Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimatoimiston työtarjoukset

Vierailija
19.09.2014 |

Olen ollut työtön vasta pari kuukautta (paitsi että olen tehnyt tänäkin aikana sijaisuuksia, melkein puolet työttömyysajasta). TE-toimisto lähettää s-postissa työtarjouksia, jotka ovat puhelinmarkkinointyötä, eivät siis oman alan työtä. Kaikki työ on arvokasta, mutta minä kyllä aion jatkaa sijaisuuksien tekemistä, koska niitä ihan selvästi on ainakin silloin tällöin tarjolla. Sitä kautta uskon pidempiaikaisen työpaikan löytyvän. (Näin on käynyt ennenkin, että sijaisuudet työpaikan poikineet.) En mene puhelinmarkkinointityöhön käyttämään sitä aikaa, jolloin voin oman alani sijaisuuksiakin tehdä. Onko tässä jokin karenssiuhka? Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ehdottamaan paikkaan ei suinkaan ilman muuta valita minua. Vai kuvitteleeko joku teistä olevansa ainoa, joka on sen tarjouksen saanut? Voi joku joskus ollakin, jos on esim. paikkakunnan ainoa työtön kätilö ja siellä tulee MOL:n kautta kätilö hakuun. Mutta ne "tarjoukset" ovat todella kopioita MOL:n sivulla olevasta ilmoituksesta, ei sen kummempaa. Vai onko tukityöopaikoista jotain muuta?

Ehkä aloittaja on tehnyt työnhakusuunnitelmansa (vai mikä se nyt onkaan) sen verran huolimattomasti, että sinun katsotaan olevan te-toimiston tekemien työtarjousten varassa. Mutta ei se sitä merkitse, että sinä et saisi ihan itse omatoimisesti hankkia töitä. Ilmoita nyt vaan tekeväsi töitä kaiken aikaa omalla alallasi ja kerro, että jatkossa tulet työllistymään siellä pitemmäksi ajaksi.

Jotain kummallista tuossa nyt on, sillä ei ne tarjoukset sähköpostissa tule.

Vierailija
22/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, lue tämä. Ilmeisesti puhelinfirmat kiusaavat nyt työttömiä sähköpostitse:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12563984

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme