Työllisyyden kuntakokeilu. Oletteko päässeet töihin vai onko teidät unohdettu
Olen saanut vain sähköpostiini kutsun antamaan palautetta kokeilusta. Minkäänlaista muuta yhteydenottoa ei ole kuulunut.
Kommentit (25)
Vuoteen ei ole kuulunut mitään, edellinen pakolla haettava työtarjouskin tuli viime vuoden puolella. Saa nähdä miten sitten ensi kuussa.
Osa-aikatyötä tekevältä työkaverilta katkaistiin työttömyystuki kun hän siirtyi kuntakokeilun piiriin.
Kunta oli sitä mieltä, että työkaveri on yrittäjä, sillä työnantajamme on osuuskunta.
Hirveä määrä kaikenlaisia selvityksiä pitää tehdä todistaakseen, että on työntekijä eikä yrittäjä.
Onhan tämä aika hassua kun samaan aikaan Wolt lähetit joutuvat todistelemaan olevansa yrittäjiä eikä työntekijöitä.
Ei ole ihme jos kunnat ruuhkautuu kun yrittävät tehdä työntekijöistä yrittäjiä ja yrittäjistä työntekijöitä.
Paljon saavat sillä harmia aikaan kun ihmisillä tuet menee katkolle. Osa-aikatyötä tekeville se on iso ongelma.
Se antaa valitettavasti sellaista viestiä että parempi on vaan maata sohvalla. Jos jotain yrittää tehdä, niin siitä rangaistaan tulojen menetyksellä.
Itse olen jostain käsittämättömästä syystä kuntakokeilussa, vaikka en ole pitkäaikaistyötön. Työllistyn omalla alallani, mutta aina välillä tulee työttömyyspätkiä, jotka voivat olla lyhyimmillään pari kuukautta, pisimmillään yli puoli vuotta. Minulla on korkeakoulututkinto, ei ole mitään rajoitteita. En oikein tiedä, miksi olen kuntakokeilussa, jonka en koe sopivan omaan tilanteeseeni. Mitään hyötyä siitä ei itselleni ole. Nytkin on tiedossa jo seuraava työllistyminen, mutta sitä ennen täytyy käydä istumassa joku kuntakokeilun infotilaisuus.
En ole saanut töitä. Tapaaminen muutaman viikon päästä, ja olen nyt sairaslomalla, ilmoittaako tuosta nyt vai sitte tapaamisen yhteydessä? .
Vai siirtää koko tapaaminen ?`onko ees mahdollista jos haluaa pysyä työnhakijana kuitenkin kunnes tulee kelan päätös.