. Eivät tahallaan kynsi, mutta leikin tuoksinassa kynnet on esillä. En päästäisi vauvan lähelle.

Olen tätä mieltä, vaikka mulla on ollut "aina" kissa/kissoja.

Vierailija
4/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esim. Hyökätä lapsen kimppuun, raapia tms. Kun ovat saalistajia?

Ap

Vierailija
5/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:28"]Kyllä ne on arvaamattomia. Eivät tahallaan kynsi, mutta leikin tuoksinassa kynnet on esillä. En päästäisi vauvan lähelle.

Olen tätä mieltä, vaikka mulla on ollut "aina" kissa/kissoja.
[/quote]
Tuo kynsien esillä olo riippuu kissasta, meillä ei kissa ota kynsiä koskaan esiin leikkiessään, puree kylläkin

Vierailija
6/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kissa sentään lapsia saalista! Jos lapsi vetää hännästä tai karvoista, kissa voi raapia. Ja se on kyllä siinä tilanteessa ihan oikein! 

Vierailija
7/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:28"]

Ap

[/quote]

Eläin on aina eläin, eli onhan se mahdollista, että sillä kilahtaa päässä ja hyökkää lapsen kimppuun. Puree tai raapii tms. Mutta sama asia on ihan minkä tahansa eläimen kanssa - nin kissan, koiran kuin marsunkin. Pitää aina muistaa, että se eläin puolustaa kyllä itseään jos itsensä uhatuksi tuntee - ihan niin kuin ihminenkin. Eli kannattaa opettaa lapsille ns. oikea käyttäytyminen eläintä kohtaan samantien. Se ei ole pehmolelu, vaikka siltä näyttääkin. Kissat ei kuitenkaan ole yhtään sen arvaamattomampi kuin muutkaan eläimet. Ei ne ihmistä ala "saalistamaan".

Vierailija
8/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl ottais kissaa lapsiperheeseen..

Vierailija
9/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit tuollaista ap. niin kissa ei sovi teidän lapsiperheeseen.

Kissat eivät muutenkaan sovi kuin tietynlaisiin perheisiin, ei tuollaisiin "ovatko kissat arvaamattomia, kokeilen, sitten laitan mirrin piikille viikon päästä, kun nappasi kynsillä jarno-eemeliäni".

Vierailija
10/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

pääsääntöisesti ei, mutta myös kissa tarvitsee läpi elämänsä koulutusta, aikaa ja rakkautta = tasapainoinen, ennakkoluuloton ja sosiaalinen lemmikki. Jos aikaa ei ole käytetty, se ei ole kissan vika, jos ei ole sääntöjä, eikä osaa lukea ajatuksia miten ihmisten kanssa eletään. En tiedä montaa tälläistä tapausta,jossa kissaa on ollut vaikea hallita, mutta tiedän myös, että näissä tapauksissa kissalle ei ole annettu aikaa. Ja mitä omakohtaisesti olen kouluttanut, muutaman haastavan rescuetapauksen, seison omien kokemuksieni takana. Sama pätee muihin lemmikkeihin, esimerkiksi kaneihin jne.

Vierailija
11/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki eläimet ovat arvaamattomia. Kannattaa pitää vauva erillään eläimistä ja taaperoa alkaa opastaa, ettei koskaan 1.) pelästytä eläintä 2.) tunge naamaansa eläimen lähelle 3.) koita silittää eläimen ensin huomaatta aietta 4.) herätä eläintä 5.) ota väkisin syliin jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin. Meillä on kaksi kissaa, muttei vielä lapsia. Jos lapsia joskus siunaantuu, niin toivon mahdollisimman vähän kontakteja lasten ja kissojen välillä, ihan kummankin edun vuoksi. Sitten isompana kelpaa lapsi kyllä kissanhoitoavuksi. 

Vierailija
12/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kissa puri ja raateli minua usein lapsena. Se oli sen mielestä kai hauskaa leikkiä. Verinaarmuilla onneksi selvisin, eikä mitään vakavampaa tullut.

Vierailija
13/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:41"]

Kyllä meillä ainakin kissa puri ja raateli minua usein lapsena. Se oli sen mielestä kai hauskaa leikkiä. Verinaarmuilla onneksi selvisin, eikä mitään vakavampaa tullut.

[/quote]

Eikö tuollaiselle kissalle olisi pitänyt tehdä jotain?

Vierailija
14/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:41"]

[/quote]

Eikö tuollaiselle kissalle olisi pitänyt tehdä jotain?

[/quote]

Tuo on normaalia kissan kanssa, itsekin olen kasvanut perheessä, jossa oli kissoja siitä lähtien, kun synnyin. Aikuisena oma kissani esim. leikki hyökkäämällä jalkoihini kiinni pöydän alta jne.

Jos pidätte tuota epänormaalina, ja haluatte esim. lopettaa kissan, joka riehuu välillä, niin kissa ei sovi teille, eikä teidän perheeseen ollenkaan! 

Vierailija
15/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siitä pentueesta ottaa se rohkein jos lapsiperheeseen kissan haluaa. Meille kasvattaja suositteli rohkeaa POIKA pentua. Pojat kastraatteina on varsinaisia mamman mussukoita. 4 lasta. Kastraatti kohta 3v. Ei ikinä ole lapsille pahaa tehnyt. Rohkea kuin mikä eikä säiky turhasta. Siinä olen samaa mieltä että lapsille täytyy opettaa ettei kissa ole riepulelu.

Vierailija
16/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan veisi piikille! Eläimet on mulle sydämen asia. Sen takia kysyn, kun kissoista ei ole kokemusta lapsiperheessä. Eikö ole hyvä ottaa ensin selvää, eikä suinpäin ottaa vaan?

Kiitos vastauksista! :)

- ap

Vierailija
17/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kissoja, kun olin pieni. Olin todella varovainen lapsi ja käsittelin aluksi kaikkia eläimiä aivan kuin ne voisivat mennä rikki kosketuksestani. Veljeni oli vähän rajumpi, halaili väkisin ja veti hännästä. Hän oli välillä pahastikin naarmuilla ja ainakin jatkuvasti itkemässä ja huutamassa kissan käytöksestä. Itselläni ei moisia ongelmia ollut ja minua surutti, että äiti torui kissoja itsepuolustuksesta.

Eli riippuu lapsista ja kissasta.

Ottaisin lapsiperheeseen rohkean ja ystävällisen kissan. Minulla on nyt sellainen ja oikeastaan vähän hävettää, että olen vienyt joltain lapsiperheeltä niin hyvän kissan. Sitä saa halailla ja silitellä, napata syliin milloin tahansa ja se vain kehrää tyytyväisenä. Silti niin utelias ja energinen, aina valmiina leikkiin, mutta samalla varovainen: ikinä ei ole tullut naarmuja tai hampaanjälkiä.

(Toki on myös miinuspuolia: kissani on vähän hölmö ja hyvin äänekäs. Tulee yöllä kiljumaan nameja ja herättelee varmasti ruokkimaan. Inhoaa raapimapuita, joten puukalusteita saa välillä vahtia.)

Ujoa ja säikkyä kissaa taas en mielelläni ottaisi lapsiperheeseen, vaikka lapset olisivatkin kilttejä.

Vierailija
18/18 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

enempi olisin huolissani nurkkiin kuseksimisesta.