Työkaverini on ihastunut minuun
Tämä on todella imartelevaa, eikä sinänsä häiritse minua mitenkään. Ikävä kyllä olemme molemmat naimisissa tahoillamme, eikä tämä ihastus tule koskaan johtamaan suhteeseen.
En vain tiedä kuinka toimisin? Ottaisinko reilusti puheeksi asian vai antaisinko asian vain olla?
Hän ei ole aiheesta puhunut, mutta sen huomaa hänen puhetavastaan, eleistään ja siitä kuinka hän tahattomasti koskettaa välillä minua. Pelkään että muut huomaavat tämän ennen pitkää, elleivät jo ole huomanneetkin.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 09:15"]
Jos itse et halua hänestä mitään, niin etkö voi olla ihan tavallisesti noteeraamatta häntä enempää kuin muitakaan työkavereita?
[/quote]
Minä en myöskään ymmärrä, miksi asialla pitäisi sen enemmän omaa päätään vaivata. Käyttäydyt niinkuin ennenkin, kyllä se työkaverin ihastus siitä laantuu, jos on ihastunut. Itse ottaisin ehkä vähän enemmän etäisyyttä. Jos kokisin koskettelun epämukavaksi, niin sanoisin vaikka 'tsot tsot näpit irti, annetaan omien puolisoidemne hoitaa silittelyt'. Ihastukset kyllä laantuu, kun ei itse lähde mukaan leikkimään.
Olipa hauskaa löytää vanha ketju täältä.
Ongelma ei ole vielä ratkennut. Yritin ottaa etäisyyttä, mutta työpaikalla se on hankalaa.
Epäilen kyllä että muut tietävät tilanteesta, mutten ole sanallakaan vihjaissut asiasta. Olen yrittänyt käyttäytyä kuin en huomaisi asiaa.
En halua asiasta mitään skandaalia enkä halua nolata henkilöä enkä halua suhdetta hänen kanssaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:32"]
Olipa hauskaa löytää vanha ketju täältä.
Ongelma ei ole vielä ratkennut. Yritin ottaa etäisyyttä, mutta työpaikalla se on hankalaa.
Epäilen kyllä että muut tietävät tilanteesta, mutten ole sanallakaan vihjaissut asiasta. Olen yrittänyt käyttäytyä kuin en huomaisi asiaa.
En halua asiasta mitään skandaalia enkä halua nolata henkilöä enkä halua suhdetta hänen kanssaan.
Ap
[/quote]
Mitä töitä teet, kun noin tiukasti olette toisissanne kiinni? Etäisyyden ottaminen on ihan helppoa: älä mene syömään samaan aikaan/samaan pöytään, älä mene kahvitunnille samaan aikaan, tai jos menet, niin älä missään nimessä istu viereen. Älä juttele muutan kuin työasioita. Jos jotain puhutte isommassa porukassa omista asioista, niin kerro mitä teet miehesi kanssa yhdessä ja muista aina välillä mainita, miten onnellinen olet.
Ihastuminen voi kestää viikkoja, ei se mene päivissä ohi. Jos toinen pn sellainen, että kulkee perässä kuin koiranpentu, niin silloin voisin harkita asiasta puhumisesta kahden kesken. Tai äärimmäisessä tapauksessa puhuisin esimiehelle, josko voisi vaihtaa työvuoroja tms.
En ymmärrä mistä moinen dissaus. Työpaikoilla nyt varsin usein tapahtuu ihastumisia, kun ollaan paljon yhdessä. Minusta ap:n ei tarvitse tehdä mitään, mutta ei pidä tietysti rohkaistakaan. Jos vastapuoli ottaa asian puheeksi, niin sitten sinun täytyy ystävällisesti todeta, ettet ole kiinnostunut.
Kyllähän sen toisen osapuolen ihastumisen usein itse huomaa. Kerran eräs minuun työpaikalla ihastunut mies todellakin kävi seuraavissa firman juhlissa todellakin kiinni. Valitettavasti ei tahtonut uskoa ettei kiinnosta, joten jouduin olemaan tyly. Tämän miehen kanssa emme onneksi varsinaisesti tehneet töitä yhdessä, joten kiusallisilta tilanteilta vältyttiin. On näitä ollut muitakin vastaavia. Olen miehisellä alalla ja minuun nyt jostain syystä ihastutaan helposti.
Itse puolestani en kovinkaan herkästi ihastu, mutta kaksi kertaa on käynyt niin, että kun olen ensin huomannut toisen ihastuksen, olen pikku hiljaa alkanut lämmetä kyseiselle ihmiselle ja lopulta itsekin ihastunut. Toinen näistä tapauksista johti hyvään työtoveruuteen.Toinen on melko uusi tapaus ja tämä mies on oikeasti saanut minut hullaantumaan. Saa nähdä miten tässä käy. Varattuja ollaan molemmat. Toivon, että päädymme ystävyyteen, mutta ei mihinkään enempään.
Kysyisin näiltä ihmisiltä, jotka eivät usko työpaikkaihastuksiin, niin oletteko edes parisuhteessa? Jos, niin kai tekin puolisonne kanssa olette jossain vaiheessa ihastuneet toisiinne. Kun se nyt vaan on ihan normaalia, että joskus yhdessä työskentelevät ihmiset ihastuvat toisiinsa, kun ollaan paljon yhdessä. Joskus sitten valitettavasti tulee pettämisiä ja pahaa jälkeä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 21:55"]Voisin hyvin uskoa että hän kieltäisi kaiken pelastaakseen kasvonsa. Voisin olla noteeraamatta tuota mitenkään, mutta entä jos muut huomaavat? Mitä itse ajattelisitte jos teidän työpaikalla joku katsoisi toista rakastunein silmin toistuvasti? Voisin kuvitella että siitä lähtisi suhdehuhut liikkeelle.
[/quote]
No kyllähän sen helposti muutkin huomaavat, mutta myös sen, jos katseet ovat yksipuolisia, joten ei tuo varmaan sinun kannaltasi ole noloa, jos kerran itse et ole ihastunut. Muutama tapaus tulee mieleen, jossa kaksi ihmistä on katsellut toisiaan rakastuneen oloisina ja luultavasti muut ihmiset ympärillä ovat tajunneet tilanteen ennen kuin pariskunta itse. Nämä parit ovat myöhemmin päätyneet yhteen.
Kerropa ap sitten mistä löysit järkevämpää keskustelua. Olen itse yrittänyt aloittaa keskustelua samantyyppisestä asiasta, mutta ilmeisesti tämä palsta on täynnä sotanorsuja, joihin ei kukaan koskaan ihastu, joten eivät pidä mahdollisena, että tällaista taphtuisi muillekaan. Ehkä sitten uskovat, kun mies pettää työkaverin kanssa. Joka tapauksessa olisi mukava keskustella vastaavissa tilanteisssa olleiden kanssa, koska ihastumiset tuovat työpaikalle aina tietynlaisia jänniteitä, mutta täältä ei näöytä löytyvän vertaistukea.
Laitoin viestin kaverifoorumilleni.
Tällä palstalla ihastuminen = pettäminen. Pettäminen taas = suurin mahdollinen synti.
Jostain syystä ajattelin löytäväni täältä vinkkejä tilanteeseen paljastamatta liikaa itsestäni tai työkaveristani. Ei onnistunut.
Minuun ihastutaan myöskin helposti. Yleensä riittää kun vain käyttäydyn normaalisti, mutta tässä tapauksessa ihastus näyttäisi vain syventyneen.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:45"]
Kerropa ap sitten mistä löysit järkevämpää keskustelua. Olen itse yrittänyt aloittaa keskustelua samantyyppisestä asiasta, mutta ilmeisesti tämä palsta on täynnä sotanorsuja, joihin ei kukaan koskaan ihastu, joten eivät pidä mahdollisena, että tällaista taphtuisi muillekaan. Ehkä sitten uskovat, kun mies pettää työkaverin kanssa. Joka tapauksessa olisi mukava keskustella vastaavissa tilanteisssa olleiden kanssa, koska ihastumiset tuovat työpaikalle aina tietynlaisia jänniteitä, mutta täältä ei näöytä löytyvän vertaistukea.
[/quote]
Ihastuminen on täysin normaalia eikä sille mahda mitään. Se menee kyllä aikanaan ohi. Turha asian puheeksi ottaminen on vain noloa.
Onko sinulla ap tarkoitus nolata tämä henkilö, vai haluatko vain että tästä tulee iso puheenaihe työpaikallasi. Että kaikki nyt varmasti huomaisivat että sinuun on joku ihastunut.