Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat niin tyhmiä että lahjoittavat ilmaiseksi vaatteita kierrätykseen ja kaupan yrittäjä käärii itse niistä voitot?

Vierailija
22.08.2021 |

Eikö järki päätä pakota?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekää niitä lastenvaatteita ja leluja sekä askartelutarvikkeita sekä kirjoja päiväkoteihin. On parempi viedä sinne ehyet ja puhtaat. Tulee tarpeeseen.

Päiväkotiin vaatteita? Juu-ei. Muutamat varavaatteet siellä on mutta ei ne niitä riepuja riesakseen halua.

Vierailija
22/55 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille vaatteille sitten pitäisi tehdä?

Ei hirveästi kiinnosta nähdä vaivaa jonkun muutaman euron takia.

Roskakoriin

Miksi?

Siksi kun ne mitä lahjoitatte hyväntekeväisyyteen niin siellä on välistävetäjiä jotka ottaa parhaimmat itselle myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin vaatteita, mutta muuta tavaraa pienellä yrittäjäeläkkeellä oleva tuttuni ottaa ilmaiseksi vastaan ja myy edullisesti. Hän haluaa olla ihmisten ilmoilla, eikä hänellä yrittäjävuosinaan ollut aikaa eikä kiinnostustakaan harrastuksille, joita voisi nyt jatkaa, joten kun hän sai vuokrattua edullisesti jo ennen koronaakin kauan tyhjillään olleen liiketilan, laittoi liikkeen pystyyn. Ei siitä mitään tienestiä oikeastaan tule vuokran, sähkölaskun ja verojen jälkeen, mutta onpahan paikka missä tavata ihmisiä, yksin ollessa katsoa vaikka tv:tä niin kuin tekisi kotonakin. Hienoa on, että sekä tavaroistaan helposti ja nopeasti eroon pääsevät kuin niitä ostavat ihmiset ovat tyytyväisiä palveluun.

Vierailija
24/55 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lahjoitan kirkon kirpparille kaiken tarpeettoman. Toimii vapaaehtoisvoimin ja rahat menee mm. kodittomille.

En tiedä, onko Suomessa tällaisia kirppareita.

On paljonkin vastaavia eri tahojen. Mutta tuommoisia aloittajan kuvaamia ei kyllä ole.

Vierailija
25/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyöpaikka

Vierailija
26/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tajua näitä vanhan tavaran myyjiä. Kuka jaksaa nähdä sen vaivan, että saa killingin sieltä ja toisen täältä? Eroon vaan turhasta kamppeesta mahdollisimman helposti.

Vierailija
27/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa pelastusarmeijan keräykseen, ei lahjoituksilla rahastavalle firmalle

olen ollut pelastusarmeijan kirppiksellä hommissa eikä ne mitään ilmaiseksi anna. ennemmin heitetään roskiin kuin annetaan ilmaiseksi, ihan hyvää tavaraa. sitä kun tulee niin paljon.ja täydellä palkalla olevat työntekijät vievät ilmaiseksi niinkuin esimieskin. en huonommassa paikassa ole koskaan työskennellyt. uskovaisia töissä siellä ei ole.

Vierailija
28/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirppareilla, joissa tuotto lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen tai lähetystyöhön.

Vierailija
29/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskakoriin

Nämä käyttökelpoisen tavaran roskiin heittäjät on kyllä ihmisryhmä, jota en ymmärrä lainkaan. Ei jakseta myydä eikä toisaalta laittaa kierrätykseen, koska joku voisi silloin saada ilmaista tavaraa? Mieluummin laitetaan haaskuuseen kaatopaikalle kuin annetaan ilmaiseksi. Ei mitään järkeä tuossakaan.

Vierailija
30/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskakoriin

Miksi?

Siksi kun ne mitä lahjoitatte hyväntekeväisyyteen niin siellä on välistävetäjiä jotka ottaa parhaimmat itselle myyntiin.

Parempi että kukaan ei saa mitään kuin se, että JOKU MUU (herra paratkoon) kuin minä saa jotain?

Tuollaiset ihmiset ovat yksi iso syy siihen, että yhteiskunnassa ja kaikkialla muuallakin asiat ovat aivan hanurista.

Vierailija
31/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskakoriin

Miksi?

No mitä sitten?

Vierailija
32/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskakoriin

Miksi?

Mieluummin välistävetäjille, kuin kaatopaikoille.

Vierailija
33/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, jos joku "panee rahoiksi" mun kierrätykseen viemillä tavaroilla. Itse haluan vain päästä niistä eroon helposti ja mieluiten ilmaiseksi. Ei ole multa pois, jos joku niillä vielä ansaitsee jonkun euron. 

Vierailija
34/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparipöydän vuokra voi olla korkeampi kuin kledjuista saadut tulot. Vaikka vaate olisi maksanut lähes satasen, harva maksaa siitä kirpparilla kymppiä enempää, sillä jostain löytyy sama vaate halvemmalla. Jos haluaa vaatteet myydyksi, ne täytyy hinnoitella todella alas. 

Netissä jos yrittää myydä, sama juttu. Lisäksi tuote täytyy ehkä postittaa tai ostajan täytyy se hakea, molemmat vaikuttavat hintaan. 

Vaatteiden arvo ei vain ole nykypäivänä niin korkea, että niitä myymällä saisi edes omiaan takaisin. 

Vierailija
35/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos käyttää saman ajan työssäkäymiseen, kuin vaatteiden myymiseen saa enemmän rahaa. Vaatteiden myynnissä on kuitenkin sen verran iso vaiva ja saa kuitenkin aika vähän rahaa vaivaan nähden, että me viedään mieluummin vaan kierrätyskeskukseen ilmaiseksi.

Vierailija
36/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa vaivaa. Av, yv, mittaatko?

Vierailija
37/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosikausia vienyt vaatteita roskikseen.

Vierailija
38/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tarvikkeita lahjoitan päiväkoteihin ja perhepäivähoitajille. Etenkin jälkimmäiset tarvitsevat usein, kun vanhemmilta unohtuu viedä varavaatteet.

Vierailija
39/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En halua heittää roskiin enkä alkaa itse myymään. Hyvä kun joku saa halpoja kuteita ja toinen toimeentulon.

Eikö näiden isojen ketjujen omistajat ole miljonäärejä?

Puhutko nyt käytettyjä vaatteita myyvistä ketjuista vai ketjuista jotka ottavat vastaan rikkinäisetkin vaatteet ja kierrättävät eri tavoin mm. eristeeksi? Jos jälkimmäisistä niin jotkut antavat alennuskupongin ko. kauppaan palkkioksi mutta voitto mitä tuosta kierrätyksestä syntyy vaatii niin suuria massoja tavaraa ettei yksittäinen ihminen sellaista määrää kauppaan tuo ja näillä muutamilla säkeillä joita ihmiset lahjoittavat on kierrätysmateriaalina arvoa ehkä joitain senttejä eikä sellaisen jakaminen yksinkertaisesti ole siitä syntyvän vaivan arvoista.

Vierailija
40/55 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako päiväkodit pelejä ja kirjoja nyt korona-aikaan? Kirjastot eivät ainakaan ota kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi