Uskoisitko selviäväsi jos joutuisit aikakoneella vuoteen 1984
Kysymys on osoitettu siis lähinnä nuorille ja nuorille aikuisille :)
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin yhdeksän ja kuljin itsenäisesti harrastuksiin yms. ja kävin kaupassa. Joten kyllä selviäisin.
Nuori aikuinen, 46-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin yhdeksän ja kuljin itsenäisesti harrastuksiin yms. ja kävin kaupassa. Joten kyllä selviäisin.
Nuori aikuinen, 46-v.
Nykyään "nuori aikuinen" tarkoittaa alle 50v.
Olen jo gamla gubbe, mutta olisi kiva palata sinne niin että olisi joku nuorempi mukana.
Tyyliin: let me show you around!
Silloin bamlattiin slangia vielä enemmän, osa jengiä.
Joo, jopa vuodesta 1884. Ja siihen tuskin oikeasti moni enää pystyisi.
Ilman älypuhelimia ja nettiä. Siihenhän kuolee.
Iiihanaa! Koska osoitit kysymyksesi lähinnä nuorille ja nuorille aikuisille, saan minä 57-vuotiaskin vastata, koska olen poikkeus sääntöön.
Olin 20-vuotias vuonna 1984. En vain selviäisi, vaan viihtyisin mahtavan hyvin. Onko sinulla sen aikakoneen sijaintia kertoa, pliiis? :)
Minulla melkein sama vastaus kuin numerolla 10. Vuonna 1984 täytin peräti 22 vuotta, joten olin ainakin silloin ns. nuori aikuinen. Mukavaa aikaa, opiskelua, kivoja kesätöitä, uskoa tulevaisuuteen, hyvää musaa ja kavereita.
Joten enköhän minä pärjäisi siinä ajassa toistamiseenkin. Jos siis oltaisiin ihan aidosti vuodessa -84.
Vaikeaa se ainakin olisi. En osaisi tehdä esimerkiksi veroilmoitusta, tai maksaa laskuja ilman verkkopankkia.
En ole enää nuori aikuinen, mutta vastaa silti. Selviäisin loistavasti. Laittaisin säästössä olevat markat jonoon ja katsoisin mitä niillä saisi. Lopuksi menisin Hyvä Ystävä- ravintolaan pizzalle ja Lintsin Tiflaan bilettämään. Ehkä siellä olisi vanhoja kavereita ja pääsisin vaihtamaan kuulumisia. :D
Ilmoittaudun heti aikakoneen matkustajaksi. Missä ne jonotusnumerot jaetaan?
Pitäisi opetella taaksepäin! Kultapossukerhon pankkikirja; pitää kävellä pankkiin hakemaan rahoja. Puhelinnumerot pitää kerätä muistiin, tieto löytyy tietokirjoista, kansiotolkulla pitää säästää tärkeät paperit, valokuvia ei voi räpsiä tuhottomasti, koska filmi ja teetättäminen maksavat... 😅
Meitä entisiä nuoria taitaa olla tungokseksi asti siinä aikakoneen ovella. :)
Nro 10
1984 on liian lähellä. Jokainen voi sen ajan elokuvien perusteella päätellä että ei kovin suurta eroa nykyaikaan silloin ollut.
Ainoa mikä ei silloin ollut oli älypuhelimet. Tosin suurin osa tietokoneistakin oli vain ammattilaisten käytössä.
En selviäisi. Silloin käytin reilusti Alkoa.
Vierailija kirjoitti:
1984 on liian lähellä. Jokainen voi sen ajan elokuvien perusteella päätellä että ei kovin suurta eroa nykyaikaan silloin ollut.
Ainoa mikä ei silloin ollut oli älypuhelimet. Tosin suurin osa tietokoneistakin oli vain ammattilaisten käytössä.
Ainoa? Oletko humalassa?
Ei ollut mitään kännyköitä eikä internettiä ollenkaan. Ihan vain aluksi.
Kaikki käyttivät käteistä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kiintoisa näkemys.
Ei ollut kysymys mulle, mutta eiköhän se vielä menisi joskin älypuhelimesta voisi tulla vieroitusoireita ja kyllähän se Commodore 64 tuntuis kasettiasemineen aika ankeelta tän oman koneen rinnalla. :)