Täällä ihmetellään, että miksi palsta on muuttunut ilkeämieliseksi ja yleiseksi riitapaikaksi
Voin sanoa, että se nyt ei ole mikään ihme. Ai, miksikö ei ole? No ihan siksi, koska täällä oikeasti järkevät keskustelunaiheet eivät saa viestejä alleen. Sen sijaan, jos joku heittää paskan trollin tai aiheen, jossa oikein esim haetaan tiettyjä vastakkainasetteluja, niin johan viestiä pukkaa.
Kommentit (94)
S.B. kirjoitti:
Osaatko sanoa, miksi näin ei ennen ollut, jos palsta on kerran muuttunut huonommaksi? Eli siis miksi ennen ei tartuttu trolleihin tai vastakkainasetteluihin, vaan järkevät aiheet olivat suositumpia?
Veikkaan, että osaan. Aiemmin ihmisiä kiinnostivat enemmän yhteiskunnalliset asiat. Nykyajan nuoret aikuiset eivät ymmärrä todellisuudessa monestakaan elämän merkittävästä osa-alueesta kerrassaan yhtään mitään. Heidän on helpompi keskutella asioista, joihin voi heittäytyä etupäässä tunnetasolla, toisin kun taas asioista, jotka vaativat jotain ihan oikeaa tietämystä.
ap
Ei jaksa kirjoittaa mitään järkevää kun ketju menee poistoon kuitenkin
Kyllä mua kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat, mutta en yleensä edes avaa niitä koskevia keskusteluja täällä. Yleensä keskusteluihin on tavalla tai toisella ujutettu rasismia tai vaihtoehtoisesti naisvihaa. Joten ei kiitos.
Yks syy ainakin on keskustelujen poistattaminen. Menossa ihan ok keskustelu ja yhtäkkiä keskustelu poistetaan. Mua se ainakin toistuessaan useasti turhauttaa niin, että alan sitten trollaamaan ja v*ttuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat, mutta en yleensä edes avaa niitä koskevia keskusteluja täällä. Yleensä keskusteluihin on tavalla tai toisella ujutettu rasismia tai vaihtoehtoisesti naisvihaa. Joten ei kiitos.
Niille ei vaan pidä antaa huomiota, vaan jatkaa keskustelua niiden ohi.
Aina jos porukka ilmiantaa kommentin, joka sisältää mielipiteen jota ei itse jaa, se lisää riskiä koko ketjun poistoon. Eli ilmiantakaa vähemmän, niin keskustelu voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Yks syy ainakin on keskustelujen poistattaminen. Menossa ihan ok keskustelu ja yhtäkkiä keskustelu poistetaan. Mua se ainakin toistuessaan useasti turhauttaa niin, että alan sitten trollaamaan ja v*ttuilemaan.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Osaatko sanoa, miksi näin ei ennen ollut, jos palsta on kerran muuttunut huonommaksi? Eli siis miksi ennen ei tartuttu trolleihin tai vastakkainasetteluihin, vaan järkevät aiheet olivat suositumpia?
Veikkaan, että osaan. Aiemmin ihmisiä kiinnostivat enemmän yhteiskunnalliset asiat. Nykyajan nuoret aikuiset eivät ymmärrä todellisuudessa monestakaan elämän merkittävästä osa-alueesta kerrassaan yhtään mitään. Heidän on helpompi keskutella asioista, joihin voi heittäytyä etupäässä tunnetasolla, toisin kun taas asioista, jotka vaativat jotain ihan oikeaa tietämystä.
ap
Voi olla. Tosin eikö yhteiskunnallisiinkin asioihin voi, ja ehkä jossain tapauksissa jopa täydy, heittäytyä tunnepohjalta? Veikkasin, että esimerkiksi monien lakien perustelujen pohjalta löytyy lopulta se, että niiden käsittelemät asiat tuntuvat joko hyviltä tai pahoilta. Eli siis esimerkiksi jotain lakia voitaisiin perustella siten, että se edistää talouskasvua, ja talouskasvu ja elintaso tuntuvat hyviltä.
Oma vikanne, mitäs menette trolleihin ja jankutatte joutavia.
Siksi koska järkeviä ja ihmisiä puhuttavia ketjuja poistetaan koko ajan. Ei tee mieli kommentoida mihinkään fiksusti ja asiallisesti, kun on just saanu viestin naputeltua, niin "hakemaasi sivua ei voi näyttää". Vähemmästäkin turhautuu. Ne höpöhöpöketjut saa palstatilaa ja kaikki vakavammat aiheet joko hukkuu tai poistetaan samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille ei vaan pidä antaa huomiota, vaan jatkaa keskustelua niiden ohi.
No mä en annakaan niille huomiota, koska jätän ne ketjut avaamatta.
S.B. kirjoitti:
Koska ennen täällä kävi vain mammat.
Sen jälkeen kun miehet löysi tänne, niin pilalle meni.
https://www.facebook.com/photo?fbid=1379070102240871&set=a.216479916510…
I am so done with social media
Ei tänne tulla hakemaan kavereita vaan parantamaan maailmaa.
Mitäs ap et vastaile muiden tekemiin järkeviin aloituksiin. Olet itsekäs.
Keskustelun sävy muuttuisi parempaan suuntaan, jos palstalle vaadittaisiin rekisteröityminen. Trollit menisi heti banniin ja muukin turha jankkaus vähenisi. Varsinainen keskustelu saisi jalansijaa.
Muita?
Tästä kehityskulusta sen muuten taas huomaa, että miehet on niitä todellisia ”susia”.
No, onhan kaikki sodat ja väkivaltaisett äärijärjestött ym. yhteiskuntarauhan repimiset myös pääosin miesten tekosia.
Täällä vähintään puolet tulee tänne valmiin mielipiteen kanssa, mikä sitten survotaan toisten kurkkuun, halusipa tai ei.
Ei siinä ole mitään keskustelua, jos lyttää toisen mielipiteet, kun se oma on niin armas.
Ja tietysti osa on värvätty tänne muuttamaan yleistä mielipidettä. Yksi aloittaa, ja 5 sekunnin päästä on 50 yläpeukkua. "Rokotteet on myrkkyä!" Ja sitten alkaa yläpeukkujen pommitus.