Te joilla on kaksisuuntainen mielialahäiriö...
Millä saatte depression helpottamaan/loppumaan? Mietin uusia keinoja helpottamaan depressioita (ilman rahoittavaa). Itsellä helpottaa mm: Ulkona oleilu, musiikin kuuntelu, keskustelu (ihan sama mistä ja kenen kanssa), fyysiset työt.
Kommentit (6)
Miehellä on kaksisuuntainen. Hänelle auttaa hoitojakso suljetulla..
Ihan on depressiolääke auttanut noissa jaksoissa. Eihän rauhoittavat auta depressiossa.
Tupakointi, kontrollin ja stressin vähentäminen. Lepo.
Joo ei todellakaan mitkään rauhottavat auta masennukseen. Ahdistukseen saattavat auttaa, mutta ei masariin.
Mulla ei auttanut masariin mikään muu kuin ranteiden repiminen ja muu itsetuhoinen käytös. Ei kai siitä vitun toivottomuudesta ole mitään tietä ylös?? Jos joku hoksaa niin kertokaa! Se vaan lähtee sitte nousuun kun lähtee jos ei ole tappanut itseään ennen sitä.
Ite hakeuduin hoitoon kun eipä sitä muutkaan tehneet. Menin masennusta hoidattaan. Aika pian sain oikeat lääkkeet ja nyt on 5 vuotta terapiaa takana ja ekaa kertaa omillaan. Hoito päätty kk sitten. Olen onnekas ku pärjään vähillä lääkkeillä (lamotrigin + stilnoct + olantsapiini tarvittaessa) ja ilman hoitoa.
Masennus loppuu sitten kun se loppuu. Ite en ainakaan ole keksinyt mitään tietä ylös siitä helvetistä muuta kuin sen lohduttavan ajatuksen, että tämä on ollu mulla ennenkin ja se menee pois ajan kanssa. Pitää vaan käpertyä kerälle, olla vahingoittamatta itseänsä ja toivoa, että tämä menee pian ohi. Niin kuin aina ennenkin.
Van onneksi on lääkkeet. Masennusvapaa vuodesta 2011 saakka. Seuraavasta masarista tapan ihteni. Muta teen kaikkeni että niin ei tapahu. Otan lääkkeet, nukun joka yö.
Mulla on 2-suuntanen sitä tasoa, että masennusjakson tullessa nukun, nukun ja nukun. Yleensä kestää viikon tai vähän alle. sitten se lähtee yleensä itsekseen taas kiihtymään hypoa kohti. Jep, kärsin sekamuotoisesta ja tiheällä syklillä muuttuvasta. Masiksessa en voisi kuvitellakaan ulkoilua, sosialsoimista ulkoilua tms. Toi kuullostaa musta normaalivaiheen touhuilta. Mutta me ollaan kaikki ihmiset kokemusmaailmaltamme erilaisia ja se on rikkaus.
Minulla myös musiikki helpottaa ja ulkona kävely, mieluimmin metsässä. Jotkut hauskat elokuvat myös. Chaplin.