Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKIviikkoa SyysNollaNeloset**

30.08.2006 |

aamun aikainen aloitus

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näköjään ne päiväunet kostautui, olen ollut taas jo tunnin hereillä ja uni ei tule uudestaan. Vauva potkii ja hyvää asentoa ei löydä, mieskin alkoi hermostua mun pyörimiseen ja ähinään joten tulin yöpalalle, kaakaota ja leipää. Mutta kun päivisin väsyttää NIIn paljon...

Öttiksellä oli tänään laskettu aika ja kihlapäivä, muistankohan oikein? Mukavaa iltaa, oli se sitten ravintolassa -tai laitoksella!

Vastustin muuten eilen Suurta Kiusausta kaupassa ja jätin kuin jätinkin lopulta sen suklaan sinne hyllylle - tämä pitkälle elämäntaparemonttilaisten ansiota. Pakotin itseni vaan kävelemään ohi vaikka suklaa huusi mun nimeä sieltä hyllyltä... Hyvä minä!

nukkukaa hyvin, mäkin koitan painua peiton alle vielä.

äk

Vierailija
2/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa mennä hermot näiden öiden kanssa. Kävin tunnin välein vessassa, pyörin, hikoilin ja vaikka maha on pieni, kääntyminen ei enää kivaa. Meilläkin normaalisti hyväunininen mies on häiriintynyt mun pyörimisestä. Oon yrittänyt vierottaa itseäni korvatulpista, mut viime yönäkin miehen hengitys ja nielemisäänet oli liikaa. Ja korvatulpista huolimatta heräilin Nean ääniin omassa huoneessa. Nea nukkunut taas koko yön heräämättä, unessa vieläkin. Mut mä oon jo kohta ihan raato.. :-( Se on ikävää kun vieraitakin tulee, ni mä näytän ylirasittuneelta ja tympeältä, vaikka ei ois tarkotus, oon vaan niin väsynyt, et ajatus ei kulje.

Sunnuntaiksi pitäis sit leipoa. Jos tekis browni-jutun valmiiks pakkaseen, lauantaina pari suolaista piirakkaa ja sunnuntaina kakun. Muut sitten ostais valmiina. Kamalan rasittavalta tuntuu nyt järjestää mitään..

G:Mitä lahjaksi 2-vuotiaallenne? Mä haluisin ostaa jotain nukenhoitotarvikkeita, kun nukke on nyt niin in,ku paljon vauvajutuista ollut puhetta. Mut Nea toivois pyörää! Sano yks päivä, et isä ostaa Nealle pyörän ja on aina niistä innoissaan ku haluis ajella. Jos joku kolmipyöräinen löytyis. Muille oon sanonut, et vaatetta, kirjoja, palapelejä, ei leluja.

TP:lle pitänyt sanomani, et Neakin tosiaan luetuttaa päivät pitkät. Harvemmin leikkii, rakastaa kirjoja. Aamulla oli eilenkin ekat sanat, et luetaan kiija. Jaksaa jo tosi pitkiä satuja kuunnella ja välillä istuu puolisen tuntia lattialla ja katselee omia kirjojaan ja niistä höpöttää. Mä oon nyt kyllä nauttinut lukuhetkistä, kun satukirjoja kiva lukea ja saa samalla itse lepäillä.

Ajattelin ilmottaa Nekun muskariin. Se ois tiistai-iltaisin. Olis sit joku yhteinen juttu, ku vauva syntyy. Ja kun lauluista ja laululeikeistä niin paljon tykkää.

Miehellä tänään iltavuoro, onneksi ystävä tulee iltapäivällä käymään, niin ei ole niin pitkä ilta. Ens viikko onkin miehellä lomaa, kivaa! Vaikka kotona vaan ollaan, ku ei minnekään voi lähteä autolla näiden liitoskipujen kanssa.

Tulikin mieleen, et Reeli, mulla kamalia myös noi nivuskivut. Istuminen ei oo kivaa..

Jännää, Öttiksellä la! Toivon sinne supistuksia! :) Mukavaa kihlajaispäivää!

Lempi, kiva kun työn ja perhe-elämän yhdistäminen on tuntunut hyvältä!:)

Jokohan Jatu jo tänään palailee kotiin..

Tomera, kiitos hoitopöytävinkistä! Meillä vaan se ongelma, et tumma ei sovi, ku makkarissa vaaleat kalusteet. Jotenkin hankala löytää nättiä ja monia tummemman värisiä olis tarjolla enemmänkin, mut ne ei vaan sovi.. Onko sulla muutes ollut nyt supistuksia? Mukavaa koulunaloitusta! Toivottavasti ne siellä tarhassa jaksais Idaa potalla käyttää!

Nyt meen meikkaamaan, toivottavasti Nekku pian heräis, ni ei menis päiväunet niin pitkälle.. Mukavaa päivää kaikille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yö valvottu. Menin sänkyyn sit lopulta puoli kolmen aikaan ja olisin ehkä nukahtanut, mutta poika heräsi itkien heti kohta. (mitä ei ole tehnyt varmaan kuukauteen, yleensä nukkuu tosi hyvin koko yön heräämättä). No, se näki kai painajaisia ja mä hain sen viereen.... Omaan kaipuuseeni lähinnä, poika olis varmaan nukahtanut uudestaan sinne omaan sänkyynsäkin.... No se hakeminen oli kyllä iso virhe, me kaikki 3 valvottiin ainakin kaksi tuntia, poika potki välissä, mies ja mä ei saatu nukuttua. Mies lähti joskus aamutunteina hetkeksi nukkumaan toiseen huoneeseen ennenkun lähti töihin ja mä jäin sit poitsun kanssa siihen pöyrimään. Torkuin nyt aamusta pari tuntia, mutta kunnon yöunet jäi kyllä multa väliin. Aamulla poitsulta oli tullut pissatkin vaipasta läpi siihen miehen tyynyn paikalle..... ;(

Onneks tämmöistä ei ole aina.

Enkelille kaikki sympatia noihin yöheräämisiin, tiedän tunteen! Ens yönä sit vaan nukutaan, jookos?

Jokohan puuro olis jäähtynyt. Laittakaapas luettavaa pliis!

äk

Vierailija
4/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, ei mitään tekemistä. Tai no, voisihan sitä nyt sitten tätä aikaa käyttää mm. siihen, että selailisi, katselisi ja tilailisi niitä digikuvia paperiversioina mutta mutta ... En taida silti jaksaa :) Meillä on kyllä monta varmuuskopiota mies ottanut ja useammalle cd:llekin polttanut eri tavoin ryhmiteltyinä joten helppo homma olisi lopulta selata ja valita mutta silti.

Tänään mulla on tosi haikea mieli kun kävelin tytön kanssa päiväkodilla. Tai tarhaan. Ankkis niin hyvin perusteli tuon päiväkoti/tarha-käsitteen että minäkin alan käyttämään sanaa tarha :) Aamulla tuoksui niin ihanan voimakkaasti syksy ja olo oli pirteä kun kävelin tytön kanssa tarhaan. Mutta sitten jotenkin iski myös kauhea haikeus ja ikävä - mun kotonaoloni päättyy :( Vaikka siis edelleen odotan kovasti töiden alkua ja kiva on mennä takaisin. Kauhean ristiriitainen on olotila nyt.

Tyttö jäi tarhaan, vilkutti taas hätäisesti ja juoksi lempi-nukkensa luokse. Hoitajat nätisti ohjasivat tytön kuitenkin viemään nuken takaisin leikkihuoneeseen koska aamupala alkoi.

Enkelille ja Äitikuulle unihiekkaa ensi yöksi ja moniksi yöksi myös eteenpäin!

Öttikselle onnea eräpäivään :)

Eipä mulla muuta. Saa nähdä jäävätkö nämä viimeiset kotonaolopäivät myös viimeisiksi päiviksi jolloin täällä ehdin aktiivisesti lukea ja kirjoittaa ... Taustalla ainakin yritän olla :)

Kivaa päivää kaikille.

Alli

Vierailija
5/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuu on vielä kesää :-)

Tuli vähän inha olo, kun eräs työkaverini oli tänä aamuna nähnyt työpaikan parkkipaikalla huumehörhön autojen ripoja kokeilemassa ja kurkistelemassa ikkunoista olisiko jotain viemisen arvoista. Onneksi silminnäkijä on sen verran riuska mies, että oli uskaltanut mennä kovistelemaan tyyppiä kysymyksillään ja tyyppi oli lähtenyt livohkaan. Jotenkin tuli niin äklö olo monesta syystä. Ei pelkästään omaisuuden turvasta, mutta ylipäätään turvallisuuden tunteesta - niin lasten kuin aikuisten tässä maailmassa.

Tiivii: vielä kerran hauskaa, että olet taas kuvioissa mukana :-) Eilisiä lainaten: Kerro kaikki :-)

Hienoa, että työläisten tarhalapset alkavat sopeutua tilanteeseen.

Typy alkaa myös olla kotiutunut hoitopaikkaan. Eräs hoitaja kyllä päivittelee vieläkin Typyn temperamenttia, mutta samassa ryhmässä on pari muutakin kovatahtoista pikkutyttöä.

Meillä on huomenna kehityskeskustelu vuorossa. Alkukuussahan olin paljon itse paikalla, joten järisyttävää uutta tuskin on keksusteltavana kumpaankaan suuntaan.

Pile: Hurjalta kuulostaa Valman ryhmä. Mitenkäs Otso on reagoinut palattuaan hoitoon?

Öttikselle onnea kihlapäivään. Katsotaan päättääkö jälkikasvu tänään ilmaantua :-)

Alli: Tavataanko torilla parin viikon kuluttua? Mulle sopii parhaiten keskiviikot tai torstait. Mun kokemuksen mukaan taustailemaan ehtii hyvin, mutta kirjoittamiset on niin ja näin (mutta se johtuu enimmäkseen siitä, että mulla ei ole kotona hetken rauhaa istua koneen ääressä...)

Mantelin töihinpaluukin kuulostaa siedettävältä. Toivotaan, että tuntuukin siltä :-)

Ankkis: miten oikeasti jaksat yhdistää työt, opinnot ja kotielämän... Minua moinen huolestuttaa, kun pääsin yllättäen erääseen täydennyskoulutukseen, joka ei edes kestä kuin muutaman kuukauden. Toisaalta kai se on niin, että jos on kiinnostavia asioita niin sitä jaksaa vaikka mitä? Tarhaperustelusi oli mainio :-) Minusta päiväkoti on aina ollut teennäinen termi, mutta se on varmaan suoraan lainattu ruotsinkielestä. Muinoin samalla tavoin pieniä lapsia hoidettiin seimessä :-)

Työn pariin katoan höpäjämästä,

Keilin

Vierailija
6/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa vielä kuudennen kerran. Jäätiin eilen Typyn kanssa hissiin kerrosten välille. Aluksi Typyllä oli hauskaa, mutta kun oltiin parikymmentä minuuttia odotettu hissimiestä päästämään meidät pinteestä, niin alkoi neidin kärsivällisyys olla koetuksella. Ei kiinnostanut lorut, ei laulut, ei leikit. Yllättävän reippaasti kuitenkin jaksoi. Sen verran ehti tulla kuuma, että riisuin Typyltä paidan pois. Ei jäänyt kummallekaan kammoa. Onneksi ei ole suljetun paikan fobioita!

Vierailija
7/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika unilla ja mulla makaroonilaatikkoa uunissa:)

Öttis: tsemppiä viimeisiin päiviin

Äitikuu; unihiekkaa ensi yöksi. Meliläkin välillä poika itkee yöllä unissaan kuten viime yönä, noina öinä aina mietin miten jaksan töissä, jos yöllä ei saa unta, nythän saa aamulla nukkua mutta aamuvuroissa kello soi puol kuusi

Alli: mäkin mietin miten ehdin kirjoittaa tänne, varmaan harvemmin tulee kirjotettua.

Oltiin tänään puistossa, pojalla joku rutupvä, nukkui yöuniakin jopa 12h mutta silti itkunen. Vaistoaa kait mun töihin paluun koska on koko ajan mun perässä ja vahtii mua etten katoa mihkään.

Huomenna tulee äitini kylään ajattelin vähän imuroida ja käydä kaupassa.

Tänään menen pitkästä aikaa jumpalle ja huomennakin, pakko alkaa tsempata karkki maistuu ja paino nousee... kiitos tsempistä elämäntaparemonttilaiset, ilman teitä en pystysisi...

Lahja: me ostettiin pojalle tomi traktori se kauko-ohjattava ja nukenrattaat. ( anoppi kauhuissaaan;))

Apua huomenna on vika vapaa pvä sit pe klo 14 alkaa työt- eilen pomo soitteli ja kysyi voisnko olla marraskuun lopussa viikon lomalla, vapaapäivien kera siitä tulee reilut 1,5 viikkoa, no mikäs siinä. kevääksi jäi sit vielä 4 pvää. Tuo kummasti työmotivaatiota.) Mies lähtee lokakuun alussa 5 pväx las vegasiin työmatkalle, onneks on nuo isovanhemmat lähellä niin saan hoitoapua, olisi hankalaa pojan hoidon kannalta koska teen kolmivuorotyötä.

G: aiotteko katsoa BB:tä? mä en viimeks katsonut mutta eilen oli pakko katsoa....

eipä tänne muuta, kamala nälkä jo.

Vierailija
8/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika hyvä yö takana, poika kampesi väliin vasta vaille kuusi ja siihen asti hyvät unet, mies vei pojan tarhaan ja jatkoi vielä pari tuntia unia aamusta. Silti vähän vetämätön olo. Taitaa olla kroonista!

Tänä aamuna ekaa kertaa ajattelin jos jättäisi pojan kotiin hoitoon vaikka vuoden vaihteesta, niin ei tarvitsisi herätellä aamulla tarhaan. Toisaalta voi se olla kiva (varsinkin jos poika on kovin mustasukkainen) muutamana päivänä viikossa viettää muutama tunti vauvan kanssa ihan kaksin. Miehen työt on avoinna ens kuusta lähtien joten sekin paljon vaikuttaa, on miettinyt myös opiskelua.. saa nähdä miten käy.

Voi enkeli unihiekkaa sinulle ensi yöksi! Ja toivottavasti jotenkin pärjäät kipujen kanssa. Mulla paikat pitäs olla vielä tiukasti kiinni supisteluista ym. kivuista huolimatta. Miten sulla? Onko pelkoa jo aukeamisesta?

Tuo Ankkiksen tarhaperustelu on ollu oikeastaan itsellänikin " ohjenuorana" . Tätini joskus ihmetteli miten sanotaan päiväkoti, vaikka se todellakaan EI ole lapsen koti. Kai se jäi jo vuosia sitten mieleen ja siksi tuo tarha sana mulla luontuu paremmin.

Ihanaa että tarhapäivät alkaa sujumaan monilla. Takapakkiahan voi tulla mutta meillä on itsellä ollu hyvät kokemukset, paitsi se pureminen... Oisko ollu joku reaktio kuitenkin tuohon aikaisin (1v.) tarhaan menoon?!? Mut muuten on menny tosi hyvin.

Öttikselle supisteluja ja onnea kihlapäivänä!

Reeli ja masukas 29+4

Vierailija
9/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jo minun kokko-kolmonen on potenut grillikuumetta ja tänään sitten otti ja toteutti haaveensa. Toi äsken tänne järkyttävän kokoisen pakkausen, joka siis sisältää hienon uuden kaasugrillin. Mies tohkeissaan alkoi kokoamaan tätä uutta vempaintaan, huoh sanon vaan ... Meinasi että " eihän tässä nyt kun vartti mene. Laita vaan riisit kiehumaan. Minä uudella grillillä sitten grillailen meille vartaa" . Kun yritin ehdottaa, että eikö me nyt meidän vanhalla pallogrillillä voitais ne vartaat grillata ja sitten ruuan jälkeen ryhtyisi kokoamaan uutta. Mutta ei, niin ei! Täytyyhän sitä nyt heti uutta lelua päästä kokeilemaan .. Juu-u, nälkä alkaa kurnia vatsassa ja mitään tulosta ei juurikaan näy. Että näin meillä. Luulen että jään ilman lounasta ... Grrr, mies ja miehen lelut.

Keilin, joo nähdään vaan torilla :) Kiva! Mulle käy varmaan mikä päivä vaan, paitse perjantait kun olen kotosalla. Joten ke ja to sopii OK (täytyy vaan tarkastaa etten ole päivystämässä). Mutta palataan asiaan Kiva, että teilläkin typy jo sopeutunut tarha-oloihin :)

LahjaG: Me varmaan ostamme tytölle nukenvaunut ja nukelle hoitotarvikkeita. Niin tykkää hoidella tuota omaa nukkevauvaansa jonka sai joululahjaksi. Muilta (mummit, kummit, jne.) toivomme varmaan vaatelahjoja, kirjoja ..

Manteliko kyseli BB:sta? Minä en edes heti ymmärtänyt mistä on kysymys mutta en mä kyllä sitä aio katsoa. En katsonut viimeksikään. Jotenkin nuo tosi-TV-ohjelmat eivät ole koskaan minuun uponneet.

Nyt lähden kyllä laittamaan ne vartaat sitten vaikka uunissa!! Pyörryn kohta nälkään.

Alli

Vierailija
11/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni just vasta unilla (heräs 7.30). Taas nukuin hyvin ja pitkän yön, silti väsyttää. Tosin kyllä mä yöllä havahdun 1-5 kertaa johonkin yleensä mutta silti. Kerran kuulin kun Onni sanoi " äitii" .

Öttikselle supisteluja vaan! Mun veli ja vaimonsa saivat tän 2-vuotiaan heinälapsen juuri 1-v kihlapäivänsä kunniaksi!

Hyvä galluppi tuo lahjahomma. Ei mulla ole mitään hajua, mitä Onnille ostais lahjaksi. Mitään suurempaa se ei tarvi, huonekaluja lukuunottamatta:) Pyörä on sitten ens kesän juttuja. Jos sitä jonkun lelun sitten...

Hui Keilin tuota hissiepisodia!!! Ei mullakaan ahtaanpaikankammoa ole mutta vois tuo jo vähän alkaa ahdistamaan. No hyvä jos teille ei kummallekaan jäänyt kammoa.

BBG: En katso isoveljeä. En katsonut viimeksi enkä katso nytkään. Ei vaan kiinnosta. Katson mieluummin laadukkaampia sarjoja kuten Kauniit ja Rohkeat:D:D:D! Tosin en ole vielä ehtinyt niitäkään katsoa taulta palaamisen jälkeen.

Kysymys: Millaiset sohvat /nojatuolit teillä on??? Me halutaan sohva ja nojatuolit, ei 2-istuttavaa sohvaa isomman lisäksi. Sohva, joka haluttais, siihen ei kuulu nojatuoleja vaan sitten pitäs ottaa erilliset. Katsottiin eilen jo valmiiksi ja pyydettiin tarjous, ne verhoiltais samalla kankaalla tietty kun sohvat. Yks mutta tuossa meinaa olla; ne nojatuolit on semmoset, jossa on puiset käsinojat. Eli ei mitkään löhöilytuolit. Kannattaako tuommosia hankkia??? Kun toisaalta " tavalliset" nojatuolit on niin leveitä, että vie paljon tilaa...

Tässäpä tätä. Odotan, että Onni herää kohta, en anna kyllä nukkua kauaa. Sitten asunnolle viemään tavaroita ja hakeen appiukko tänne. Alkoi sekin risomaan. Eilen soitin ja kysyin, tultaisko Onnin kanssa sinne, että saatais tehdä hommia kun Onni nukkuua. Appi sanoi, että hän tekee nyt näitä ikkunapuita ja tahtoo keskittyä yhteen asiaan kerralla. Kysyin vielä, että meidän ei vissiin kannata tulla pyörimään sitten jalkoihin. Vastaus oli " ei" . Sitten tänä aamuna mies ensimmäisenä, kun mä heräsin Onnin kanssa, alkoi tilittään, että isänsä on nyt sitten ihmetellyt miksei me käyty siellä!!!!!!!???!!! Joopa joo. Ja kun meidän tapa kommunikoida on just tämä, että mun miehen kautta kulkee kaikki asiat, ikävät varsinkin. Mulle koskaan tulla sanoon mitään suoraan vaan ne " haukkuu" mua ensin miehelle ja mies sitten kertoo mulle. Hieno homma!

Äitikuulle ens yöksi unta ja paljon! Voin kuvitella kuinka raato olo tuollaisen yön jälkeen on.

T-P

Vierailija
12/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tuossa just, että kuusi viikkoa ja rapiat laihkaria takana. Ja nälkä kurnii suolistossa...

Öttikselle hyvää kihlapäivää. Eikös sen vauvelin olisi hyvä syntyä just tänään? Eräpäiväkin vielä.

Enkelille jaksua ja huspois liitoskivut. Myös unihiekkaa sinne päin. Samoin kuin unihiekkaa Äitikuulle ensi yöksi. Tervetuloa käveleviin zombie-joukkoihin (toivottaa eräs nimeltä mainitsematon, joka on taas joutunut valvomaan melkein yötä päivää).

Keilin, kamala hissikokemus. Mulla nimittäin meinaa olla ahtaan paikan kammo... ihan puistattaa...

Ynis: Miten meni? Ja joko koiruli on kunnossa kokonaan?

Sitten Geet:

-LahjaG: 2 v lahjaksi T saa ehkä jonkun juna-jutskan tai sitten jonkun autojutun. En tiedä, onneksi on vielä puolitoista viikkoa iakaa.

-BBG: evvk. Eli telkkari pysyy kiinni.

-SohvaG: meillä sellainen kolmen istuttava sohva ja sitten sellainen yhden istuttava käsinojallinen (puiset osat) tuoli rahin kanssa. Värinä Limen vihreä. Ja ne ovat ainakin 5 vuotta sitten ostettu, en siis viime aikoina, kun väri on kovasti nyt muodissa. Eli olen joko aikaani edellä tai sitten en omista minkäänlaista trenditajua ;D Olisin tahtonut viime vuonna uudet sohvat kun muutettiin, mutta niin kauan kuin lapset on sotkuiässä, tai ainakin pahimmassa sotkuiässä, niin vanhat saa luvan kelvata. Haaveilen sellaisesta isommasta, mutta kun ei oikein sovi olohuoneeseen...

Tapeltiin sitten kunnolla pitkästä aikaa eilen miehen kanssa. Tänään ollut sitten ihan tyhjä olo. Mutta nyt alkaa helpottaa pikku hiljaa. Josko se tuollainen ilman puhdistaminen tekisi hyvää. Riidan aiheena ikuisuusaiheet: eli raha ja sen puute, uni ja sen puute, oman ajan ja kahdenkeskisen ajan puute, sekä minä itkin sitten sitä, että olen huono äiti, kun lapset on kiukkuisia eivätkä nuku koskaan hyvin. Oli taas vaan sellainen olo, että olen huono äiti, huono vaimo, en nainen ollenkaan vaan orja, palvelija ja piika :(

No joo, se siitä. Taidan siirtyä alas katsomaan laatusarjoja, kuten Emmerdale ja Kauniit ja rohkeat, mies kun lähti lasten kanssa ulos. Tai jos ottaisi sohvalla pikku tirsat...

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
13/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä kurssi, liian perusteita. Haukottelin näytön takana puoli päivää:) Vieressä nainen joka ei pysynyt ollenkaan kärryillä ja jouduin vielä neuvomaan koko ajan. Musta ei olis opettamaan tollasta, kun hermot menis toisten sähläämiseen:)

Harmitti, kun en päässyt takariviin istumaan kurssilla. Oisin rauhassa voinut jutella teidän kanssa, kun sain harjotuksetkin valmiiksi tosi nopeasti ja sitten vaan odottelin. En kehdannut surffailla täällä, kun kaikki ois nähneet sen:)

Pienemmän neidin päivästä ei oikein ole tietoa. Aamulla näytti jäävän paremmin, kun olin vähän aikaa mukana ja ehti alottaa aamupalan ennen, kun lähdin. Illalla mies haki, mutta ryhmän hoitajat oli palaverissa eikä naapurihoitajat tienneet päivästä tietenkään. Isommalla oli mennyt sairaalassa kait ihan hyvin. Aika homma tulla kotiin bussilla, vaikkei matka ole kovin pitkäkään. Kuitenkin kävelymatkat kestää ja matkalla on ruuhkaa jne. Ainakin tunti meni siitä, kun minä saavuin sairaalaan, siihen, kun oltiin kotona.

Pieni ilopilleri sai kauhean raivarin kotona, kun alettiin syömään. Otti hyvin ekan suupalan, mutta sitten näytti olevan joku muru sormessa ja sai hirveät pultit. Ei kelvannut ruoka, ei maito, ei syömättä oleminen, ei lohdutus, ei mikään. Raivosi kauan lattialla ja sitten sain ottaa syliin. Kyllä niitä reagointeja taitaa tulla.

Alli, minä ajattelin ton kokko-kolmosen jonain lempinimenä:) Jos joskus ois paistanut kokolla makkaraa tms.:)

Nyt mussa roikutaan.

Ayppa, millaista töissä?

T: Ynis

Vierailija
14/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa otus olla täysin kunnossa. Taisi kakata ekan kerran nyt illalla sen lauantain jälkeen.

Vierailija
15/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hävitkö, tulkaa kertomaan kuulumisia! Pile, mitä aatteita hoitokuvioista?

Minä huomasin olevani aivan poikki, joten ajattelin suunnistaa sänkyyn köllimään ja unta odottelemaan. Ilmeisesti pahin stressi ja jännitys laukesi tänään. Toivottavasti ainakin sen verran, että nukkuisin vähän paremmin tän yön! Mieskin valitteli nukkuneensa monta yötä huonosti ja se on tosi harvinaista.

Joko muuten kohta ruvetaan suunnittelemaan pikkujouluja :-)

Vierailija
16/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin josko jaksaisin sinnitellä ja katsella tämän uuden nelosen sarjan Rooman ensimmäisen jakson .. Tuskin jatkossa sitä katselen koska kun työt alkavat, luultavasti kaadun sänkyyn jo ysin pintaan. Tietty - jos osoittautuu hyväksi, ainahan voi ottaa videolle.

Katselin äsken jotakin dokumenttia tuosta ajasta liittyen sarjaan. Ja siellä vilauteltiin näkymiä Forum Romanumista, tuli ihan ikävä meidän viimeisintä matkaa sinne miehen kanssa. Meillä oli hyvä opas joka puhui italialaisittain hyvää englantia. (Tietty se matka jäi siksi niin hyvin mieleen että - ällö-romanttista mutta silti - minua kosittiin siellä, Palatinossa, aivan siinä vieressä)

Onkohan Öttis vielä mennyt? Entä onko Jatu jo linjoilla? Millainen matka oli ystävän luokse?

Mimmulle halaus! Toivottavasti saat pian sitä omaa aikaa ja omaa lepoa! Sinäkin olet joutunut niin kauan olemaan väsyneenä ettei ihme että keittää yli! Etkä varmasti ole mitään tuosta listasta " huono äiti, huono vaimo, jne."

Tyttö nukahti taas alta aikayksikön. Kyllä selvästi on nyt ollut väsyneempi iltaisin ja kiukuttelu voi johtua siitäkin, varmasti sellaista henkistä väsymystäkin paljon kun joutuu totuttelemaan ihan uuteen. Reppana :( Hyvin oli silti päivä mennyt. Oli syönyt kalakeittonsa ja yrittänyt vielä naapurinkin lautaselta pummata lisää :) Oli myös silittelemällä lohdutellut erästä pientä poikaa joka oli itkenyt isänsä sylissä (aloittanut harjoittelun ...).

No joo, poistun tästä. Ynis, joo suunnitellaan vaan pikkujouluja. Kivaa :)

Alli

Vierailija
17/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, sain mä käydä illalla salilla veljen kanssa mutta silti. Kun tulin vähän yli kasi kotiin, Onni vielä tepasteli pihalla! Vähän alkoi v-käyrä nousta. Kun puoli 8 on puuron aika noin yleensä. En nyt ihan minuuttiaikataulua noudata mutta kuitenkin. Äkkiä puurolle, jota sentään söi ja heti sänkyyn. Reilu puoli tuntia siinä meni, osa taas laulellessa. JÄnnä, miten toisinaan Onni vaatii laulua, tosi harvoin onneksi.

Alli, ihana tuo teidän neiti - soppavaras ja lohduttaja:)

Missäsä Hilunkin luurailee??? @iti80??? Elinaemo??? Helli??? Mersu??? Ja Tiivi, tuu takas!!!

Näyttääpi siltä, että päästään muuttamaan ehkäpä perjantaina. Siis että jäädään yöksi. Tarkoitus on siis, että kun jäädään yöksi, on kaikki suunnilleen paikoillaan. No, puolet huonekaluista on vielä ostamatta mutta noin niin ku nuo muut romut. Ajattelin, että olis hyvä aloittaa elo uudessa kodissa perjantaina, että on viikonloppu aikaa totutella Onnin nukkumiseen omassa huoneessa. Ja päivät aikaa järjestää viimeisiä paikkoja.

Mimmullakos se oli just semmonen nojatuoli, joka meillekin olis kai tulossa. Oletkos tykännyt? Kai me sitten tilataan ne. Vielä ei uskallettu. Tai minä en alkanut tilaamaan ja tinkaamaan hintaa. Sanoin miehelle, että sun vuoro - minä tinkasin meille asunnon!!!

Tänään on ollut taas semmonen ärsytyspäivä, tuo mies on ottanut niin päähän! Alkoi tilittään, että boordinauhaa laitetaan vaan yhdelle seinälle. Tuo rulla kun maksoi vajaa 20e ja sitä pitäs ostaa vissiin kolme, joista yhdestä menis vain muutama sentti. Vähänkö hermostuin, että tuommosesta pitää pihdata!!! No, yks seinä on lasikuitutapettia, siihen kai se ei tartukaan. ELI: Onko se ihan tyhmän näköinen, jos yks seinä jää ilman tuota boordia????

Kiva Ynis, että koiruli alkaa toipua. Se on meilläkin (kotona) ollut aina niin, että eläimet (kissat tai koirat) on saanu mennä valitettavan huonoon kuntoon, ennen kuin niitä on kiikutettu lääkäriin. No, jokaisessa tapauksessa aiemmin vieminen tuskin olis pelastanut eläintä, 2 koiralle ja yhdelle kissalle on tullut munuaisvika ja sillehän ei voi kai mitään. TIkrusta en tiedä, jos olis aiemmin vienyt, olisko voitu pelastaa.

Jätänpä tilaa muillekin. Mitenhän Mimmulin työt ja yöt menee?

T-P

Vierailija
18/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla mennään, Vennan hereillä ollessa ei vaan pysty (eikä haluakaan nyt kun ollaan päivät erillään) ja töissä ei ehdi. Työpäivät ovat mukavan lyhyitä ( n, 6.5h) mutta erittäin tiukkatahtisia. Ei paljon kahvilla istuskella, ei..

On tainnut olla hyvää kalakeittoa Espoon tarhalaisilla tänään, Vennakin oli popsinut ison lautasellisen :) Eilisen itkupäivän jälkeen oli ollut muutenkin varsinainen riemupäivä, oli hihkunut ja riehunut koko päivän. Meidän pieni hassutus. Eilen oli itkettänyt se, että yhtä juuri aloittavaa poikaa oli itkettänyt ja Vennalla hirmu empatiat tuota poikaa kohtaan.

Nyt nukkumaan. Rooma kiinnostaisi, mutten jaksa valvoa. Onneksi menee mummolassa videolle, täytyy käydä viikonloppuna siellä katsomassa.

Öitä! Jokohan Öttis meni?

- tea -

Vierailija
19/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida nukkuu, yritetään päästä taas arkirytmiin. Huomenna neuvola klo 8.15 et toivottavasti herätään ajoissa. Ida ei nukkunu ollenkaan päiväunia tänään, sit sai illalla ihan hirveän raivokohtauksen kun ei saanu olla suihkussa niin kauan ku ois ite halunnu. Riehu ja potki ihan hulluna ja huusi koko ajan et äitin syliin, mut ei siinä sylissä kuitenkaan pystyny olemaan... No meni se sitten ohi, ja nyt Ida on nukkunu jo jonkin aikaa.

Miehellä alkaa huomenna koulu, ei se oo kyllä mitenkään innoissaan. Viime viikolla se osti uuden pyörän et kulkee sillä kouluun, nyt sit väittää menevänsä autolla... Mies sisaruksineen on aina kuljetettu autolla kouluun, jopa ala-asteella vaikka matkaa oli vajaa kilometri!!! No nykyään on varsin urheilullinen tyyppi.

Enkeli: Supistelut loppu multa oikeastaan kokonaan melkein viikoksi, nyt sitten sunnuntaina ku oltiin Korkeasaaressa niin supisteli koko ajan. Siellähän kun on kuitenkin aika mäkistä se maasto, et mä sit istuskelin aika paljon penkeillä ja Ida katteli isänsä kanssa eläimiä. Nää liitoskivut vaan on tosi kurjia, saa nähdä miten onnistuu koulussa istuminen, ku ois tarkotus ihan sinne laskettuun aikaan asti opiskella... paitsi jos vauva syntyy ennen sitä, ei sitten enää tietenkään :D

Idan serkkutyttö (2v.) sai tänään tietää et meille tulee vauva, silmät pyöreinä tuli mun luo ja totes et otetaan se nyt pois sieltä! Vähän nauratti, ei oo ku kuukauden Idaa vanhempi mut juttelee tosi tosi paljon.

Sohvag: Meillä on tummanharmaa sohva ja sinertävänharmaa nojatuoli, sopii ihan hyvin yhteen. Ei oo puisia käsinojia, mutta ei siltikään oo mikään kovin leveä nojatuoli (ei meille mahtuiskaan muuten), Askosta vuosi sitten ostettiin.

BBg: Meillä ei näy Sub Tv, pitäis olla digiboxi et näkyis... joten en siis katso. Silloin aikoinaan ku tuli ihan eka BB, joskus vuonna 2003 (englantilainen versio) ni sen katoin kokonaan mut en sit enää muita.

Jokohan se Öttis meni?

Reeli: Mä aion ottaa Idan pois hoidosta loppuvuodesta, mut sit ens vuoden alusta Ida menee puistoon aamupäivisin 1-2h ajaksi, kun varmaan sit on aika kylmääkin ulkona eikä voida niin paljoa ulkoilla... ja saa sit käytyä neuvolassa ym. rauhassa, Ida kun ei paljoa paikallaan pysy (tai ei kai kukaan 2v paikoillaan pysy?)

Joopa joo, jos menisin pakkaamaan Idan sadevaatteet ja kumpparit, käydään huomenna neuvolan jälkeen viemässä ne päiväkotiin ettei sit tiistaina tarvitse kaikkea raahata.

Öitä kaikille!

Petra, Ida ja " vauva" 23+5

Vierailija
20/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevaa kuuluu ja kiirettä. Kiitos, T-P, kysymästä. =)

Hyvikset!

-Mimmuli ja Nöösä