Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattikorkea?

Vierailija
12.02.2015 |

Apua tänne! Eli onko merkonomin papereilla mitään mahiksia hakea ja päästä sisään sosionomi linjalle tai muille kuin pelkästään tradenomiksi? Liiketalous ei kiinnosta minua enää.. Haluaisin vaihtaa alaa kokonaan. Onko mahdollista? Kiitos!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisopuolelle varmaan

Vierailija
2/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen jälkeen ei tarvitse jatkaa saman alan opintoja. Voit hakea lääkikseen, oikikseen, sairaanhoitajakouluun tai mihin vaan haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin ammattikorkeakoulu päättää itse, millä papereilla on hakukelpoinen.

Eli, tarkista AINA ao. amkin kohdalta hakuehdot. Odotellessa suorita kursseja avoimessa amkissa...

Vierailija
4/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:14"]

Apua tänne! Eli onko merkonomin papereilla mitään mahiksia hakea ja päästä sisään sosionomi linjalle tai muille kuin pelkästään tradenomiksi? Liiketalous ei kiinnosta minua enää.. Haluaisin vaihtaa alaa kokonaan. Onko mahdollista? Kiitos!!

[/quote]

Itse hain ja pääsin kokin amispapereilla medianomiksi. 

Vierailija
5/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko mahdollisuudet samat kuin vaikka lukion käyneillä? Hain viimevuonna sosionomilinjalle ja hakemuksessa kysyttiin lähihoitajan koulutusta jne.. ? Keskiarvoni on aika keskiverto. Haluan kamalasti ensi syksynä opiskelemaan, ja mietin mihin olisi parhaat mahdollisuudet päästä sisään.

Ap

Vierailija
6/6 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hyvä ihminen yhteys ammattikorkeakoulujen opoihin ja kysy häneltä. Kuten aiemmin kerroin, kukin amk määrittelee sen ns. pisteytyksensä. Perustutkinnolla (merkonomi) sinulla on oikeus hakea, mutta se, miten vastaanottava oppilaitos kriteerit määrittelee, ei tiedä, kuin esim. opo tms.

Onhan olemassa myös ns. joustava valinta, siitäkin saat lisätietoja vain ja ainoastaan alan oppilaitoksesta.