Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö suositusten mukaan -testi

Vierailija
19.09.2014 |

HS:n sivuilla voi testata, syökö ravitsemussuositusten mukaan. http://www.hs.fi/ruoka/Testaa+sy%C3%B6tk%C3%B6+kuten+ravintosuositukset+neuvovat/a1411004749145

Olen muuttanut ruokavaliotani mielestäni terveellisempään suuntaan ja voin paremmin kuin koskaan. Yllätyin, kun testin mukaan noudatan ravitsemussuosituksia vain heikosti. Miten teillä, noudatatteko suosituksia ja miten se tuntuu vaikuttavan oloonne?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs hesarissa on nyt ravitsemussuosituksia. http://www.hs.fi/terveys/Tuhlaatko+rahasi+ravintolisiin+Ei+kannata+sanoo+asiantuntija/a1410924773449

Yllättäen näistäkään en ole (kaikin osin) samaa mieltä. Mikä intressi heillä on saada kansalaiset vähentämään D-vitamiinin saantia, kun sen hyödyt ovat selkeät?

Vierailija
2/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesrai on paska propangandalehti, jonka kaikki jutut ovat täyttä höpöhöpöä. Kannattaa irtisanoa tilaus ja lopettaa lukeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait pisteitä 7/10

Testin mukaan syöt jokseenkin virallisten ravitsemussuositusten mukaan.

En syö lihaa enkä juo alkoholia

Vierailija
4/22 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi testistä puuttui sipsit, kakut, limut yms? limu on paljon "epäterveellisempää" kuin testissä mainittu mehu!

Vierailija
5/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 4 pistettä eli noudatan heikosti. Hassu juttu... bmi 21, verenpaine 117/69, kolesteroli alle 3, kuntotestien mukaan kunto erinomainen, paastosokeri suositusten mukainen.

Ikää 42, joten pitäisi alkaa jo näkyä, jos syön huonosti.

Vierailija
6/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi testit on niin viihdyttäviä :)

Vierailija
7/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin hassu juttu. Sen jälkeen kun olen muuttanut ruokavaliotani (ilmeisesti kauemmaksi suosituksista), olen laihtunut muutaman kilon laihduttamatta. Bmi on 22, verenpaine 100/65 ja minullakin kaikki veren rasva-arvot ja paastosokeri selkeästi suositusten paremmalla puolella. Ennen kaikkea mieli on virkeämpi kuin ennen.

Ollaanko me tilastopoikkeamia vai onko suosituksissa vikaa?

ap

Vierailija
8/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 5 pistettä ja se olikin tiedossa. Menin ihan tukkoon ajatuksestakin, että esim. viljatuotteita pitäisi syödä tuollainen määrä päivässä, maitotuotteista nyt puhumattakaan..!

Vierailija
9/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 10:04"]

Minustakin hassu juttu. Sen jälkeen kun olen muuttanut ruokavaliotani (ilmeisesti kauemmaksi suosituksista), olen laihtunut muutaman kilon laihduttamatta. Bmi on 22, verenpaine 100/65 ja minullakin kaikki veren rasva-arvot ja paastosokeri selkeästi suositusten paremmalla puolella. Ennen kaikkea mieli on virkeämpi kuin ennen.

Ollaanko me tilastopoikkeamia vai onko suosituksissa vikaa?

ap

[/quote]

Suosituksissa on vikaa.

Vierailija
10/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait pisteitä 7/10

-> Söin liikaa kananmunia, maitotuotteet olivat liian rasvaisia eikä viljatuoteosuudesta löytynyt sopivaa vaihtoehtoa (syön päivittäin pari viipaletta täysjyväruisleipää, mutten koskaan riisiä/perunaa/pastaa)

Vierailija
11/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ärsytti noi vaihtoehdot, saisivat Hesarissa vähän koeajaa ja miettiä testejään, niissä on joka kerta joku virhe tai tekninen ongelma.

Vierailija
12/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan syö. Ravitsemussuositukset on täyttä skeidaa.Vähä rasvasta sitä,leipää leipää ja leipää. 

THL tekee niin kuin maksajat heille sanovat.

Muissa pohjoismaissa on herätty jo siihen että nämä voimassa olevat suositukset eivät olekaan niitä parhaita.Suomessa tämä ei käy päinsä,koska sitten jäisi rahat saamatta.

Vierailija
13/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vaikea saada hyviä pisteitä mistään ravitsemussuositustestistä, kun on allerginen mm. viljoille, hedelmille, vihanneksille, pähkinöille ja siemenille.

Vierailija
14/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu järjettömältä, että kananmunia ei saisi syödä, koska hyvin pienellä vähemmistöllä ne nostaa kolesterolia. Samalla logiikalla ei pitäisi syödä viljoja, pähkinöitä, kalaa tai mitään muutakaan, kun ne voivat aiheuttaa joillekin allergisia oireita.

Vierailija
15/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7/10 sapiskaa tuli maitotuotteiden syömättömyydestä.

Vierailija
16/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait pisteitä 6/10

Mä syön mun mielestä epäterveellisesti.

Vierailija
17/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7/10. En syö pähkinöitä ja manteleita, en pidä niistä. Ja kalaa pitäisi syödä enemmän, sen kyllä tiesinkin jo!

Vierailija
18/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/10 ja kiinnitän syömisiini todella paljon huomiota vatsaongelmien takia. Oma mahani ei kestäisi tuollaisia määriä leipää ja maitoa. Perunatyrkytystä ei tainnut tällä kertaa ollakkaan. Yleensähän sekin esitetään suunnilleen niin että ilman perunaa ei voi elää.

Vierailija
19/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:04"]

7/10. En syö pähkinöitä ja manteleita, en pidä niistä. Ja kalaa pitäisi syödä enemmän, sen kyllä tiesinkin jo!

[/quote]

Tuo kalasuosituskin on niin outo, kun toisaalta kaikissa kaupan kaloissa tuntuu olevan eettinen tai terveydellinen ongelma. Ihan kaikki ei voi itse harrastaa kalastusta kirkkaissa sisävesissä.

Vierailija
20/22 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin rasvankäyttökohtaan, että käytän Oivariini-tapaisia levitteitä, mutta ei siinä kysytty kuin että leivän päälle. Minä syön leipää hyvin vähän, ja aina ruisleipää. Käytän paistamiseen oliiviöljy-Ingmariini-sekoitusta. Salaatinkastikkeet teen itse rypsiöljyyn. Syömäni pasta taas on tuorepastaa aina.

Kala-allergikolle ei ollut omaa vastausruutua taas ollenkaan, olipa ärsyttävää.