Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko yksiössä asua vauvan kanssa

Vierailija
20.09.2014 |

Neliöitä 35. Tuleeko meille liian ahdasta? Missä vaiheessa viimeistään lapselle oma huone?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei 2-vuotiaskaan vielä tarvitse omaa huonetta. Ihan hyvin riittää nuo neliöt :)

Vierailija
2/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Jos vauvan pinnis/kelan laatikko mahtuu jonnekkin ja kaappiin vaatteet niin hyvin mahtuu. Oma huone sitten kun itse pyytää tai kun itse koette tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 9-vuotiaan kanssa 9-neliöisessä huoneessa ilman omaa vessaa tai keittiötä ja 10-vuotiaan kanssa 17-neliöisessä yksiössä.

Vierailija
4/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat asuvat vauvojen kanssa pakolaisleireillä. 

Mutta täällä "first worldissä" lapsi voi parin, kolmen vuoden kuluttua tarvita enemmän tilaa, kun leikit alkavat vaatia enemmän neliöitä. 35 neliötä voi silloinkin riittää mainiosti, jos olette hyviä organisoimaan eikä teillä ole liikaa kamaa. 

Kouluun mennessä voi oma huone olla hyvä. On omaa rauhaa, paikka, jossa olla kavereiden kanssa, lukea, tehdä läksyjä jne. Myös vanhemmat tarvitsevat omaa tilaa. Jossakin vaiheessa pelkkä sänkynurkkaus olohuoneessa voi käydä rasittavaksi. 

Vierailija
5/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kaksi pientä koululaista ja alle 50 neliötä. Asunto hankittiin vasta pari vuotta sitten, kun totesimme, että vähempikin riittää.

Vierailija
6/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 09:06"]

Neliöitä 35. Tuleeko meille liian ahdasta? Missä vaiheessa viimeistään lapselle oma huone?

[/quote]

Miksei voisi? Ennenkin on asuttu

Vierailija
7/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä kuulee tarinoita kuinka "ennen vanhaan" saattoi yhdessä huoneessa asua kahdeksankin ihmistä, joten miksipä ei yksi vauva menis. Vauvahan sinänsä ei paljon tilaa tarvi.

Vierailija
8/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa, jos ihmiset oppisivat mitoittamaan hankintansa varojensa mukaan, sen sijaan että hommataan 5h + keittiö kun työtön yksinhuoltajaäiti sai kolmoset ja tarviihan ne tenavat oman huoneen jokainen. Sossu maksaa kuitenkin.

Vierailija
9/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 09:46"]

Olisi hienoa, jos ihmiset oppisivat mitoittamaan hankintansa varojensa mukaan, sen sijaan että hommataan 5h + keittiö kun työtön yksinhuoltajaäiti sai kolmoset ja tarviihan ne tenavat oman huoneen jokainen. Sossu maksaa kuitenkin.

[/quote]

hups, piti todeta ettei suoraan liity ketjun aloitukseen

Vierailija
10/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä pärjää. Me ollaan asuttu oikein leveästi kaksiossa ja vauvan kanssa onnistuu kyllä. Nyt ollaan muuttamassa kolmioon kun halvalla saatiin ja se tuntuu luksukselta. Onpahan oma huone valmiina.

Vierailija
11/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin36,5m2yksiössä,mies,minä,vauva vajaa2vuotiaaksi asti.

Vierailija
12/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, vauva ei tarvitse kuin oman nukkumapaikan:))

Vierailija
13/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut miehen ja vauvan kanssa 25 neliön yksiössä ja mahduttiin hyvin, kun emme hankkineet kaikkea törkyä, mitä kaupat tarpeelliseksi mainostavat.

Vierailija
14/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on pieni, asu juuri noin. Säästä rahaa tulevaisuutta varten. Sitten kun lapsi alkaa liikkua enemmän, saatat kaivata lisää tilaa.

Vierailija
15/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu, mielestäni ainakin lapsen kouluunmenoon asti.

Vierailija
16/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 6 vuotiaaksi vanhempieni kanssa yksiössä. Sitten muutettiin kaksioon eikä omaa huonetta ollut koskaan. Kouluiässä se hävetti ja ärsytti.

Vierailija
17/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun vauva syntyi, asuttiin 17 neliön yksiössä. Vauva oli puolivuotias kun muutettiin 30 neliön yksiöön. Siinä asuttiin, kunnes lapsi oli kolmen vanha.

Vierailija
18/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä omaa huonettahan pikkulapsi ei tarvitse, mutta on ihan kiva kun lapsen saa päivä- ja iltaunille toiseen huoneeseen oleskelutilasta niin itse voi sillä aikaa olla vähän vapaammin. Toki aivan vastasyntynyt nukkuu missä vasn koska vaan, mutta esim. Jo 6kk-2-vuotias saattaa kaivata hiljaisempaa ja hämärää tilaa. Eli riippuu, kuinka kauan aiot asua yksiössä.

Vierailija
19/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi, mutta jos on mahdollisuus isompaan asuntoon, niin miksei sitä vaihtoehtoa käyttäisi? Miksi pitäisi aina odottaa siihen asti kun on "pakko" muuttaa suurempaan?

Vierailija
20/29 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Etenkin jos olet vauvan kanssa kaksin. Kuitenkin vauva haluaa olla sinun lähelläsi koko ajan. Ja jos olette vain kaksin, miksi pitäisi laittaa vauva eri huoneeseen nukkumaan, kun äidin lähellä on luontevin.

Sitten on vähän ongelmallisempaa, jos aikuisia on kaksi, vauva huutaa öisin ja toisen pitäisi pystyä nukkumaan seuraavan päivän työpäivän vuoksi.

Pienemmässä asunnossa säästät rahaa tulevaisuutta varten, ja siivottavaakaan tilaakaan ei ole niin paljon.