Liityin Kiloklubiin ja järkytyin :O
Minulla siis tilanne että neljän lapsen jälkeen mitat 170cm, 85kg :(
Liityin siis maanantaina ja nyt on 4. päivä menossa. Olen syvästi järkyttynyt sillä ensinnäkin syön laskurin mukaan joka päivä vain 1200-1300 kaloria enkä valitettavasti jaksa enempää. Olen laskenut vieläpä tosi tarkkaan, olen punninnut ruoat ja tehnyt kaiken itse, me ei syödä eineksiä muutenkaan. Herkkuja en syö koskaan.
Toisekseenkin liikunta: kiloklubi suosittaa 90min liikuntaa viikossa, itselläni on tältä viikolta nyt kasassa 400 minuuttia enkä ole omasta mielestäni liikkunut edes paljoa! Ihan normiviikko.
Tähän asti olen siis luullut syöväni liikaa ja liikkuvani liian vähän. Hämmentää kyllä miten voin olla näin läski :( Missä vika?!?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 19:10"]
Minulla on todella erottuvat lihakset, kyllä niitä on mutta läskiä päällä. Olen aamusta iltaan jaloillani ja liikun todella paljon. Käyn salilla, jumpissa jne.
Olen kesästä siis lisännyt syömistä. Mitään palloja en saa täyteen tuolla Kiloklubissa.
En syö MITÄÄN herkkuja enkä esim. Leipää tai perunaa enää juuri ollenkaan. Makaronit on täysin kielletty jne.
Ap
[/quote]
No miksi sitten laihduttaa, jos lihaksetkin jo erottuu? :D
Miten kukaan voi olla samaan aikaan läski, ja siten, että on hyvä lihaserottuvuus? Ellei sitten asu Porvoossa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:24"]En oikein uskalla syödä enempää, lihon välittömästi kuin pulla jos sen teen :(
Olen alkanut epäillä voiko minulla olla jokin sairaus ?
Esim. Koko kesän söin lähinnä pelkkää pussikeittoa ilman sattumia, tuloksena laihduin vain pari surkeaa kiloa. Ei tämä omasta mielestänikään ole normaalia, laihat ihmiset syö koko ajan ja esim. Leipää mihin en itse voi edes vilkaista lihomatta :(
Ap
[/quote]
Jos syö liian vähän ja väärin ei myöskään laihdu. Noudata ohjeita ja syö jotain missä enemmän rasvaa, jotta saat kaikki kalorit täyteen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 19:17"]
Minulla on todella erottuvat lihakset, kyllä niitä on mutta läskiä päällä. Olen aamusta iltaan jaloillani ja liikun todella paljon. Käyn salilla, jumpissa jne.
Olen kesästä siis lisännyt syömistä. Mitään palloja en saa täyteen tuolla Kiloklubissa.
En syö MITÄÄN herkkuja enkä esim. Leipää tai perunaa enää juuri ollenkaan. Makaronit on täysin kielletty jne.
Ap
[/quote]
No miksi sitten laihduttaa, jos lihaksetkin jo erottuu? :D
[/quote]
Tätä minäkään en oikein ymmärtänyt. Miten 85 kiloisella edes voi erottua lihakset? Näkyvätkö vatsalihaksesi siis ihan selkeästi?
Siis jaloissani ja käsissäni on valtavat lihakset. Masu on pömppö raskauksien jäljiltä. Toivoisin -10kg juuri siksi että masu pienenisi, muualta olen ihan ok.
kiitos asiallisista neuvoista! Kokeilen ensin syödä enempi, jos ei auta niin hankkiudun kilpparikokeisiin. Arvasin että täällä olisi laihdutusguruja :)
Ap
Seiska tässä vielä: Multakin löytyy lihaksia, ja treenaan painoilla pari kertaa viikossa. Läskiä on lähinnä mahassa, vyötärönympärys on 80 cm vaikka olen muuten hoikka. Maha ei pienene yhtään (tosin ei myöskään suurene) tuolla 1300-1400 kcal. Kilppariarvot on ihan ok.
Ap:lle antaisin ohjeeksi, että unohda ne kalorit alkuun ja opettele syömään pallot vihreiksi, jotta saat aineenvaihduntasi kuntoon. Se on varmaan tuosta pussikeittodieetistä sekaisin. Pakko olla pulaa ihan kaikesta, kuiduista, rasvasta, proteiinista, kasviksista.
Olen itsekin laihduttanut onnistuneesti Kiloklubissa. Teen niin, että suunnittelen päivän syömiset yleensä etukäteen, pyrin saamaan kasaan vihreät pallot ja iltapäivän välipalana on pähkinöitä. Syön ihan normaalisti leipää (täysjyväleipää, mieluiten ruisleipää), pastaa (sekin täysjyvää). Ei ole ongelmaa kylläisyyden kanssa ja painokin laskee kivasti eli ei liian nopeasti, jolloin tuloskin on pysyvämpi. Syön ihan normaalia kotiruokaa ja noudatan Kiloklubin suosituksia ruokarytmistä ja kalorien jakautumisesta aterioiden kesken. Opettelen näin uutta tapaa syödä, jota olisi helppo pitää yllä sitten tavoitepainossakin. Syön silloin tällöin herkkujakin, mutta suht pieniä määriä.
Ap
[/quote]pahaarppaaja.....
Syö ne pallot vihreiksi ja suositusten mukaiset kalorit, niin olen melko varma että tulosta alkaa tulla. Jos ei niin sitten ainakin ne kilpparitestit ja ehkä valheenpaljastuskoe.
Olen ravitsemusterapeutti, ja tiedän kokemuksesta, että ap:n kaltaisia ihmisiä on. Tai no, toki voisin uskoa että he valehtelevat ruokapäiväkirjoihin ja liikkunnoistaan, mutta minun on vaikea uskoa että kaikki olisivat näitä tapauksia. Jotenkin on luonteita, joille sellainen ei vaan istu, sellaisia hyvin jopa ylitunnollisia naisihmisiä esimerkiksi, joiden uskon todellakin punnitsevan ruokansa ja olevan tarkkoja. Ja silti on ylipainoisia jotka eivät laihdu vaikka 1300 kcal päivässä.
Näitä ei ONNEKSI ole kovin paljoa, ja suurimmalla osalla tilanne on tilapäinen. Osalla löytyy syyksi lääkitys tai kilpirauhasen toimintahäiriöt, ja kun nämä syyt korjataan, laihtumien alkaa. Osalla vuosien dieetit ovat sekoittaneet elimistön, ja silloin ratkaisu on alkaa vaan rohkeasti syödä enemmän, vaikka alkuun voi useita kuukausia vähän lihoakin niin. Mutta vasta sitten kun elimistö uskoo, että nälkäkausi ei ole juuri tulossa, se uskaltaa alkaa luovuttaa rasvavarastoistaan ja laihtuminen alkaa.
Mutta kyllä on pieni osa sellaisia, usein keski-ikäisiä tai keski-ikää lähestyviä naisia, joille oikeasti laihdutus on aina hyvin vaikeaa. Useimmat näistä päätyvät lopulta hyväksymään jonkinasteisen ylipainon, joka asettuu lievän ylipainon alueelle painoindeksissä, ja tämä hyväksyminen parantaa heidän elämänlaatuaan merkittävästi verrattuna loputtomaan itseään vastaan taisteluun. Lievä ylipainohan ei ole merkittävä terveysriski, jos henkilö syö terveellisesti ja liikkuu vähintään kohtalaisesti, ja ulkoisestikin vaatevalinnoilla se on aika hyvin peitettävissä. Jotkut sitten päätyvät radikaaleihin keinoihin kuten pudottamaan painoa pitkällä VLCD-kuurilla. Jotkut harvat onnistuvat nin pysyvästi, valitettavan monelle käy niin että laihtuvat kyllä, mutta lihovat takaisin, koska kuurilla ei voi olla loputtomiin.
Syö nyt hyvä ihminen enemmän. Varsinkin tuolla liikunta määrällä. Lisää kaloreita vaikka kasviöljyjen ja pähkinöiden muodossa, jos ei muuten mene enempää ruokaa alas.
En oikein uskalla syödä enempää, lihon välittömästi kuin pulla jos sen teen :(
Olen alkanut epäillä voiko minulla olla jokin sairaus ?
Esim. Koko kesän söin lähinnä pelkkää pussikeittoa ilman sattumia, tuloksena laihduin vain pari surkeaa kiloa. Ei tämä omasta mielestänikään ole normaalia, laihat ihmiset syö koko ajan ja esim. Leipää mihin en itse voi edes vilkaista lihomatta :(
Ap
No käy lääkärissä. Joku tuossa ei nyt ihan täsmää.
Oisko kilpirauhasen liittyvää, kannattaa käydä lääkärissä!
Tuleeko jollekin vielä yllätyksenä, että liian vähäinen syöminen vähentää kehon kulutusta eli aineenvaihduntaa?
Mulla on ihan sama tilanne. Mulla on pco, oon ajatellut että johtuu siitä. Se kuulemma vähentää peruskulutusta n. 400 kcal / päivä. En ole ylipainoinen, mutta tuntuu että lihon jo ajatuksestakin jostain herkusta.
Alle 1500 kcalin ei kannattaisi kenenkään laihduttajan syödä. Se 1200 saattaa pienimmälläkin naisella mennä kokonaisuudessaan elintoimintoihin ja voi olla ettei silloinkaan saa pitää ihan kaikkia hiuksia tai kynsiä.
sulla on läskiä eikä lihaksia. lihakset polttaa enemmän energiaa lepotilassakin. kroppasi ei siis polta juuri mitään energiaa kun ei paino laske noin pienellä syömisellä.
Oliko tämän viikon syömiset ja liikkumiset pitkän ajan normaalit vai alkuinnostusta?
Syöt energiaköyhää ruokaa ja repsahdat nälissäsi herkkuihin ja vaikka kokonaiskalorimääräsi on suuri, sinusta tuntuu että et ole syönyt kunnolla.
Tunnusta pois että yksi fazerin sininen tai juustonaksupussikin on mennyt monesti yhtäsoittoa napostellessa.
Olen laihduttanut melkein 30 kiloa kiloklubin ohjeilla. Pyrin syömään tasan suositusten mukaiset kalorit ja pallot vihreiksi. Toimi kuin vessan juna.
Jos luet keskustelupalstaa, niin siellä on valtavasti lihavia vasta-alaittaneita, jotka eivät muka jaksa syödä suositusten mukaisia kaloreita. -pull shit-, Ei kukaan liho jos ei syö liikaa.
Noudata niitä ohjeita, eli korjaa ruokavaliosi ja jatka tuota vaikka 4kk. Jos paino ei ohjeilla laske tai peräti nousee, niin tulosta ohjelmasta käppyrät ja esimerkkejä päivittäisistä ruokavalioista ja varaa aika lääkäriin. Jos kalorisuosituksen noudattaminen on selvästi liikaa, niin elimistössäsi on jotain pahasti pielessä.