Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko miehen pestä pyykkiä?

Vierailija
19.09.2014 |

En, laittaa pulveria liian vähän ja kerran pisti vaaleita ja tummia sekasin. Vaaleat värjäytyivät.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan. Opetin eilen myös kakkosluokkalaista, että siliävät 40° -ohjelmalla voi pestä mitä vaan omia ja veljensä vaatteita, ja että valkoiset pestään erikseen.

Vierailija
2/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Täytyy munkin joku kotityö sentään hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä nait idiootin, ei tarkoita, että kaikki miehet olisivat idiootteja. Joillekin vain jää jämäpalat. Eikä se edes ole antamisesta kysymys, en katso, että minulla on oikeutta määrittää, mitä mies saa tehdä. 

Vierailija
4/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on sovittu, että mä haluan pestä pyykit (ja useimmiten ripustaakin, koska en halua poimia narulta ryppyisiä ja kieroja vaatteita enkä kuivausrummusta kutistuneita).

Mies ja teinit saa hoitaa omansa jos ei minun pyykkivauhtini riitä, mutta he eivät koske minun vaatteisiini koska olen kieltänyt.

Vierailija
5/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Osaa ihan hyvin, aikuinen mies. Miksei osaisi? Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
6/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 07:55"]Se, että sinä nait idiootin, ei tarkoita, että kaikki miehet olisivat idiootteja. Joillekin vain jää jämäpalat. Eikä se edes ole antamisesta kysymys, en katso, että minulla on oikeutta määrittää, mitä mies saa tehdä. 
[/quote]Mies ei ole idiootti. Osaa korjata autoja ja tehdä remonttia, korjata kaikkea. Pyykit haluan pestä itse. Mies tosiaan kerran oli laittanut vaalean tummien sekaan, minulle jäi rauma.

Vierailija
7/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä hän myöskään saa osallistua laittamaan pyykkejä kuivumaan.
Joskus annan mieheni laittaa kaverina pyykit kuivumaan,mutta helpommin se onnistuu kun laitan itse, niin tiedän niiden myös olevan hyvin.

Vierailija
8/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Värjää aina vahingossa jotain. Multa on mennyt pilalle ainakin kaunis toppi, useat lakanat ja yksi kiva työpaita. Mies ei vain tajua pyykinpesun perusasioita, valitettavasti. Valkoiset ja värilliset sekaisin, taskut tyhjentämättä, jne.

Vierailija
9/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ihan samalla tavalla mies osaa pyykkiä pestä kuin minäkin. Jos on jostain vaatteesta epävarma, että missä se kuuluu pestä, eikä pesulapusta saa selvää, niin tulee kysymään tai jättää pyykkikorin pohjalle.

Vierailija
10/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna mun pestä kovinkaan usein pyykkiä. Valkopyykistä tuli vaaleanpunaista kun epähuomiossa heitin valkoisen mekon missä oli pinkkejä kukkia samaan koneelliseen valkoisten paitojen kanssa. :D

Vierailija
11/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, joo? Se pesee useimmiten pyykit ja kestovaipat, mutta kyllä mäkin osaan. ;) Näin se vaan on mennyt. Mä pyyhin pölyt yleensä, se ei hiffaa niin pieniä hitusia.

Vierailija
12/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pesee oman pyykkinsä ja joukossa myös usein lapsen. En ole koskaan tällaista ajatellutkaan!

Vierailija
13/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Se pesee meillä kaikki pyykit. Osaa homman, jopa ripustaa ne tosi nätisti kuivumaan. Miehetkin osaa kun ei itse ole siuna päänä koko ajan.

Vierailija
14/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Yleensä mies kyllä kysyy minulta, mitä laitetaan koneeseen ja millä ohjelmalla. Näin erään värjäytymiskatastrofin jälkeen.

Vierailija
15/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainoastaan mies pesee pyykkiä. Nytkin laittoi koneen päälle.

Vierailija
16/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kysymys joku vitsi? Tiedoksi 11:lle, ei ne olleet sen valkoisen mekon pinkit kukat, jotka valkoiset vaatteet värjäsivät vaan ehkä sen mekon punainen (pinkki) vyö tai jossakin piileskellyt punainen sukka.

Kunhan mies edes suostuisi pesemään pyykkejä, niin antaisin kyllä! Opetatteko te lapsianne pesemään itse pyykkinsä, vai pesettekö heidän vaatteensa vielä sittenkin, kun heillä on omia lapsia?

Niin, aika monessa perheessä on vielä perinteinen työnjako: nainen tekee kaikki kotityöt talon sisällä, mies on se, joka ajaa lannat pellolle, kengittää hevoset ym.

Vierailija
17/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee yhtä hyvin kotitöitä kun minäkin eli osaa pestä pyykkiä ja jopa tehdä ruokaa ja imuroida sekä vaihtaa lakanat. Ja ei tarvitse erikseen mistään sanoa.. Taidan olla aika etuoikeutettu kun saanut tälläisen "oikun" joka osaa myös korjata auton..

Vierailija
18/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette opeta miehiänne? Tuskin ne kaikki ovat värisokeita sentään, jos sanotte että valkoiset pestään omillaan, niin kyllähän se pitäisi kerrasta oppia. Kyllä meilläkin on mies pilannut parit vaatteet, mutta sitten huomannut sen tietenkin itsekin, ja oppinut kerrasta. Jos hän ei ole varma jostain (esim. voiko sen ja sen pestä 60 asteessa), hän soittaa tai laittaa viestiä minulle. Kuulostaa ihan hölmöltä antaa miehelle porttikielto pyykkikoneelle, jos kerran on mokaillut. Virheistä oppii, ja kyllä aikuisen ihmisen pitää osata pyykit pestä. Turha vinkua, että kun se pilaa vaatteet - opettakaa ja korjatkaa! Eivät miehet ole tässä asiassa sen tyhmempiä kuin naisetkaan, ja tajuavat kyllä laskea yks plus yks, jos valkoinen paita muuttuu harmaaksi mustien kanssa.

Vierailija
19/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 08:18"]Onko tämä kysymys joku vitsi? Tiedoksi 11:lle, ei ne olleet sen valkoisen mekon pinkit kukat, jotka valkoiset vaatteet värjäsivät vaan ehkä sen mekon punainen (pinkki) vyö tai jossakin piileskellyt punainen sukka.

Kunhan mies edes suostuisi pesemään pyykkejä, niin antaisin kyllä! Opetatteko te lapsianne pesemään itse pyykkinsä, vai pesettekö heidän vaatteensa vielä sittenkin, kun heillä on omia lapsia?

Niin, aika monessa perheessä on vielä perinteinen työnjako: nainen tekee kaikki kotityöt talon sisällä, mies on se, joka ajaa lannat pellolle, kengittää hevoset ym.
[/quote]
Ei siinä mekos oo mitään vyötä. Ja punaisia sukkia ei oo kummallakaan. Joten ainoo mikä siitä pystyi värjäämään oli ne pinkit kukat. :D

Vierailija
20/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annan, en ole lapsen ankä vammaisen kanssa naimisissa, joten en ylipäätään päätä, mitä hän saa tai ei saa tehdä.