Prisman lastenvaateosastolla nähtyä, mitä mieltä olet?
Kuva kertokoon kaiken tarpeellisen:
Kommentit (43)
Mun tytär, joka on 10 v käyttää 146-152 cm vaatteita muuten, mutta alusvaatteet ovat kokoa pienempiää. Tyttärellä ei ole tarvetta vielä rintaliiveille, mutta kyllä hänellä on kavereita, joilla jo olisi, ja kaverit ovat samaa kokoluokkaa oman lapseni kanssa. Eli ihan hyvin voi olla, että 140 cm -koossa on tarvetta rintaliiveille.
Se kun ei aina mene niin, että pituus = vaatekoko. Omalla lapsellani tosiaan vaatteita on koosta 140 kokoon 164 ja kaikki ovat sopivia. Pituutta lapsella jotakuinkin 146-147.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]Kyseessä on topatut rintaliivit 140cm tytölle. Tuon pituinen on yleensä iältään n. 9-10-vuotias. ap [/quote] Itse olin tuon mittainen 12-vuotiaana ja olisin ilolla käyttänyt noita
[/quote]
Mäkin olin 12 vuotiaana ton pituinen ja aika rintavakin vielä.
Mitä liikkuu aikuisten päissä kun ne seksualisoi sellaisetkin asiat joissa sitä ei ole? Antakaa lastenne kasvaa ja lakatkaa saatana vaahtoamasta.
Kiitos lisätiedosta 11, 12 ja 13. Tuota en tullut ajatelleeksi. Eli ilmeisesti ovat joillekin tytöille ihan tarpeelliset. Ok. Toivottavasti niitä ei kuitenkaan valmisteta koossa 128, jonka kokoiset nuo alla olevat alushousut ovat.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]
Kyseessä on topatut rintaliivit 140cm tytölle. Tuon pituinen on yleensä iältään n. 9-10-vuotias.
ap
[/quote]
No mun 10v. tytöllä on jo hyvät rinnanalut. Topatut rintaliivit auttaa kun ne rinnanalut on arat ja kipeät. Mun pitää varmaan sitten ottaa ne lapselta pois? Sanoa että ei saa pitää vaikka ne mukavat onkin päällä.
Ei saisi tällaisia minun tyttäreni 9 - 10-vuotiaana. Selkeästi seksikkääksi tarkoitettu naisten malli, ei tytön.
Ne pikkarithan oli jotain 128 cm, ei kai niihin ollut rintsikoita sentään?
On kyllä oudon tukeva toppaus lasten rintsikoihin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]Kyseessä on topatut rintaliivit 140cm tytölle. Tuon pituinen on yleensä iältään n. 9-10-vuotias. ap [/quote] Itse olin tuon mittainen 12-vuotiaana ja olisin ilolla käyttänyt noita
[/quote]
Mäkin olin 12 vuotiaana ton pituinen ja aika rintavakin vielä.
Mitä liikkuu aikuisten päissä kun ne seksualisoi sellaisetkin asiat joissa sitä ei ole? Antakaa lastenne kasvaa ja lakatkaa saatana vaahtoamasta.
[/quote]
Mielestäni olen kirjoittanut aiheesta aivan asiallisesti. Ei tarvitse kiroilla, arvon kommentoija. Suosittelen hieman suodattamaan sanavarastoa niin saadaan aikaiseksi ihan rakentavaa keskustelua.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]Kyseessä on topatut rintaliivit 140cm tytölle. Tuon pituinen on yleensä iältään n. 9-10-vuotias. ap [/quote] Kyllä ne toppaukset tulee monella ihan tarpeeseen, sillä nännitjän ne lähtevät ensin turpoamaan ja toppaukset peittävät ne hyvin.
[/quote]
Siinä nännivaiheessa tuskin tarvitsee tuollaista isoa kuppia, pehmeä toppi lienee sopivin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]
Kyseessä on topatut rintaliivit 140cm tytölle. Tuon pituinen on yleensä iältään n. 9-10-vuotias.
ap
[/quote]
No mun 10v. tytöllä on jo hyvät rinnanalut. Topatut rintaliivit auttaa kun ne rinnanalut on arat ja kipeät. Mun pitää varmaan sitten ottaa ne lapselta pois? Sanoa että ei saa pitää vaikka ne mukavat onkin päällä.
[/quote]
Kysyin vain mielipidettä asiaan, arvon kommentoija. Kun kysyn sinulta mitä mieltä olet vaniljajäätelöstä, tarkoittaako se, että vaadin sinua heittämään pois kaiken vaniljäjäätelön, mitä sinulla on pakastimessasi?
ap
Jep, tuossa on nyt selvästi rintojen kokoa korostava iso kuppi, johon jää valtavasti tyhjää jos pelkkien nännien vuoksi käyttää.
Mulla on 10-vuotias sukulaistyttö, joka voisi oikein hyvin käyttää tuollaisia. Valitettavasti äitinsä ei taida huomata, että tyttö tarvitsisi jo jotain vähän paremmin tukevaa kuin topit (joita tytöllä tosin ei myöskään ole).
On kyllä ouodon aikuismainen malli 9-vuotiaille. Ei arkojen nännien vuoksi ihan tuollaisia tarvita.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:59"]
Mulla on 10-vuotias sukulaistyttö, joka voisi oikein hyvin käyttää tuollaisia. Valitettavasti äitinsä ei taida huomata, että tyttö tarvitsisi jo jotain vähän paremmin tukevaa kuin topit (joita tytöllä tosin ei myöskään ole).
[/quote]
Oletko ihan varma että tyttö itse haluaisi käyttää. Nelosluokkalaisilla ei kyllä yleensä liivejä näy vaikka rintoja jo vähän olisikin.
Ystävälläni, 30 v., on mittaa noin 152 senttiä sukat jalassa. Hän on ollut siis reilu 140 senttinen yläasteella. Että kyllä ne sen mittaiset jo voivat tarvita rintsikoita :D Se, että liivit on lastenosastolla, voi olla ihan hyllyttäjän virhe.
Niin mitä sitten jos ne onkin vähän "seksikkäät". Kovin nuori lapsi ei ymmärrä vielä koko asian päälle, eikä se asia topatuista liiveistä muuksi muutu. Hänestä liivit vaan on kivannäköiset ja voi sekin tuntua kivalta että tissit näyttää isommalta, aikuismaisemmalta, mutta ei siihen vielä siinä vaiheessa mitään seksuaalista keimailua tms liity.
Kun murrosiän lähelle ja murrosikään tullaan, toki asiaan kuuluu seksuaalisuuskin ja halu näyttää poikien silmissä hyvältä. Mutta ihan ilman mitään topattuja liivejäkin senikäiset taas ajattelee paljonkin noita asioita, ihan heräilevän hormonitoiminnan takia. Ei topatut liivit lapsia mitenkään turmele.
Ootteko paheksujat kateellisia kun teidän tyttäret ovat nuoria ja kauniita?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:08"]
Niin mitä sitten jos ne onkin vähän "seksikkäät". Kovin nuori lapsi ei ymmärrä vielä koko asian päälle, eikä se asia topatuista liiveistä muuksi muutu. Hänestä liivit vaan on kivannäköiset ja voi sekin tuntua kivalta että tissit näyttää isommalta, aikuismaisemmalta, mutta ei siihen vielä siinä vaiheessa mitään seksuaalista keimailua tms liity.
Kun murrosiän lähelle ja murrosikään tullaan, toki asiaan kuuluu seksuaalisuuskin ja halu näyttää poikien silmissä hyvältä. Mutta ihan ilman mitään topattuja liivejäkin senikäiset taas ajattelee paljonkin noita asioita, ihan heräilevän hormonitoiminnan takia. Ei topatut liivit lapsia mitenkään turmele.
[/quote]
Älä ole asioista niin varma. 10-vuotiaat katsovat yllättävän usein epäsopivaa kuvamateriaalia netissä, ja voivat hyvinkin ottaa vaikutteita.
Ei ehkä myöskään ole kauhean kiva ajatus että urheiluvalmentajat tai vaikka isoveljen kaverit tai muut näkevät pientä lasta tuollaisissa hepeneissä, vaikka lapsi ei niihin liittäisikään mitään seksuaalista niin aikuisen mielessä voi näyttää toiselta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:11"]
Ootteko paheksujat kateellisia kun teidän tyttäret ovat nuoria ja kauniita?
[/quote]
eh, sinä haluat nähdä pikkutyttöjä tuollaisissa? No niin, mitäpä tässä enää muuta kommentoimaan.
Eihän tuo senttimetri koko sano mitään. 140 senttinen voi mennä vaikkapa kapealle 160 senttiselle. Ite sain rintaliivit vitosluokalla ja olin jotain 145 senttiä.
Minun rintani alkoivat kasvaa juuri siinä 9-10-vuotiaana. Toppaus auttaa esimerkiksi kasvusta ärtyneisiin rintoihin, omat olivat tulessa ja todella kipeät. Topatut liivit pehmensivät ja kun istuivat tukevasti eivät myöskään hanganneet niinkuin ohuet kangasrintsikat. Niitäkin testasin ja totesin topatut paremmaksi. Mutta jos ei ole tuollaista kipuongelmaa niin sitten on ihan turhat. Ja eihän kaikilla tissit vielä tuon ikäisenä kasva.