Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi häiriköi tunnilla..

Vierailija
19.09.2014 |

Jos 8 v poika häiriköi koulussa tunnilla usein. Miten saa loppumaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vanhempi vai opettaja? Kumpikin voi tehdä monenlaista. Esimerkiksi kysyä lapselta, miksi toimii näin ja sopia seuraamuksista , jos ei lopu.n Kannattaa kunnioittaa lapsen ajattelua ja älyä ja vastuuttaa häntä.

Vierailija
2/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:41"]Oletko vanhempi vai opettaja? Kumpikin voi tehdä monenlaista. Esimerkiksi kysyä lapselta, miksi toimii näin ja sopia seuraamuksista , jos ei lopu.n Kannattaa kunnioittaa lapsen ajattelua ja älyä ja vastuuttaa häntä.
[/quote]Äitipuoli olen. Lapsi asuu äitisä luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:33"]Jos 8 v poika häiriköi koulussa tunnilla usein. Miten saa loppumaan?
[/quote]Lisään viel, läksyt tekemättä kirja ja kynät puuttuvat. Kun lapsi on luonamme, huolehdimme että tekee sovitut läksyt, asuu kaukana. Isä soittelee myös usein. Onko normaalia että kynat, kirjat ja läksyt unohtuvat?

Vierailija
4/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, läksyt unohtuvat, kynät ja kirjat. Mutta meidän vanhempien pitää tuota vahtia vielä 8v kohdalla, kaikki sen ikäiset eivät vielä osaa huolehtia yksin noista.

Vierailija
5/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon voi hirveästi tehdä. Jos epäilet, että lähivanhemman luona ei ole kaikki hyvin, niin kannattaa lapsen isän kanssa keskustella lasuilmoituksen vaihtoehdosta. Tai yrittää, että lapsi muuttaisi teille, jossa saattaisi olla paremmat eväät lapsen kasvatukseen. Sinä itse et voi tehdä oikein mitään muuta asialle, kun et ole vanhempi, eikä lapsi asu pääasiassa teillä.

Vierailija
6/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:56"]Eipä tuohon voi hirveästi tehdä. Jos epäilet, että lähivanhemman luona ei ole kaikki hyvin, niin kannattaa lapsen isän kanssa keskustella lasuilmoituksen vaihtoehdosta. Tai yrittää, että lapsi muuttaisi teille, jossa saattaisi olla paremmat eväät lapsen kasvatukseen. Sinä itse et voi tehdä oikein mitään muuta asialle, kun et ole vanhempi, eikä lapsi asu pääasiassa teillä.
[/quote]Niinpä. Rankkaahan se olisi. Lapsi jotenkin niin häiriköivä. Vaikka kuinka juttelee ei mene perille.:( ikävää

Vierailija
7/7 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:56"]

Eipä tuohon voi hirveästi tehdä. Jos epäilet, että lähivanhemman luona ei ole kaikki hyvin, niin kannattaa lapsen isän kanssa keskustella lasuilmoituksen vaihtoehdosta. Tai yrittää, että lapsi muuttaisi teille, jossa saattaisi olla paremmat eväät lapsen kasvatukseen. Sinä itse et voi tehdä oikein mitään muuta asialle, kun et ole vanhempi, eikä lapsi asu pääasiassa teillä.

[/quote]

Niin paitsi että... Eipä se aina kahdeksanvuotiaan kohdalla unohtelut kerro huonoista kotioloista. Jotkut nyt vaan on sellaisia. Itse olen töissä lastensuojelussa ja olen yksinhuoltaja. Mulla on 8-v poika. Kotiolot ovat normaalit. Mutta lapsi nt vaan on tuommoinen toheltava jääräpää. Viime vuonna unohtelut ja muiden härnääminen oli jatkuvaa, ja siitä puhuttiin puhuttiin puhuttiin, minä, opettaja ja kuraattori. Tunnen lapseni ja tiedän, että hän on helposti provosoituva, osittain ongelmat johtuivat siitäkin. Ja kyllä, unohtelut olivat minun mokaa. Vuorotyön takia poika on ajoittain hoidossa mummollaan, ja mummoa oli helpompi huijata "joojooläksyttehty" vaikka ei ollutkaan. Noh, nyt tuntuu että kelkka on kääntynyt/kääntymässä. Ikää ja järkeä on tullut. Ja poikaa tosiaan vastuutettu, niinkuin edellä joku muukin ehdotti. Ja oon muistanut nyt joka kerta kiittää kun hommat hoituu hyvin. Ja poikalapsikin tykkää että sanotaan rakastaminen. Meillä on aina ollut hellittelyä ja hassuttelua, mutta nt oon muutamaan kertaan oikein muistanut sanoa, että rakastan poikaa. Eka vastaus oli, että "ai jaa". Ja nt hän sanoo sen minullekin takaisin.

Kasvaminen nyt vaan joskus on hieman hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi