Mitä suolaista juhliin tarjolle?
Pienet juhlat on arkena töiden jälkeen, enkä ehdi leipoa. Kakun ehdin kuorruttaa ennen juhlia, lisäksi jotain leivosta tai keksiä. Parempi kai olla suolaistakin, jos joku ei ole ehtinyt vielä syödä.. Mutta mitä? Edellisenä iltana voisin leipoa esim. suolaisia muffinsseja, jos jollain on hyvä ohje?
Kommentit (38)
Rakettispaghettia, johon lisäät valmislihapullia ja salsapurin lopun.
Makaroonilaatikko ja mansikka kääretorttu jälkiruoaksi. Lidlistä saa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisko ok, jos on lihapullaa, porkkana, kurkku, paprika ja dippi ja jotain voileipiä vielä.
Ja kakku ja keksejä. Mun mielestä toi on jo ok, kun vieraat tietää että ei ole lämmintä ruokaa tarjolla.
Ap
Sipsejä vielä. Ei ole viralliset juhlat, vain perhettä ja ystäviä, vieraita 5.
Ap
Vierailija kirjoitti:
valmisvoileipälakku
Ei ei. Mieluummin voileivät, huom, raikkaat sellaiset 😁
Kylmäsavulohipiirakka voisi maistua vieraille tai vaikka cocktailpiirakoita ja munavoita
Vierailija kirjoitti:
Olisko ok, jos on lihapullaa, porkkana, kurkku, paprika ja dippi ja jotain voileipiä vielä.
Ja kakku ja keksejä. Mun mielestä toi on jo ok, kun vieraat tietää että ei ole lämmintä ruokaa tarjolla.
Ap
Mulle kelpais. Laittaisin kaksi erimakuista dippiä ja leiviksi vaikka jotain kolmioleipiä hyvällä tahnatäyttteellä.
Vierailija kirjoitti:
Patonkia ja juustoja.
Itse tykkään herkutella kuumalla vasta uunista otetulla ciabattaleivällä jossa on voita ja juustoa. 😋
Valmiita croissantteja paistopisteeltä, ruisnapit täytteillä (esim. kasvis, lohi)
Suolainen piirakka on niin helppo tehdä ja hyvää. Ja se on vaan parempaa, kun on tehty edellisenä päivänä! Kevyt lämmitys ennen tarjoilua.
Kylmiä verilettuja. Päälle remoulade-kastiketta. Juomaksi huoneenlämpöistä I-olutta.
Tortillarullat
Patonkia ja erilaisia tuorejuustoja
Yrttivoi- tai valkosipulipatonkia Pakasteesta
Liha/kasvispasteijoita pakasteesta
Ruissipsi täytteellä
Ja ruissipsiin ihan hyvä täyte on tällainen:
Punasipulia, esim ruohosipulituorejuustoa, tonnikalaa
Karjalanpiirakat tai pakastealteen kasvis/lihapasteijat. Kaikki tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSipsejä vielä. Ei ole viralliset juhlat, vain perhettä ja ystäviä, vieraita 5.
Ap
Kommentoin aiemmin tuon lihapulla/dippivihannes jutun, meillä on lyöty vaan lihapullat uunivuokaan ja uuniin, kun ovat "kypsiä" niin vuoka patalapun päälle pöydälle ja jokainen voi napsia siitä. Eli käytännössä osalle lämpimiä ja osalle huoneenlämpöisiä. Ei kuitenkaan ihan jääkaappikylmiä.
Muuten oikein hyvälle kuulostaa! Myös esim valkosipuli ruissipsit ja tuorejuusto vie kielen mennessään!
Mukavia juhlia ap!
Vierailija kirjoitti:
Suolainen piirakka on niin helppo tehdä ja hyvää. Ja se on vaan parempaa, kun on tehty edellisenä päivänä! Kevyt lämmitys ennen tarjoilua.
Eri mieltä. Pohja ehtii kuivua.
valmisvoileipälakku