Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät: paljon saatte säästöön kk?

Vierailija
23.08.2021 |

Itse saan kuukaudessa sen perus työttömyyskorvauksen Kelasta ja säästöön jää kuukausittain noin 200e kaikkien kulujen jälkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800-1 000 euroa.

Vierailija
2/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen päiväraha ja noin 500e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e.

Vierailija
4/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tai kaksi.

Vierailija
5/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Kaikki menee vuokraan ja ruokaan. Peruspäiväraha KELASTA.

Vierailija
6/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin vahva tunne, että ap ei kerro kaikkea. Harva työtön pystyy säästämään edes kahtakymppiä kuukausittain.

Vierailija
7/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000 e/kk, tosin saan ansiosidonnaista. Kokeilin työttömäksi jouduttuani, miten vähällä pärjää ja huomasin, että rahaa menee todella olemattomasti, jos niin päättää.

Vierailija
8/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen nettona 900e. Säästöön jää 200-300e.

Vierailija
9/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kun pitää hakea toimeentulotukea, eikä sitä saa, jos on rahaa säästössä.

Vierailija
10/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin vahva tunne, että ap ei kerro kaikkea. Harva työtön pystyy säästämään edes kahtakymppiä kuukausittain.

En ole ap, mutta vastaan silti. Minä olen suhteuttanut menoni tuloihin niin että pärjään tulojen laskiessakin.

Vierailija
11/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto jonka kulut ei paljoa ole. Ja tietenkin työssä käyvä puoliso. Nyt olen myymässä toista asuntoa piakkoin pois.

Vierailija
12/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, kun pitää hakea toimeentulotukea, eikä sitä saa, jos on rahaa säästössä.

Nosta rahat tililtä tyynyn alle.

Vierailija
13/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitä 400 eurosta, joka jää kaikkeen elämiseen sen jälkeen, kun olen maksanut asumisen? Ei jää mitään.

En pysty kävelemään kovin pitkää matkaa enkä kantamaan oikeastaan mitään, joten en pääse kauppaan. Apteekkitavarat, ruoka ja marketista löytyvät ruokatavarat tulevat ovelle asti, mutta se maksaa. Neljästäsadasta eurosta kymmenesosa menee jo pelkkiin kuljetuksiin. Verkkokaupassa ruoasta ei koskaan saa tarjouksia tai alennuksia. Muitakin hankaluuksia on. Postissa ei voi tilata mitään, koska naapurit ehtivät ottaa päältä kiinnostavimmat lähetykset heti, kun ne saapuvat.

Putosin aikoinani minimituille byrokratian aiheuttaman pitkän tulottomuuden jälkeen. Moni asia ehti tuhoutua peruuttamattomasti, myös omaisuuteni. Olen tällä hetkellä liian raihnainen töihin ja liian hyväkuntoinen sairauslomalle. Minun ei edes kannata mennä töihin. Loppuikä on tätä kituuttamista. Pahoittelen, jos meni aiheen vierestä.

Vierailija
14/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siitä 400 eurosta, joka jää kaikkeen elämiseen sen jälkeen, kun olen maksanut asumisen? Ei jää mitään.

En pysty kävelemään kovin pitkää matkaa enkä kantamaan oikeastaan mitään, joten en pääse kauppaan. Apteekkitavarat, ruoka ja marketista löytyvät ruokatavarat tulevat ovelle asti, mutta se maksaa. Neljästäsadasta eurosta kymmenesosa menee jo pelkkiin kuljetuksiin. Verkkokaupassa ruoasta ei koskaan saa tarjouksia tai alennuksia. Muitakin hankaluuksia on. Postissa ei voi tilata mitään, koska naapurit ehtivät ottaa päältä kiinnostavimmat lähetykset heti, kun ne saapuvat.

Putosin aikoinani minimituille byrokratian aiheuttaman pitkän tulottomuuden jälkeen. Moni asia ehti tuhoutua peruuttamattomasti, myös omaisuuteni. Olen tällä hetkellä liian raihnainen töihin ja liian hyväkuntoinen sairauslomalle. Minun ei edes kannata mennä töihin. Loppuikä on tätä kituuttamista. Pahoittelen, jos meni aiheen vierestä.

Siis miten ne naapurit saavat tietoonsa koska pakettisi on saapunut ja mikä sen koodi on??

Vierailija
15/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muitakin hankaluuksia on. Postissa ei voi tilata mitään, koska naapurit ehtivät ottaa päältä kiinnostavimmat lähetykset heti, kun ne saapuvat.

No just joo :DD

Vierailija
16/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ne naapurit saavat tietoonsa koska pakettisi on saapunut ja mikä sen koodi on??

Käytä päätäsi. Jollen pysty kävelemään kauppaan, en melko varmasti pysty kävelemään postiinkaan. Laatikosta taas kuka tahansa voi viedä postit.

Vierailija
17/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut nelisen kuukautta työttömänä. Saan ansiosidonnaista noin 2.700 e/kk. Sen lisäksi vuokra- ja pääomatuloja vaihtelevasti keskimäärin 3.200 e/kk netto. Säästöön ja sijoituksiin jää noin 4.000 e/kk.

Tarkoitus on jäädä vapaaherraksi, kun 500 päivää ansiosidonnaista tulee täyteen.

M49

Vierailija
18/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin hankaluuksia on. Postissa ei voi tilata mitään, koska naapurit ehtivät ottaa päältä kiinnostavimmat lähetykset heti, kun ne saapuvat.

No just joo :DD

Ei minua naurattanut, kun alkoi selvitä, miksi tietyt lähetykset eivät koskaan tulleet perille. Ei tarvitse olla edes mitään arvokasta, jotta kelpaa. Jotkut kirjeet ovat saapuneet valmiiksi avattuina. Tätä ongelmaa ei varmasti ymmärrä, jollei itse ole kokenut. Ongelma on kuitenkin todellinen ja erittäin kiusallinen.

Vierailija
19/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sanotaan ettei työtön voi säästää? Kyllä voi käteisenä. Niin minäkin teen.

Vierailija
20/27 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä päätäsi. Jollen pysty kävelemään kauppaan, en melko varmasti pysty kävelemään postiinkaan. Laatikosta taas kuka tahansa voi viedä postit.

Ei niitä laatikoita sinne postilaatikkoon tungeta :,D