-@- Helmineuhat keskiviikkoon -@-
Kommentit (15)
Kirjoitusvirhekin sitten iski heti otsikkoon! Sen siitä saa kun silmät ristissä täällä näpyttelee.. x)
(Kirotusvihre otsikkoon ihan myötätunnosta [b]Minni[/b]ä kohtaan. ;) Ei o kiva ku joutuu turhaan herään ni aikaisin..)
[color=blue]Uusia tullu taas lisää, kivaa.[/color] [b]Tervetuloa![/b]
Mulla aamupala on kax kuppia kahvia ja Multitabs-nappi. Mun täytyy olla useempi tunti hereillä enne ku pystyy syömää mitn. Toisin oli alkuraskaudessa, sillo oli kiljuva nälkä jo herätessä.
[b]Mammutin[/b] saamat alustavat uutiset kuulosti hyvältä. Kyllä sillä [b]Vilpuska[/b]lla (ei saa ampua jos muistin väärin :)) on kaikki varmasti hyvin. *halaus*
Vajaa tunti ja neuvola. Kauheesti jännittää.. :| Ihan älytöntä sinänsä ku tää on ihan rutiinikäynti mutt ku oon kehränny itelleni jostain sellasen kauheen pelon ett mitn ei tuu kuulumaa ku aletaa kuunnella [size=2]♥[/size]ääniä. Ja kaikki johtuu vaa siitä ett liikkeitä ei o tuntunu samalla intensiteetillä ku viä jokunen viikko sitte ja ku tuo masu on ollu kipiä. Toivottavasti kaikki on kunnossa.. [b]bd öö[/b]
Tjah, se on mentävä kattomaan ett tytöllä on kaikki tarvittava koulupäivää varten. [b][color=purple]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv17+5/18+3)
Enpäs käynytkään eilen enää koneella eli kyssärin huomasin vasta nyt. Laryngiitti on kurkunpään tulehdus ja aika yleinen pikkulapsilla. Aiheuttaa sisäänhengitys vaikeutta ja ns.haukkuvaa yskää (kuulostaa tosi hassulta) alkaa yleensä yöllä, joten yö unet jäi tosiaan hiukan vajaaksi. Meillä onneksi aika lievänä et kostea yöilma ikkunasta hengitettynä auttoi ja pystyasento. Tänään mennään lääkäriin vielä korvat kurkaamaan kun on neidillä tuota nuhaa...ja ärtyisyyttä :o/
Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille;O)
calmus ja pikkuinen
Eipä ole tullut kirjoiteltua vähään aikaan, kun ei oikeen mitään ole tapahtunut. Ei ole mitään muita raskauteen viittaavia oireita kuin hienoinen mahan kasvu. Liikkeitä en tunne vielä ollenkaan, vaikka niin moni täällä jo tuntee, mutta kai ne sieltä ajallaan tuntuvat. Olisi vaan helpompi uskoa, että kaikki todellakin on hyvin, jos tuntuisi edes jotain. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä eli sitä odotellessa. Maanantaina alkaa tosin jo koulu. Kivaa! Edes jotain tekemistä. :)
Tervetuloa vaan kaikille uusille ja kolotuksien ja vihlontojen parissa kamppaileville tsempit! Itsellä vihlaisi tänään melko napakasti, kun olin mahallani sängyllä ja tuli aivastus.
Eipä tässä sen kummempia. Mennään tänään miehen kanssa katsomaan uutta, rakennusvaiheessa ja siis vielä täysin keskeneräistä, asuntoa. Ihanaa! Päästään ensi vuonna uuteen OMAAN yhteiseen kotiin. Nyt asutaan vielä miehen kämpässä. Ainiin, vaunutkin tuli sitten jo ostettua. Ihastuttiin täysin jo ensimmäisellä katsontakerralla Dorjaneihin, niiden ison koon takia (mies on parimetrinen ja minäkin yli 180 cm :)) ja nyt kun oli tullut uudet ihanat värit, niin pakkohan ne vaunut oli varata jo. Onneksi säilyttävät niitä siellä varastossa vuoden loppuun. Täällä vanhassa kämpässä, kun ei ole tilaa enää ollenkaan.
Noh, tulihan sitä asiaa tikustakin. :)
Aurinkoista syyspäivää helmiäisille!
Jolanda + koukkis rv 15+4
Ja sydän lyö pum pum pum
Eli neuvolassa kävin tänään ja siellähän se sydän jumpsutti.
Vahvasti kuulemma löi...
Kaikki oli ihan ok.
Kromosomiverikoe oli ollut ihan normaali ja nyt otettiin sitten se toinen verikoe, josta näkyy jotain munuaissairaus juttuja sekä muita häiriöitä.
Menenkin lääkäriin jo 2 viikon päästä. Lääkäri kuulemma saa päättää onko turvallista ottaa pahoinvointilääkettä lentokoneessa (vaikka terkkari tietsikaltaan katsoi ja luki ääneen, että ei pitäs olla mitään ongelmaa asian suhteen). Samalla lääkäri saa laittaa mulle lähetteen äitipolille, mun muiden ongelmien takia, että jo hyvissä ajoin lääkärit rupeis miettimään mikä on paras tapa synnyttää (silmälääkärit ja synnytyslääkärit yhdessä päättäävät varmaankin).
Seuraava neuvola vasta 17.10. mutta onneksi sitä ennen on rakenneultra 3.10.
Ja kun kerroin, että tunsin jo liikkeitä vasemmalla puolella masua, että siellä se vauva sitten oli ultrassakin, mutta nyt ei ole liikkeitä tuntunut enää. Niin terkkari sanoi, että on ihan normaalia, että voi tuntea jotain muljahduksia ja sitten menee pitkiä aikoja, että liikkeitä ei enää tunnukkaan. Ja tuumasi, että täällähän se vieläkin vasemmalla puolella masua on, kun sydänäänet rupesi jumpsahtelemaan.
[b]Aamupala:[/b] mulla kans oli vaihe, että aamupalaa piti saada heti, kun heräsi. Nyt ei ole niin kiire, mutta yleensä viimeistään ½h heräämisestä syön pari palaa leipää lisukkeineen, vettä ja Multitabs + Omega3. Kahvia tai teetä en voi juoda -> närästää ihan ilman raskauttakin.
Muistakaas mammat jumpata [b] lantiopohjanlihaksia [/b]. Itsellä tuppaa unohtumaan.....
Kedelig ja nyt viikot kohdallaan, kun terkkari merkkasi 15+2
Olen taustaillut, mutta en ole mukamas ehtinyt kirjoitella.
Onhan tässä pientä puuhaakin ollut, kun ensi la on sukulaistädin hautajaiset, sitten meillä on sellaiset elonkorjuujuhlat parin viikon päästä, ja kolmen viikon päästä kaverin polttarit.
Kaikki vaativat enemmän ja vähemmän tekemistä. Mutta ihan kivaa kotiäidille, että pitää käyttää välillä tuota päätäänkin.
Meillä on myös talon rakennus vielä hieman vaiheessa (ollaan asuttu kyllä jo pari vuotta), autotalli rakenteilla ja piha työn alla. Mun tekemisiö rajoittaa kyllä hieman toi esikoinen (10 kk), jota ei voi oikein päästää vapaasti ei-valmiille rinnetontille syömään kiviä ja kaikkea muuta kivaa.
Odotusaika on kääntänyt uuden sivun eli pahoinvointi on suurimmilta osi poissa., jee jee! Myös ylenpalttinen väsymys on hieman helpottanut. Että elämä voittaa.
Oltiin neuvolassa maanantaina, sydänäänet kuuluivat ja muutenkin kaikki ok. Ultra oli viikko sitten ja np arvo oli 1.2, hyvä niin.
Ultrassa määritteli laskutuksi ajaksi 1.3, mutta pysyn nyt täällä helmikuisten puolella silti. Esikoinen syntyi 2 viikkoa etuajassa, että jos tämäkin, niin sitten on reilusti helmikuinen.
-minni-: Meillä on ihan sama aamuisin, nukkuisin itse mielelläni pitkään. Ja onneksi pojukin nukkuu useimmiten yhdeksään, mutta joskus on noita 7 aamuja. Ja se päänsärky on todella kauhea. Yritä kestää!
Kysyit aamupalasta. Nykyään keitän molemmille puuroa, ruis-ohra tai riisipuuroa (kaura saa pojan oksentamaan). Sekana marjoja. Lisäksi teetä ja joskus pari leipää. Nyt malta odottaa aamuun asti, vielä vähän aika sitten piti käydä yölläkin syömässä, kun tuli niin paha olo.
Joskus syön myös puuron sijasta viiliä tai jugurttia myslin kera.
Niin ja et sä ole mitenkään yliaktiivinen. Kun odotin tuota esikoista, kirjoitin joka päivä. Nyt toi esikoinen vie aikaa niin paljon, että kun on se hetken oma aika, joskus nukun tai nautin kahvit rauhassa ja en olekaan koneella...Kuten nyt,
Maaret(ti): Miten neuvolassa meni?
Jolanda: Onnea uuden kodin metsästykseen. Mäkin ostin vaunut, kaksosten sellaiset. Että pääsevät molemmat kyytiin. Saa nähdä mitne yhteiselo sitten sujuu. Vaaville tuli mukaan kantokoppa.
Vaatteista oli myös puhetta. Huomaa kyllä, että masun seutu kiristää. Laihduin imetyksen ja lenkkeilyn ansiosta jonkin verran (nyt tullut jo + 6 kiloa !! siitä alhaisimmasta painosta). Annoin kaikki isot (koko 40-42) housut pois ajatellen, että en koskaan enää liho siihen kuntoon. No, nyt niille olisi käyttöä.
Mulla on parit vanhat farkut, joita en oikeatsaan pidä enää. Mietin, että vedän niistä lantio-osan pois ja korvaan resorilla. Siitä saa hyvät mammahousut. Mulla kun ei ole kuin yhdet mammahousut, muut oli lainassa viime kerralla. Ja lainaaja odottaa nyt myös itse, että niitä en nyt saa. Ja en millään kyllä viitsisi ostaa mitään.
Masutuubi on myös hyvä keksintö. Osta resoria jotain 20-25 cm (maksaa noin 3 euroa) ja siisti reunat (ei ole pakko). Se paidan ja housujen alle, niin peittää mahdollisesti esiin jäävän masualuuen. Tuolla sain monelle paidale ym. jatkoaikaa melkoisesti.
Mutta nyt päivätorkuille, kun poju vielä nukkuu. Hyviä vointeja kaikille!
T. Harju ja nimetön vielä 14+1 (tai vähän vähemmän ultran mukaan)
[color=steelblue]Kiitos kaikille tsemppauksesta taas kerran! Kyllä on mukava teidän kanssa keskustella, kun aina saa kannustusta jos on murheita!!![/color][color=blue]=[/color][color=violet] )[/color]
[color=green]Maaret(ti): En ammu, vaikka nimi ei ihan osunu.. Vilppu ent. Vili tuli Disneyn piirretystä, missä Hessulla on heinäsirkka, jonka nimi on Vilppu ja vanhempi poika tykästyi siihen nimeen niin, että haluasi ihan oikeasti antaa sen nimen vauvalle jos se on poika!!
Mulle se nimi ei ihan kolahda, joten kutsutaan nyt masukkia esikon mieliks Vilpuks...onhan se kyllä aika hauska nimi..[/color]
[color=maroon]Pomelo sinäköhän se olit, joka suomensi eilisessä pinossa mulle noita mittoja ja latinan sanoja..?! Kovasti kiitoksia! Taas ollaan viisaampia = )[/color]
..no niin, riisit paloi melkein pohjaan ja kun niitä lähdin pelastaan, niin katos ajatus, mitä piti kirjoittaa!
Omasta[color=brown][b]( . )[/b][/color]:sta sen verran, että neuvola-aika on ensviikon perjantaina ja sit pääsee kuulemaan ekaa kertaa [color=orangered]♥[/color]-äänet, mutta en pääsekään omalla paikkakunnalla kontrolliultraan, vaikka ne TAYSsissä sitä suosittelikin =( Neuvolantäti sanoi, että ei sitä mulle laita, koska siitä ei ole mainintaa siinä lapussa, mikä tuli sieltä TAYSsista..
En tiedä pitäiskö soittaa mua hoitaneelle kätilölle ja " kannella" tämän kylän touhuista jos se vaikka laittaisi tänne neuvolaan suosituksen siitä ultrasta..
Punktion jälkeen kun suositellaan muutaman viikon päähän tutkimusta!
mammutti ja Vilppu 15+5/16+2
Väsynyt käden heilautus täältä :)
[b]minni[/b],
koulutan
itseäni syömään aamupalaa.. eli jos saan syötyä, syön luonnonjugurttia, marjoja, esim. auringonkukan siemeniä ja kuitulisää :)
Lisäksi nappivarasto
dosetista
kohdasta " aamu" ;)
Kyllä, 28 vee ja dosetti käytössä. Helpotti huomattavasti kun on kuitenkin yli kymmenen tablettia otettava päivässä.
Mutta täytyy muistaa että ne ei ole lääkkeitä vaan vitamiineja :)
Laryngiitti
on kai kansankielellä " kuristustauti" (?) (korjatkaa jos olen väärässä),
Onko siitä olemassa kahta versiotakin?? " Valeversion" saa yleensä aisoihin kotikonstein. Vakavampi on sitten sairaalan osastoa.
Se on hengitystieinfektio mikä pahana aiheuttaa niin pahaa hengitysvaikeuttaa että lapsi alkaa
haukkua kuin hylje
:(
Serkun muksulla on se usein, se menee ohi kun tuulettaa huoneen viileäksi.
Toisen kaverin muksu piti viedä joskus ihan ulos saakka, onneksi oli talvi ja pakkanen ja meni ohi. Kävivät kyllä sairaalassakin kuitenkin, sen verran hurja oli.
Aaa..[b]Calmuksen[/b] perheessä laryngiitti. Juu se on hurja :/
Onneksi meni ohi :) :)
Neidille parantumista bd
[b]Uusista[/b] olen ihan pihalla, mutta toivotan tervetulleeksi silti !!! :)
[b]Jolanda[/b]lle tsempit asunnolle bd
Upea kuulla että [b]Kedelig[/b]illä kaikki ok :)
Ja hyvä että pääset lekurille.
Hyvä kuin muistutit noista [b]lantionpohjan lihaksista[/b] bd
Minäkin muistutan että muistakaa ottaa [b]Omega-3[/b]:sta ja hommata [b]mustaherukkaöljyä[/b] :)
[b](.)[/b] Kuitulisä on auttanut huomattavasti mahavaihvoihin. Ja todella tarkka ruokasyyni.
Odotan edelleen EU:n myöntämää " terveellisin ihminen" -palkintoa
(vitsi vitsi ;)
Wilson voi hyvin - päättelen siitä ettei mitään erikoista ole, edelleenkään. On äärimmäisen vaikeeta huomata olevansa raskaana, maha pullistelee toki, mut ei sekään paljoa.
Pieniä koputuksiakin tuntuu.. ehkä.. mun mielestä ;)
Esikoinen sairaana, tokaa päivää kotona.
Nukkunut nyt jo neljä tuntia ja jatkaa vaan. Ollut tosi kipeä :( Nyt parempana :)
Mulla hirrrrmuisesti töitä.
Terkkuija kaikille ja hyviä vointeja :)
Repo ja Wilson 14+3
Siellähän se [color=red][size=2]♥[/size][/color] jumpsutti, lähti kyllä mokoma pikkuihminen jatkuvasti karkuun ku yritettii kuunnella. Kauhia ku nyt jo aiheuttaa äidilleen harmaita hiuxia tämä ihmistaimi.. No, pääasia ett äänet kuulu, kivut on kasvukipuja (jälleen kerran), liikkeiden tuntuminen vaihtelee näillä viikoilla ja kaikki labranäytteet oli puhtaat. RR oli hyvä, hemppaa ei mitattu ollenkaa ku oli viimex " liian" hyvä ja painoa oli tullu 700gr. Kaiken kaikkiaan hyvä reisu. Seuraava aika neljän viikon päästä, soittaa saa jos jtn tulee.
On se vaan joka kerta yhtä liikuttavaa kuulla se jumpsjumpsjumps :' ) Ääniä toisesta maailmasta.. :)
[b]Kedelig[/b]illä oli myös hyviä neuvolakuulumisia, hieno juttu! =)
[b]Mammutti[/b], kyl mä viä opin muistamaan sen työnimen ennen helmikuuta.. =) Kiits, ku et ampunu mua! [color=green]--<--[/color][color=red]@[/color] =D
Nyt on hipsittävä ruuanlaittoon, nälkänen mies tulee kohta kotiin. [color=purple][b]Päivänjatkeita jälleen kerran Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/b][/color]
Maaret(ti) & örppis [color=red][size=3]♥[/size][/color] jne =)
Sen siitä saa ku yrittää kikkailla.. Höh.
No, kyl mä viä joku pvä saan tuon kukkasen onnistumaan kunnolla! =)
Nyt poisssssssssss [b]-------->[/b]
Oli ihan huippu tuo miten teet vanhoista housuistasi äitiyshousut -vinkki! Ei ole kyllä tullut itselle mieleenkään, enkä ole moista ennen mistään kuullut. Onpahan nyt ompelukärpäsen pureman uhriksi joutuneelle tekemistä, tykkään värkkäillä kaikkia ompelujuttuja...=) Ei kun kaappeja kaivelemaan ja huomenna kangaskauppaan!
Muuten ei uutta, joten mui mui!
kieppuli & nasu 15+3
[color=76EEC6]Missäs kaikki meidän helmikuiset on. Välillä täällä on niin kovasti juttelijoita.[/color]
[color=Magenta3]Mua vaivaa joku megasuurihyper väsymys. Ei kiinnosta mikään. Paitsi nukkuminen. En ole jaksanut edes kirjoitella kun tuntuu ettei mitään tapahdu... eikä siis tapahdukkaan. Odotustahan tämä on =)[/color]
[color=EE799F]Hyvää loppuviikkoa kaikille.
MyQ rv 17[/color]
[color=olive][b]Maaret(ti):[/b][/color] Ei se mitään, vaikka et nimeä muistaiskaan..nääs rakkaalla lapsellahan on monta nimeä!!
Mulla on mennyt ihan ohi muiden neuvolat ja ultrat ja ilmeisesti osa murheista, olen keskittynyt niin näihin omiin juttuihin..[color=violet]
*pyytää nöyrimmin anteeksi ja yrittää parantaa tapansa!*
[/color]
Kiva kuitenkin että olette saaneet hyviä uutisia..Niitä on aina mukava lukea!
Meillä on esikolla joskus muinoin ollut tuota samaista kurkunpään tulehdusta aina flunssan yhteydessä..
Ekalla kerralla lähdettiin keskellä yötä ensiapuun, kun poika ei saanut henkeä ja yskä oli todellakin HAUKKUVAA.. Mutta saatiin hyvät ohjeet sairaalalta ja sen jälkeen ollaan pärjätty ihan kotikonstein.
Aamupalaksi yritän syödä leipää ja toistaiseksi olen juonut kahvia, kun vielä ei närästä, mutta sekin aika todennäköisesti vielä koittaa, että kahvista on luovuttava.
Tänään sain kotiin hoitopöydän ja nyt on hankittava hoitoalusta ym. Ihan täpinöissäni sitä ihailen ja suunnitelen, mitä kaikkea pitää hoitopöydälle ostaa..
mammutti ja Vilppu
Tämä väsymys ja veto pois on kyllä kummallista! Uskoin kun jossain luki että viikon 12 jälkeen helpottaa... Oon ollu jotenki tosi väsyny ja " sisäänpäin kääntyny" , pohtinu kaikkia omia juttuja. Pelännytkin. Joutuu oikein muistuttaa että hei, kaikki on hyvin! Sit seuraavaks itkettää..! Onkohan nämä niitä tuplanaishormoneja jotka sit lupailee tyttöä?
Huomenna ollaan menossa ultraan + lääkärille, näkyisköhän sukupuoli? Masu on kasvanu sen verran että tänään 3 tuttua uteli että onkohan perheenlisäystä luvassa? Kivasti se nostattaa mieltä kun oudommatkin ihmiset huomaa. Mites teidän paino? Onko +/-? Ite en oo päässy takas siihen mikä ekalla nla-kerralla mitattiin, miinusta on vielä vähän. Silmät ei meinaa pysyä enää auki, lähtis iltapesuille. Toivottavasti tämä alakulo pian kohenee. Vai onko muilla " tämmöstä" ?
Ei sovi nää tällaset aamuheräämiset meikäläiselle. Poika vaan päätti herätä taas jo klo 07 (meillä ei siis mikään kiire minnekään, kun kotona päivät ollaan, joten yleensä aikasintaan klo 08 herätään), ja varmisti samalla ettei kukaan muukaan enää nuku.. *huoh* Päänsärky alkoi jo. =( No, toivottavasti tuo tyttö olis nyt jo parempi, eilen oli siis nuhan lisäks kuumetta ja kerran oksensikin.
[b][color=blue]calmus:[/b][/color] Joku muukin eilen jo tiedusteli samaa, mitä minäkin ihmettelen - mikä on
? Toivottavasti ei vakavaa..
[color=deeppink][b] ( . ) [/color][/b] Enää ei onneksi ole masukipuja! Kai ne oli vaan niitä kasvukipuja, vatsakin on kasvanut taas aikalailla. Jotkut normaalit stretchit menee viel jalkaan, mut kyl äippähousujakin jo käytän.
Nyt aamupalalle! Mitäs te muut popsitte aamuisin? Mulla yleensä pieni annos kaurapuuroa+kaupan valmis keittoa joukkoon, leipää ja mehua. =) Nii, ja sit tietty se multivita, joka vie yleensä pienen orastavan päänsäryn mukanaan - tätä päänsärkyä se ei varmaan enää vie mukanaan..
Minni & [color=teal]Mulperi[/color] 15+2