Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhe ja lasten kuskaaminen harrastuksiin..

Vierailija
19.09.2014 |

Olen siis lasten äitipuoli, ja jostain syystä minulle on nakitettu tämä lasten kuskaus. Lasten isä tekee töitä myöhään, pääsee töistä klo19- 20 aikoihin. Lasten äiti lähtee töihin seitsämäksi, ja pääsee kolmen aikoihin. Isäpuoli taas tekee päivystystyötä. Minä en tällä hetkellä ole töissä, En tee muuta "kuin" opiskele. Aluksi autoin lasten äitiä silloin tällöin kuskaamisessa, mutta tämä innoitti häntä hankkimaan uuden harrastuksen ja nyt hän on siirtänyt vastuun minulle.
Minulle tulee viikossa 200km ajoa näiden harrastusten vuoksi! Kysyin lasten äidiltä bensarahaa, mutta ei kuulu hänelle. Ei, vaikka mies elareissa nimenomaan maksaa puolet näistä bensarahoista! Lisäksi näihin menee kivasti aikaakin, eikä lapset missään tapauksessa saa tulla viikolla meille yöksi.
Mies on jo varannut ajan lastenvalvojalle asiasta, mutta jotenkin on alkanut ärsyttää koko porukka. Olen kuitenkin ollut kuvioissa vasta 3v, varainkin vanhimmat lapset ovat hieman minua vastaan.
Oli pakko avautua, kiitos..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen kotiorja olet. En suostuisi edes omia lapsia noin paljon kuskailemaan. Sanoisin tuossa vaiheessa, että pidä tunkkis, heippa.

Vierailija
2/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan ja näiden harrastusasioista. Isä- ja äitipuolet voivat tietysti halutessaan avustaa, mutta mikään pakko ei ole, eiväthän he ole huoltajia. Kuskauksissa pitää muistaa ottaa huomioon myös vastuuasiat, jos jotain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kuskaaminen heti. Se ei ole sinun asiasi, vaan lasten vanhempien. Voit auttaa tarvittaessa niinä päivinä, kun lapset ovat isällään, mutta päävastuun pitäisi silloinkin olla isällä.

Vierailija
4/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te PERHE? Jos vastaus on kyllä (ja otsikon perusteella oletan että on), niin tuo kuskaus tulee sen perheen mukana. Sori vaan, niinä iltoina kun lapset ovat ísällään, homma on teidän käsissänne hoidettavana, jos ei nappaa, nosta kytkintä ja etsi itsellesi puoliso, joka ei ole jonkun ylijäämä..

Vierailija
5/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Lapset käyvät meillä joka toinen vkl, muuten ovat äitillään. Silti on kuulemma minun on kuulemma tehtävä osuuteni ja kuskattava lapset harrastuksiin. Mies on aivan raivona, ja lasten äiti on sanonut lapsille että kuljetukset on nyt minun vastuulla, ja on minun vika jos eivät pääse harrastamaan. Toki joskus voisin auttaa mutta on tämä jo vähän liikaa.. Äiti on itse vielä vaihtanut lasten harrastemenot edullisemman hinnan perässä, mutta mies tietysti maksaa elareita niiden vanhojen mukaan. Nyt ollaan tosiaan menossa lastenvalvojalle, jossa on jo aiemmin selvitetty että äiti hoitaa kuskaukset ja hänelle siitä maksetaan. Mulla ei anna omatunto periksi jättää viemättä.

Vierailija
6/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:11"]

Lasten vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan ja näiden harrastusasioista. Isä- ja äitipuolet voivat tietysti halutessaan avustaa, mutta mikään pakko ei ole, eiväthän he ole huoltajia. Kuskauksissa pitää muistaa ottaa huomioon myös vastuuasiat, jos jotain sattuu.

[/quote]

Kyllä mä näen, että jos samassa osoitteesa asutaan perheenä, niin ei voi olla niin, että mä kuskaan vain mun lapsia ja laitan ruokaa vain mun lapsille ja pesen vain mun lasten pyykit ja mies hoitakoon erikseen omat lapsensa. Perhe on perhe ja yhdessä hoidetaan asiat, oli lapset sitten sun tai mun tai yhteisiä.

Niillä viikoilla, kun lapset on äidillään, äiti vastaa kuljetuksista. Toki poikkeustilanteissa voi auttaa, jos lähellä asutaan, koska se on lapsen etu. Jos äidillä on totaalinen vatsatauti ja lapsella joku tosi tärkeä meno, niin ilman muuta kuuluu silloin auttaa.

Vierailija
7/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tärkeä seikka.

Jos vanhemmilla on yhteishuoltajuus, niin vanhemmat YHDESSÄ valitsevat harrastukset. Äiti ei voi siis yksin valita lapsille harrastusta, jos isä ei sitä halua.

Lisäksi harrastuksiin kulkeminen on sen vastuulla, kellä on luonapitovuoro.

Otan osaa ap, selvästikin eronneet vanhemmat ovat kätevästi löytäneet ilmaisen lapsenhoitoavun. Mielestäsi sinun tehtäväsi voi olla lasten kuskaaminen, jos a) lapset ovat teidän luona ja b) mies on töissä tai olette esimerkiksi miehen kanssa vuoroilloin viemisestä sopineet. Muussa tilanteessa en suostuisi sinun tilanteessa kyllä lapsia kuskaamaan. Yhteinen perhe miehen kanssa ei tarkoita kyllä sentään yhteistä perhettä miehen exän kanssa. Selkeät tapaamisajat ja vastuut vaan kehiin lastenvalvojalla.

Vierailija
8/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, siis et vain kuskaa ja sillä selvä. Mitä ihmettä höpötät, ettei omatunto salli olemaan viemättä, kuulostaa enemmän sädekehän kiillotukselta. Tiedän noita kuvioita, olen itse äitipuoli, lapset jo isoja, ja voin sanoa, että äitipuoli saa raataa vaikka maailman tappiin, ikinä et kiitosta saa. Oikeasti se hyvän yhteyden luominen lapsiin on eri juttu kuin kuskailla ympäriinsä. Panosta siihen, että olet reilu ja kiva aikuinen silloin, kun lapset ovat teillä, muut ajat ovat äidin ja isäpuolen hoidettavissa.

Vierailija
9/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:43"]

Voi luoja, siis et vain kuskaa ja sillä selvä. Mitä ihmettä höpötät, ettei omatunto salli olemaan viemättä, kuulostaa enemmän sädekehän kiillotukselta. Tiedän noita kuvioita, olen itse äitipuoli, lapset jo isoja, ja voin sanoa, että äitipuoli saa raataa vaikka maailman tappiin, ikinä et kiitosta saa. Oikeasti se hyvän yhteyden luominen lapsiin on eri juttu kuin kuskailla ympäriinsä. Panosta siihen, että olet reilu ja kiva aikuinen silloin, kun lapset ovat teillä, muut ajat ovat äidin ja isäpuolen hoidettavissa.

[/quote]

ja kai se miehesi nyt sen verran asioihin puuttuu, että on selittänyt lapsille, että sinä et ole vastuussa kuljetuksista?

Vierailija
10/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kuskailla silloin tällöin, jos lapsi ei asuisi meillä. Mutta kun asuu meillä, niin olen kuskannut ihan samalla tavalla kuin omiakin. Toisaalta onko paha rasti kerran kahdessa viikossa heittää lapsi jonnekin ja hakea? Vai oliko niin, että sun pitäisi myös lasten äidillään ollessa kuskata, kuulostaa hiukan oudolta siinä tapauksessa.

Vierailija
11/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa vielä... Miksi ihmeessä mies on ottamassa yhteyttä valvojaan tuon takia? Ei kai sopimukseen ole voitu edes kirjata, että teidän kummankaan velvollisuus on hoitaa kuljetuksia silloin, kun lapset ovat äidillään? Tuollaiset asiat pitää osata hoitaa muuten kuin veronmaksajien palkkaamien valvojien avulla. Tulee mieleen, että mies ei uskalla sanoa lapsille "ei" ja tuntuisi helpommalta sanoa heille, että "valvoja sanoi niin, että...". Mutta ei auta, vanhemmuus on myös ikäviä hommia. Ilmoitatte äidille, että teidän osalta ei hoideta kuljetuksia kuin silloin, kun lapset ovat teillä. Jos lapset sitten joskus istua töröttävät autossa tunnin ja ihmettelevät, kun se ei liiku, niin eiköhän siinä äitikin opi jotain. Noin yleensä elämässä kannattaa joustaa, mutta ei aina. Ajat lasten ja ennen kaikkea näiden äidin takia niin pitkiä matkoja, ettei ole kyse pikkujutusta. Sinua käytetään nyt vaan tasan hyväksi. Saat lokaa niskaasi myös lasten taholta, kun kieltäydyt (ja tässä olisin tarkka: ei ole kyse sinun kieltäytymisestäsi, vaan lasten ISÄ kieltäytyy, hän ei saa pakoilla seurauksia!), mutta pidemmän päälle on niin, että lapset arvostavat enemmän terveen selkärankaista aikuista kuin sädekehää hinkkaavaa toisten suosion hakijaa. Saavatpa samalla hyvän aikuisen mallinkin. Ja ennen kaikkea arvostat itse itseäsi, toisista riippumatta.

Vierailija
12/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättärellä kävi niin, että äiti kuskasi lapsia omalla vuorollaan ja isän vuorolla lapset eivät päässeet harrastuksiinsa..

Vierailija
13/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vastaava kokemus äitipuolena. Eli lasten äiti oli sairaana, ja kuskasin äidin vuorolla lapsen harrastukseen. Harrastaa jääkiekkoa, eli treenejä paljon ja äitinsä kanssa asuivat n. 30km päässä. Päivittäin ajoa siis 60km. No, äitillä alkoi tulla menoja lapsen harrastuksen ajaksi, lopulta minä ajoin varmaan 6kk tuota väliä kunnes hoksasin että hetkinen nyt, tämähän on äitin homma! Kuskaan kyllä joka toinen vk kun poika on meillä mutta tyhmäähän mun on huvikseni kuskata! Äiti ei suostunut hyväksymään tilannetta ennen kun lähdettiin miehen kanssa lomalle ja pojalta jäi viikon treenit käymättä kun äiti oli sopinut työvuorot sen mukaan että minä kuskaan. Nyt taas sujuu mutta lapsen äidin kanssa meni mulla välit. Nainen on naiselle susi.

Vierailija
14/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadi mieleisesi sopimus paperille ja siihen eri tilanteet. Kirjaa mukaan vaikka 15.8.-15.9. välisen ajan ajot kilometreineen, niin muutkin näkevät todellisen tilanteen. Tee tämä kalenterin päälle niin, että siitä näkyy milloin lapset ovat teillä, milloin äidillään. Pidä oikeuksistasi huolta, mutta jousta jos se mielestäsi on asiallista. Mies voi tarkastaa elarit ja tapaamiset uudelleen.

Vierailija
15/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta kuskaminen nyt heti. Et ole velvollinen. Lapsella on vanhemmat, viralliset huoltajat. Se on heidän homma.
Keksi viikoksi jotain menoa, käy vaikka kirjastossa. Sitten jotain muuta. Niin pääset helpommin irti. Pari kolme viikkoa riitaa.
Jos jatkat niin muista «Lapsesta et kiitosta saa. ja exä nauraa vain. Miten hyvä ja halpa kuski palvelija hänen lapsensa on»

Vierailija
16/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin oikein kun odottelisivat kyytiä, eikä kukaan hakisi. Siellä odottelisivat. Hankkiudu eroon koko puljusta. Tai kun lasten äiti soittaa, missä viivyt laita viesti et olet jurrissa.

Vierailija
17/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, etkö tiennyt mihin ryhdyit kun ryhdyit suhteeseen? En tarkoita että on oikein että sinun bensat menee lasten kuskaamisiin mutta jos isänsä ei töiden vuoksi pysty kuskaamaan omia lapsiaan niin ettekö te uusperhe ( = tiimi ) hoida nämä velvoitteet tietenkin yhdessä? 

Miksi sekoitatte lapsen äidin näihin harrastusasioihin? Kyllä hän varmaan oman osuutensa hoitaa ? Oletko ihan tossukka jos annat vain siirtää joitain vastuita itsellesi, niinkuin totesit että lasten äiti siirsi vastuun sinulle???

Vierailija
18/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asuuko lapset silloin teillä vai äidillään, kun sä kuskailet niitä?

Kun lapset asuu teillä, vastuu kuskailuista on sulla ja miehelläsi. Minusta tässä teidän työnjako menee niinkuin missä vaan perheessä. Jos kerran yhdessä asutte, niin molemmat on asiasta vastuussa. Neuvottelukysymys, kuka vie. Yleensä se, joka paremmin ehtii.

Jos lapset asuu äidillään harrastuspäivinä, niin ei ole sun vastuulla kuskailla lapsia. Äiti hoitaa homman silloin.

Vierailija
19/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viemättä. Pistät viestin naiselle et kuskailu loppuu. Älä tee pöllöä itsestäsi! Jos ton linjan otat kuskailet jatkuvasti.

Vierailija
20/21 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset eivät pidä sinusta. Nyt et kuska enään sit porukkaa mihkään. Sinua hyväksikäytetään.