Juotteko vihreää teetä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Juon. Aamulla mustaa, päivällä vihreää. Vihreä tee on hyväksi mun kaltaiselleni ihmiselle, jolla hb on helposti alhainen.
Mutta moni tekee vihreän teen liian kuumaan veteen tai hauduttaa sitä liian pitkään, jolloin siitä tulee pahaa.
Miksi vihreä tee on hyväksi, jos on alhainen hb? Kiinnostaa, koska minullakin on.
Minä en mutta kyllä sitten ja ihan hyvä.
Juon sitäkin. Myös mm. kahvia, mustaa teetä, ja yrttiteetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon. Aamulla mustaa, päivällä vihreää. Vihreä tee on hyväksi mun kaltaiselleni ihmiselle, jolla hb on helposti alhainen.
Mutta moni tekee vihreän teen liian kuumaan veteen tai hauduttaa sitä liian pitkään, jolloin siitä tulee pahaa.
Miksi vihreä tee on hyväksi, jos on alhainen hb? Kiinnostaa, koska minullakin on.
Ei se sinänsä vaikuta hemoglobiiniin, mutta ei myöskään estä raudan imeytymistä kuten kahvi ja musta tee. Tanniinit heikentävät raudan imeytymistä. Kannattaa selvittää, mitkä heikentävät raudan imeytymistä ja mitkä edistävät sitä.
En. Siitä tulee huono olo. Ja on se pahan makuistakin.
Ei se 80 asteinen vesi auta. Kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli lopettaa teen juonti, koska etuhampaat mustuivat.
Minä kävin juuri valkaisemassa ja vuoden päästä taas jos on tarve. Pillillä juominen myös auttaa ettei hampaat tummu. Itsellä taas unohtunut, valkaisun jälkeen join useamman viikon pillillä kahvin, teen ,kolan ym mutta nyt unohtunut. ap
Kyllä, päivittäin jo 25 vuoden ajan. En voisi olla ilman. Tykkään mausta ja nautin sivuvaikutuksista( hyvä kuulas iho, paino pysyy kurissa bmi 19,hyvä vastustuskyky ja terveys)
Vierailija kirjoitti:
green tea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo koska se maistuu kuselta.
Juu ei tämä kyllä hyvää ole mutta terveyshyödyt ilmeisen hyvät. Kuten myös valkoisessa teessä. En tiedä onko tällä ollut taikaa mutta 25kg lähtenyt viime joulukuusta, kun aloitin painon tiputuksen, join varmaan pari litraa vihreää teetä päivässä. Nyt taas ilmojen kylmettyä ihan kiva käpertyä peiton alle ja juoda tätä kusen makuista litkua.
Ei ole vihreällä teellä vaikutusta painon pudotukseen tuossa mittakaavassa. Eikä ainakaan mitään halpisteetä kannattaisi juoda kahta litraa päivässä, siinä kun voi olla seassa muutakin kuin teenlehtiä.
No just halpisteetä olen juonut ja juon nytkin. Mikä olisi sitten hyvä vihreä tee? Ei takuulla ainoastaan vihreän teen ansiosta ole tuo paino tippunut mutta rajuimman painonpudotuksen aikaan join paljon vihreää teetä, ehkä se auttoi vähän pitämään nälän tunnetta pois tms. ap
vanhakyynikko kirjoitti:
Tänään iltapäiväteellä oli teelehdistä haudutettua kiinalaista Oolongia, siis vihreää teetä.
Yleensäkin teelehdistä haudutettu tee on parempaa kuin pussiteen olemattoman pieneksi jauhettu teejauhe.
Nyt on menossa kolmen chai-pussiteen vertailu. Ikävän mauttomia verrattuna lehtiteihin.
Ikäviä uutisia heinäkuun lopulta: Teekauppa Mandragora on lopettanut toimintansa. Erittäin valitettavaa teeharrastajan mielestä.
Toisaalta, ei sitäkään hommaa hyväntekeväisyysmielessä tehdä jos tappiota tulee koko ajan.
Minulla on Oolong vielä kokeilematta, samoin pu-erh.
Kyllä juon ja runsaasti. Juon ”tavallisen” vihreän teen lisäksi myös matchaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni tajuaa että se vihreä tee haudutetaan maks. 80 asteessa? Aika harvalla taitaa olla lämpötilasäätöä vedenkeittimessään. Sitten kun kerran maistetaan sitä kiehuvalla vedellä pilattua teetä, niin haukutaan pahaksi ja kusen makuiseksi. Sitten juodaan vaan sitä mustaa liptonin litkua kun ei muuta osata eikä viitsitä yhtään ottaa asioista selvää.
Kiitos vinkistä. Olen ihmetellytkin miksi on niin pahaa ja juonut väkisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
green tea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo koska se maistuu kuselta.
Juu ei tämä kyllä hyvää ole mutta terveyshyödyt ilmeisen hyvät. Kuten myös valkoisessa teessä. En tiedä onko tällä ollut taikaa mutta 25kg lähtenyt viime joulukuusta, kun aloitin painon tiputuksen, join varmaan pari litraa vihreää teetä päivässä. Nyt taas ilmojen kylmettyä ihan kiva käpertyä peiton alle ja juoda tätä kusen makuista litkua.
Ei ole vihreällä teellä vaikutusta painon pudotukseen tuossa mittakaavassa. Eikä ainakaan mitään halpisteetä kannattaisi juoda kahta litraa päivässä, siinä kun voi olla seassa muutakin kuin teenlehtiä.
No just halpisteetä olen juonut ja juon nytkin. Mikä olisi sitten hyvä vihreä tee? Ei takuulla ainoastaan vihreän teen ansiosta ole tuo paino tippunut mutta rajuimman painonpudotuksen aikaan join paljon vihreää teetä, ehkä se auttoi vähän pitämään nälän tunnetta pois tms. ap
Eli olet korvannut välipaloja täyttämällä vatsasi nesteellä.
Kannattaa lukea vihreästä teestä esim täältä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sinänsä vaikuta hemoglobiiniin, mutta ei myöskään estä raudan imeytymistä kuten kahvi ja musta tee. Tanniinit heikentävät raudan imeytymistä. Kannattaa selvittää, mitkä heikentävät raudan imeytymistä ja mitkä edistävät sitä.
Vihreässä teessä on myös tanniineja ja polyfenoleja (onko tanniini polyfenoli?), jotka estävät raudan imeytymistä ja on jopa pahempi kuin kahvi ja musta tee. Pikaisesti googlaamalla löysin tuon tiedon. Onko sinulla laittaa jotain lähdettä, jossa olisi päin vastaista tietoa? Olisin iloinen, jos vihreä tee ei estä raudan imeytymistä sillä haluaisin juoda jotain teetä aamulla, vaikka otan silloin raudan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreässä teessä on myös tanniineja ja polyfenoleja (onko tanniini polyfenoli?), jotka estävät raudan imeytymistä ja on jopa pahempi kuin kahvi ja musta tee. Pikaisesti googlaamalla löysin tuon tiedon. Onko sinulla laittaa jotain lähdettä, jossa olisi päin vastaista tietoa? Olisin iloinen, jos vihreä tee ei estä raudan imeytymistä sillä haluaisin juoda jotain teetä aamulla, vaikka otan silloin raudan.
No ei ole, mulle joku th neuvoi ravintoasioissa, kun pyysin, joten näköjään hänellä olisi sitten väärää tietoa.
Muuten, Sideral on sellainen rautavalmiste, johon ei vaikuta se, millaisen ruuan kanssa sen ottaa.
Kyllä, lempparini on sencha-tee. tosiaan se 80 astetta riittää, muuten siitä tulee ihan kalanrasvan makuista, yök!
Keitän veden kiehuvaksi ja lisään sitten keittimeen kylmää vettä. Ihan riittävästi jäähtyy, joskus mittasinkin sen, nyt vedän vaan vapaalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, mulle joku th neuvoi ravintoasioissa, kun pyysin, joten näköjään hänellä olisi sitten väärää tietoa.
Muuten, Sideral on sellainen rautavalmiste, johon ei vaikuta se, millaisen ruuan kanssa sen ottaa.
En tiedä onko nuo pikaisesti googlaamani jutut miten hyviä lähteitä... Täytyy tuoton Sideraliin tutustua. Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota rautatabletti appelsiinimehun kanssa, älä teen. Pidä taukoa suuntaan tai toiseen niiden välillä. Jos tee kuuluu aamiaiseesi esimerkiksi voileipien kanssa, niin nauti siitä. Ota rautatabletti sitten vaikka klo 10 tai 11 c-vitamiinipitoisen juoman tai välipalan kanssa.
Tänään iltapäiväteellä oli teelehdistä haudutettua kiinalaista Oolongia, siis vihreää teetä.
Yleensäkin teelehdistä haudutettu tee on parempaa kuin pussiteen olemattoman pieneksi jauhettu teejauhe.
Nyt on menossa kolmen chai-pussiteen vertailu. Ikävän mauttomia verrattuna lehtiteihin.
Ikäviä uutisia heinäkuun lopulta: Teekauppa Mandragora on lopettanut toimintansa. Erittäin valitettavaa teeharrastajan mielestä.
Toisaalta, ei sitäkään hommaa hyväntekeväisyysmielessä tehdä jos tappiota tulee koko ajan.