Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten ylipaino ja kauppojen tarjoukset. Ei näin!

Vierailija
19.09.2014 |

Tähän pitäisi pikku hiljaa alkaa jonkun muun tahon puuttumaan, kun ihmisiä tulisi suojella jo heiltä itseltään. Kävin tänään illalla kaupassa, Prisma Myllyssä, ihmisiä oli todella paljon.

Tarjous/sisäänveto tuotteina esimerkiksi Coca-Cola 2-Pack 2,95, Litran vaniljajäätelö euron, sipsipussit euron jne. Joko alkaa valjeta, ihmiset lappaavat noita silmät suureena kilpaa ostoskärryihin. Myllytys tarjoukset kyseessä.

Saahan sitä ostaa, mutta katsellessani muita ihmisiä voin ihan rehellisesti sanoa että n. 80 % koko kaupan asiakkaista oli huomattavan ylipainoisia. Ihan oikeasti niitä normaalipainoisia ei hirveästi näkynyt, lähes kaikki ovat jo ylipainoisia, ainakin +30:set.

Tässä vaiheessa pitäisi alkaa jo vastuuta siirtämään jonnekkin muualle, tuntuu siltä kuin antaisi koiralle täyden lautasellisen herkkuja, se syö kunnes kuolee.

Vertailun vuoksi, olen asunut reilun vuoden Liettuassa töiden perässä. Kauppaan mennessäni tajusin, että eihän täältä edes saa eineksiä, ruoka oli todella tehtävä itse. Ja yhtään valehtelematta edes lievästi ylipainoinen ihminen oli jo harvinaisuus siellä.

Kaikki tietävät alkoholipolitiikkamme, mielestäni tuo säännöstely saisi kohdistua oikeasti sinne missä sitä tarvitaan. Tarkoitukseni ei ollut provosoida, asia tuli vain mieleen kotiin ajellessani.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut kävellä sokkona siellä prismassa tai iskenyt silmänsä juuri näihin muutamaan epäterveelliseen ale tuotteeseen. Coca colaa oli myös zerona;) AP ei tainnut huomata että taisi olla lantutkin alennuksessa ja kananmunia 30kpl 2e. Varmasti oli myös muita terveellisiä alennuksia. Vanhempia ei varmaan haittaa kun viikonloppukarkkeja ostaa lapsille että ei maksakaan 10e/kilo vaan säästää pari euroa. Jokainen varmaan ihan itse päättää mitä syö ja ei syö.

Vierailija
2/28 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2008 on tehty Euroopassa tutkimus eri maiden ylipainoisista. Tuolloin suomalaisista naisista ylipainoisia oli 30,8 % ja lihavia 16,9 %. Iso joukko, mutta Liettuassa vastaavat luvut olivat 31,7 % ja 21,6 %. No, ehkäpä siellä on kuudessa vuodessa laitettu tilastot uusiksi!

...tai sitten ei, ja jostain syystä porukka aina pitää ulkomaalaisia naisia laihempina. 

T. Normaalipainoinen suomalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tuolla asiallasi on? Pitäisikö maailman kasvavan väestön elää 100-vuotiaaksi?

Hoikkuus tai laihuus ei tee ihmisestä tervettä, vaikka keskimääräisesti parempi olisikin kuin huikea ylipaino. Ihminen voi syödä paskaa ja olla hoikka ja olla pullea ja terve. Sinulla näyttää olevan vaikeaa hyväksyä toisia ihmisiä ja se on mielenterveysongelma sekin.

Vierailija
4/28 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 01:18"]

Vuonna 2008 on tehty Euroopassa tutkimus eri maiden ylipainoisista. Tuolloin suomalaisista naisista ylipainoisia oli 30,8 % ja lihavia 16,9 %. Iso joukko, mutta Liettuassa vastaavat luvut olivat 31,7 % ja 21,6 %. No, ehkäpä siellä on kuudessa vuodessa laitettu tilastot uusiksi!

...tai sitten ei, ja jostain syystä porukka aina pitää ulkomaalaisia naisia laihempina. 

T. Normaalipainoinen suomalainen

[/quote]

Suomalaisia naisia pidetään lihavina siksi, kun ovat kuitenkin tilastojen kärjessä ja Keski-Euroopassa naiset (varsinkin nuoret) ovat laihempia.

Vierailija
5/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
6/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaa, einekset koukuttavat. vähemmän aitoja raaka-aineita ja enemmän lisäaineita ja turhia koukuttavia aineita... einekset ei vie nälkää, joten niitä syödään enemmän, ja parempi business tehtaille.  

eineksien kilohinnat on korkeampia kuin raaka-aineiden, joten ne maksavat enempi, ovat laadultaan paskempia, ravitsevat vähemmän, koukuttavat enemmän ja lihottavat.    

Vierailija
7/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä haluan syyä sipsejä, jädeä ja juua limukkaa. Ja jos halvalla saa, aina parempi!!! Kiillota sä sitä sädekehääs ihan rauhassa. Mä syön sillä aikaa megapussin sipsejä.

Vierailija
8/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Täällä näkee taas kuinka kovaa osuu ja uppoaa. Äitien(?) suosima palsta, niitä kun ei oikein tahdo tolla ensimmäistäkään normaalipainoista, lähes poikkeuksetta nuorten lasten äiti kantaa mukanaan kiloja enemmän mitä ne omat tenavat edes painavat.

Parempi olisi jättää kommentoimatta tai peukuttamatta tällaisiin.

Vierailija
9/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua tuo, että yli kolmekymppiset ylipainoisia. Monet nuoremmat on ylipainoisia siis jo nuorena! Elävät einespizzoilla ja karkeilla ja sen uomaa.

Painan minäkin enemmän kuin lapseni, joka painaa 25 kg :) Olen muuten yli 40 ja ihan normaalipainoinen ja av:llä. En käy Prismassa ja syön hyvin. Vielä paremmin ruokin lapseni, ei esim. sokerijugurtteja vaan maustamatonta, hedelmiä luomupähkinöitä -manteleita ja siemeni- ja hunajaa. Herkkuja myös, mutta ei kokista, sipsejä ja karkkia kuin harvoin. Herkut on itse leivottu pulla, jäätelö suklaa yms.

Vierailija
10/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:17"]Epäreilua tuo, että yli kolmekymppiset ylipainoisia. Monet nuoremmat on ylipainoisia siis jo nuorena! Elävät einespizzoilla ja karkeilla ja sen uomaa.

Painan minäkin enemmän kuin lapseni, joka painaa 25 kg :) Olen muuten yli 40 ja ihan normaalipainoinen ja av:llä. En käy Prismassa ja syön hyvin. Vielä paremmin ruokin lapseni, ei esim. sokerijugurtteja vaan maustamatonta, hedelmiä luomupähkinöitä -manteleita ja siemeni- ja hunajaa. Herkkuja myös, mutta ei kokista, sipsejä ja karkkia kuin harvoin. Herkut on itse leivottu pulla, jäätelö suklaa yms.

[/quote]
No voi että ku oot parempi ihminen, ku muut! Tämänhän sä halusit kuulla, tuskin muuten kehuskelisit.

Vierailija
11/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itsekin ihmettelen tätä "anna mun syödä sitä juoda tätä"- asennoitumista. Av:sahan on mielestäni erittäin hyvä pointti, turha sitä pullaa on pakolla työntää sinne jo valmiiksi ylipainoisten suuhun.

Sitten täällä keskustellaan jostain "mikä on paras suklaalevy" asioista ja peukkua tulee toisen perään.

Vierailija
12/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis liettualainen tulotaso niin mäkin olisin laiha. Lisäksi painaisin 15 tuntisia päiviä ja kävelisin kaikkialle.

Mut ku oon vaan suomalainen duunari.

Vierailija
13/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että ilman tarjouksiakin epäterveellinen ruoka on halvempaa ja ne terveelliset ruoat paljon kalliimpia :(

Näin pienituloisena saa senttejään laskea kaupassa, että saa jotain terveellistä ostettua.

Vierailija
14/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Raisio nyt on Raisio. Mitä muuta Raisiolaisilta voisi odottaa kuin ylipainoa ja Myllytystarjousten perässä juoksemista?

Vierailija
15/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan seuraavan kerran siellä päin liikkuessa käydä katsomassa paikallista nähtävyyttä: kauppakeskusta jossa kaikki ovat ylipainoisia

Vierailija
16/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:19"]Niinpä. Itsekin ihmettelen tätä "anna mun syödä sitä juoda tätä"- asennoitumista. Av:sahan on mielestäni erittäin hyvä pointti, turha sitä pullaa on pakolla työntää sinne jo valmiiksi ylipainoisten suuhun.
Anna mun syödä... No sinultako se lupa pitäs saaha!?!!?

Sitten täällä keskustellaan jostain "mikä on paras suklaalevy" asioista ja peukkua tulee toisen perään.
[/quote]
Anna mun

Vierailija
17/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että mössöruoka on halvempaa, kuin terveellinen. Katsoo vaikka tarjoukset, siellä on halvalla kaikki einesruuat ja kunnon ruoka on paljon kalliimpaa.

Köyhä kansa joutuu ostamaan sitä mössöä ja ylipaino on taattu! Mitä vähemmän hiilareita, sen kalliimpaa on.

Vierailija
18/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko olla ap:n kanssa samaa mieltä. Ja ennen kun kukaan huutelee alipainoseksi ruokanatsiksi, niin kaukana siitä. Ylipainoa on vaikka muille jakaa. Ja ihan omaa syytäni, en tunge vastuuta kauppojen tarjouksille. Liian helpoksi tehty kaiken paskan osto.

Vierailija
19/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 21:52"]

aaa, einekset koukuttavat. vähemmän aitoja raaka-aineita ja enemmän lisäaineita ja turhia koukuttavia aineita... einekset ei vie nälkää, joten niitä syödään enemmän, ja parempi business tehtaille.  

eineksien kilohinnat on korkeampia kuin raaka-aineiden, joten ne maksavat enempi, ovat laadultaan paskempia, ravitsevat vähemmän, koukuttavat enemmän ja lihottavat.    

[/quote]

Riippuu mitä eineksiä. Monet einekset ovat halvempia kuin raaka-aineet. Harva on edes niin hyvä kokki että mitään osaa tehdä. Ei ole mitään kammottavampaa kuin keskinkertainen kokki

Vierailija
20/28 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ylipainoisia oli lähinnä vanhemmissa ikäluokissa, mutta nyt jo teinit on yleisesti pulskia. Katsoin lukiolaisen luokkakuvaa ja monella, siis todella monella tytöllä läskimakkarat röllöttivät farkkujen vyötäröllä. Kuinkahan lihavia nykynuoret ovat keski-iässä? Kun ei se painon kurissapitäminen edes vaadi kovin paljon; pois vaan turhat hiilarit, kuten sokeri, leipä ja peruna, tilalle kasviksia ja hyvää rasvaa. Ja tietysti liikuntaa, se pitää aineenvaihdunnan kunnossa, vaikka sillä ei muuten painonhallinnassa kauheasti olekaan merkitystä. Paitsi että kun liikkuu kunnolla ja on lihasmassaa, niin sehän jo sinällään pitää kilot kurissa.