Miksi ihmiset ovat niin tyhmiä että lahjoittavat ilmaiseksi vaatteita kierrätykseen ja kaupan yrittäjä käärii itse niistä voitot?
Kommentit (55)
Ootko ikinä käyttänyt toria tai jotain fb-kirppiksiä? Niiden kaikkien pihien perheenäitien kanssa jankuttaminen ei oo sen parin euron arvoista minkä jostain lumpusta saat.
Juuri joku kirjoittaa Savonlinnan pusksradiossa tästä samasta, että miksi ei ole vaihtokirpparia eli minne voisi viedä ja ottaa ilmaiseksi.
Asia äkkiä ajateltuna voi kuulostaa hyvälle, mutta ei toimi käytännössä.
Lopulta kaikki huono roina olisi jäljellä ja sen kaatopaikalle vieminen maksaa.
Millä katetaan kulut, kuten sähkö, vesi, vuokra ja palkat jos ei saa tuotteista rahaa?
Vähän naivi ajatus tai sitten vihervasemmistoa.
En tue orjatyötä. Annan suoraan apua vähävaraisille.
Vierailija kirjoitti:
Se on hienoa ja varsinkin jos tiedät oikeasti apua tarvitsevat.
Tiedän naisen joka haalii Facebookissa ilmaiseksi tavaraa ja myy ne. Käy töissä ja asuu omakotitalossa sekä lapset kulkee merkkivaatteissa.
Tämä nainen kertoo sen olevan hänen harrastus, mutta kummasti kerjää ilmaiseksi niitä tavaroita antaen itsestään köyhän kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri joku kirjoittaa Savonlinnan pusksradiossa tästä samasta, että miksi ei ole vaihtokirpparia eli minne voisi viedä ja ottaa ilmaiseksi.
Millä katetaan kulut, kuten sähkö, vesi, vuokra ja palkat jos ei saa tuotteista rahaa?
Vähän naivi ajatus tai sitten vihervasemmistoa.
Tanskassa tuo toimii, ne järjestää siellä jokaisella paikkakunnalla vaihtotoreja. Kaikki tuomiset ja viemiset punnitaan ja kirjataan ylös. Jäljelle jos jotain jää, se punnitaan ja lahjoitetaan sikäläisille kierrätysyrityksille. Mut tanskalaiset ovakin lupsakkaampaa sakkia eivätkä niin kateellisia kyräilijöitä kuin armaat suomalaiset.
En jaksa miettiä rättien hintoja, laitella niitä,tarjolle sinne ja tänne ja tavata typeriä ihmisiä vaatimassa alennusta. Paljon helpompaa heittää ne kierrätykseen. Varastojakaan ei ole säilytellä kaiken maailman roinaa ja rättejä, en halua olla mikään hamstraaja.
Ei minua haittaa, jos joku saa voittoa minun vanhoista vaatteista. Sitäpaitsi palkat, vuokrat, kuljetukset eivät onnistu ilman tuloja. roskikseen on epämielyttävää laittaa , jos vaate hyvä, mutta itse ei enää käytä.
Vierailija kirjoitti:
Viekää niitä lastenvaatteita ja leluja sekä askartelutarvikkeita sekä kirjoja päiväkoteihin. On parempi viedä sinne ehyet ja puhtaat. Tulee tarpeeseen.
Mihin päiväkodissa tarvitaan läjäpäin vaatteita? Eikö lapsilla ole omat vaatteet päällä ja varavaatteet repussa.
Ilolla vien itselleni tarpeetomat hyvät vaateet ja astiat Fida tai pelastusarmeja.Saan kaapitilaa ja en suinkaan täytä niitä uudellen.Tosin minulla ei arabia,teema ymm.vein kuitenkin kauniita teekuppeja,kuin kahvikupeja.Kuin 6 syvää ja matalaa lautasta.Jätin yksin asuvana kaikea vain 4kpl.Siis lautasia ymm.Mukista voi hyvin kahvin tai teen juoda.Sama asia koski liinavaateita pyyhkeitä ymm.Mutta ukin tavalaan ja tyylillä.Haluan vain minimoida kaiken.Vanhan ihmisenä.
Minä olen köyhä enkä osta vaatteita kuin kerran vuodessa ehkä kaksi uutta puseroa, mutta kaapit pursuilee silti lapsen ja omia vaatteita joilla ei ole mitään virkaa. Pääasia on että pääsen niistä eroon. Ei ole energiaa alkaa myymään tai pitää kirpparipöytää, kun kuitenkaan suuriosa jäisi myymättä.
En ole rahan ahne vaikka rahalle olisi tarvetta. Siinä se syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän naivi ajatus tai sitten vihervasemmistoa.Tanskassa tuo toimii, ne järjestää siellä jokaisella paikkakunnalla vaihtotoreja. Kaikki tuomiset ja viemiset punnitaan ja kirjataan ylös. Jäljelle jos jotain jää, se punnitaan ja lahjoitetaan sikäläisille kierrätysyrityksille. Mut tanskalaiset ovakin lupsakkaampaa sakkia eivätkä niin kateellisia kyräilijöitä kuin armaat suomalaiset.
Tanskassa voi olla myös parempi suodatin ihmisillä mitä viedään kirpputorille.
Yllättävän suuri osa lahjoituksista on kaatopaikalle vietävää ja sekin aiheuttaa kuluja turhaan järjestöille, kun jokainen voisi itse laittaa roskat roskiin.
En tiedä mitä ajattelee lahjoittaja joka tuo likaista ja rikkinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hienoa ja varsinkin jos tiedät oikeasti apua tarvitsevat.
Tiedän naisen joka haalii Facebookissa ilmaiseksi tavaraa ja myy ne. Käy töissä ja asuu omakotitalossa sekä lapset kulkee merkkivaatteissa.
Tämä nainen kertoo sen olevan hänen harrastus, mutta kummasti kerjää ilmaiseksi niitä tavaroita antaen itsestään köyhän kuvan.
Tollasia ahneita pihejä on maailma täynnä.
Ikäviä ihmisiä. Mikään ei riitä mutta mistään ei itse maksettaisi vaikka rahaa on.
Mistähän on pumminut lapsilleen merkkivaatteet.
Harvoin näkee että tollasia ihmisiä olis muissa kuin hyvätuloisissa.
Onko se sitten kauppiasverta vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän naivi ajatus tai sitten vihervasemmistoa.Tanskassa tuo toimii, ne järjestää siellä jokaisella paikkakunnalla vaihtotoreja. Kaikki tuomiset ja viemiset punnitaan ja kirjataan ylös. Jäljelle jos jotain jää, se punnitaan ja lahjoitetaan sikäläisille kierrätysyrityksille. Mut tanskalaiset ovakin lupsakkaampaa sakkia eivätkä niin kateellisia kyräilijöitä kuin armaat suomalaiset.
Tanskalaisetko lupsakkaampaa sakkia kuin suomalaiset, no eivät todellakaan ole.
Siellä nimenomaan niitä ylimielisiä kyräilijöitä ollaan.
Tiedän kun tätini eli Tanskassa ison osan elämäänsä ja aina kirosi tanskalaisten luonnetta... ;DDD
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän hankalaa itse perustaa kauppa, jotta saa myytyä pari kassillista likaisia vaatteita, helpommalla pääsee, kun antaa ne vaan pois
Likaisia? 😬🙄
- Kysyn mieheltä