Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaappi tyhjenee vauhdilla kesälomalla.

Vierailija
17.06.2014 |

En muistanutkaan, miten rasittavaa tää kesäloman ruokahuolto on! Vaikka raahaa kassikaupalla ruokatarvikkeita ja maitoa kotiin, niin viimeistään kahden päivän päästä kaapissa "ei ole mitään".

Laitan aina vähintään kahden päivän satsin yhtä ruokalajia ja yritän keksiä edullisia ruokia, kuten keittoja ja uuniruokia, mutta kyllä sitä rahaa uppoaa kauppaan niin että hirvittää. Eikä meitä ole kuin 2 aikuista ja 13v tyttö ja 10v poika.

Mitä riittoisia ja edullisia ruokia laitatte kesälomalla? Onneksi kohta saamme perunat, sipulit yms omasta takaa. Tuo kaupassa ravaaminen rassaa siksikin, että lähimpään pikkukauppaan on 10km ja isompiin 20km.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:30"]

Suunnitele ruokalistat etukäteen, pysykää niissä. Ennakointi auttaa.

- kananmunaa

- kalaa

- tonnikalaa

- lihaa

- jauhelihaa

- kasviksia

- makkaraa

- nakkeja

- äyriäisiä

Näitä sitten erilaisten lisäkkeiden kanssa eri muodoissa; uunissa, grillattuna, keitona, haudutettuna, pizzana, pastakastikkeena, wokkina

Leivo itse pannaria, sämpylöitä, lettuja. Pidä siis kaapissa koko ajan jauhoja, munia, sokeria, voita.

Yllättäen huomaatkin, että ruuat tulevat halvemmiksi, ostat kaupasta vain tarpeellisen ja saat kaiken rittämään pitkään. Olen nähnyt ja kokenut tätä vuosien varrella monet kesät. Parhaimmillaan kotona on ollut 7 lasta ja 2 aikuista.

[/quote]

Anna nyt samantien esimerkki, vaikka tämä kuluva viikko. Millainen ruokalista teillä on, juhannus mukaan lukien?

Vierailija
2/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isompi satsi kerralla kun käyt. Minä käyn kerran viikossa ruokakaupassa ja silloin menee 120-160€ ruokaan. Mutta eipä tarvii joka päivä ravata kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Eilen tein lasagnen ja siitä ei riitä koko perheelle enää lounaaksi. Tänään siskonmakkarakeittoa. Mökillä ruokalasku vielä tuplaantuu.

Vierailija
4/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Teen paljon keittoja ja laatikkoruokia. Maitoa saa kantaa jatkuvasti kaupasta. Pitää alkaa sämpylöitä valmistaa itse seuraavilla vapaapäivillä. Kunnon satsi pakastimeen.

Vierailija
5/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitele ruokalistat etukäteen, pysykää niissä. Ennakointi auttaa.

- kananmunaa

- kalaa

- tonnikalaa

- lihaa

- jauhelihaa

- kasviksia

- makkaraa

- nakkeja

- äyriäisiä

Näitä sitten erilaisten lisäkkeiden kanssa eri muodoissa; uunissa, grillattuna, keitona, haudutettuna, pizzana, pastakastikkeena, wokkina

Leivo itse pannaria, sämpylöitä, lettuja. Pidä siis kaapissa koko ajan jauhoja, munia, sokeria, voita.

Yllättäen huomaatkin, että ruuat tulevat halvemmiksi, ostat kaupasta vain tarpeellisen ja saat kaiken rittämään pitkään. Olen nähnyt ja kokenut tätä vuosien varrella monet kesät. Parhaimmillaan kotona on ollut 7 lasta ja 2 aikuista.

Vierailija
6/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän lohduttautua sillä, että tämä tulee silti paaaljon halvemmaksi kuin viikon kotimaanturnee, jolloin pitäisi kaikki ateriat syödä ravintoloissa. Meillä on nyt sellainen vuosi, ettemme voi lähteä mihinkään. Ap.

Vierailija
7/7 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen! Kyllä, yritän ennakoida ja teen ruokalistoja tarjousten ja muun perheen toiveiden mukaan, eli jokainen saa ehdottaa yhden ruokalajin.

Raparperipuskaa on hyödynnetty ja tehty kiisseliä ja paistoksia, pannukakku ja letut ovat myös kivoja herkkuja. Pian saadaan myös mansikoita suoraan pellolta.

Ap